abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    včera 22:22 | Bezpečnostní upozornění

    Branch Privilege Injection (CVE-2024-45332, Paper) je nejnovější bezpečnostní problém procesorů Intel. Intel jej řeší ve včerejším opravném vydání 20250512 mikrokódů pro své procesory. Neprivilegovaný uživatel si například může přečíst /etc/shadow (YouTube).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 14:22 | Komunita

    Dle plánu byl vývoj Firefoxu přesunut z Mercurialu na Git. Oficiální repozitář se zdrojovými kódy je na GitHubu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 3
    včera 04:33 | Bezpečnostní upozornění

    V terminálovém multiplexoru GNU Screen byly nalezeny a v upstreamu ve verzi 5.0.1 už opraveny bezpečnostních chyby CVE-2025-23395, CVE-2025-46802, CVE-2025-46803, CVE-2025-46804 a CVE-2025-46805. Podrobnosti na blogu SUSE Security Teamu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 34
    12.5. 19:33 | Bezpečnostní upozornění

    Training Solo (Paper, GitHub) je nejnovější bezpečnostní problém procesorů Intel s eIBRS a některých procesorů ARM. Intel vydal opravnou verzi 20250512 mikrokódů pro své procesory.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    12.5. 11:44 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 25.05.11 svobodného multiplatformního video editoru Shotcut (Wikipedie) postaveného nad multimediálním frameworkem MLT. Nejnovější Shotcut je již vedle zdrojových kódů k dispozici také ve formátech AppImage, Flatpak a Snap.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    12.5. 11:11 | Nová verze

    Svobodný elektronický platební systém GNU Taler (Wikipedie, cgit) byl vydán ve verzi 1.0. GNU Taler chrání soukromí plátců a zároveň zajišťuje, aby byl příjem viditelný pro úřady. S vydáním verze 1.0 byl systém spuštěn ve Švýcarsku.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 10
    12.5. 00:55 | Pozvánky

    Spolek OpenAlt zve příznivce otevřených řešení a přístupu na 209. brněnský sraz, který proběhne tento pátek 16. května od 18:00 ve studentském klubu U Kachničky na Fakultě informačních technologií Vysokého učení technického na adrese Božetěchova 2/1. Jelikož se Brno stalo jedním z hlavních míst, kde se vyvíjí open source knihovna OpenSSL, tentokrát se OpenAlt komunita potká s komunitou OpenSSL. V rámci srazu Anton Arapov z OpenSSL

    … více »
    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    12.5. 00:22 | Komunita

    GNOME Foundation má nového výkonného ředitele. Po deseti měsících skončil dočasný výkonný ředitel Richard Littauer. Vedení nadace převzal Steven Deobald.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 9
    10.5. 15:00 | Zajímavý článek

    Byl publikován přehled vývoje renderovacího jádra webového prohlížeče Servo (Wikipedie) za uplynulé dva měsíce. Servo zvládne už i Gmail. Zakázány jsou příspěvky generované pomocí AI.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 29
    9.5. 17:22 | Nová verze

    Raspberry Pi Connect, tj. oficiální služba Raspberry Pi pro vzdálený přístup k jednodeskovým počítačům Raspberry Pi z webového prohlížeče, byla vydána v nové verzi 2.5. Nejedná se už o beta verzi.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 6
    Jaký filesystém primárně používáte?
     (57%)
     (1%)
     (8%)
     (22%)
     (4%)
     (2%)
     (2%)
     (1%)
     (0%)
     (3%)
    Celkem 601 hlasů
     Komentářů: 26, poslední 8.5. 09:58
    Rozcestník

    Je čas přejít na KDE 4.x?

    už se stalo, spokojenost
    11% (234)
    už se stalo, je to děs
    3% (70)
    chystám se
    7% (160)
    ještě počkám
    32% (693)
    3.5.x na věčné časy
    2% (48)
    dejte pokoj s KDE
    45% (987)

    Celkem 2192 hlasů
    Vytvořeno: 30.7.2008 10:11

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    Pavel Dobeš avatar 30.7.2008 10:24 Pavel Dobeš | skóre: 21 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Je čas přejít na KDE 4.x?
    po hlasovani jsem se dostal na http://www.abclinuxu.cz/ankety/kolik-radku-pruh-uloh :-(
    Windows? A kdo to ještě používá?
    David Watzke avatar 30.7.2008 11:04 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Je čas přejít na KDE 4.x?
    Možná, liveCD se 4.1 bylo první, který se mi zdálo být použitelný. Každopádně já ještě počkám, přece jenom tam chybí ještě dost aplikací a navíc když čtu o problémech s nvidia driverem v kombinaci s GF8... Podle mě není kam spěchat.
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    lmanik avatar 30.7.2008 11:07 lmanik | skóre: 11 | Vracov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Je čas přejít na KDE 4.x?
    Vcera se stalo a zatim spokojenost :)
    A komu to cpes?
    31.7.2008 21:09 Georgo10 | skóre: 14 | blog: Deset hříchů | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Je čas přejít na KDE 4.x?
    +1
    -- Georgo
    30.7.2008 11:16 Neel | skóre: 10
    Rozbalit Rozbalit vše Pekwm
    Jsem věrný pekwm. Ted zrovnou hledám nějaký vysouvací textový editor nebo textový editor do tildy, který by se choval jako normální. Ještě to nemám vyřešené a vymyšlené.
    30.7.2008 11:43 Pev | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pekwm
    Ted zrovnou hledám nějaký vysouvací textový editor nebo textový editor do tildy, který by se choval jako normální. Ještě to nemám vyřešené a vymyšlené.
    Jaký, že editor?

    Pekwm jsem kdysi zkoušel, ale fluxbox je fluxbox.
    30.7.2008 14:11 bhy | skóre: 35 | blog: bhyblog | brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pekwm
    asi aby se mu jakože vysouval z vrchu. u yakuake a spol. ten princip nevymysleli:)
    31.7.2008 22:24 Neel | skóre: 10
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pekwm
    Pekwm má mnoho vychytávek a mezi ně patří "screen edges", takže si můžu nastavit akce při kliknutí (přejetí, zmáčknutí klávesi,..) na okraj obrazovky. Najel by jsem myší na spodní hranu a vyjela by mi tilda, kde by byl jednoduchý textový editor použit jako poznámkový blok.
    Jakub Lucký avatar 1.8.2008 00:30 Jakub Lucký | skóre: 40 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pekwm
    Tohle umí i jakýsi démon pro Gnome... Nemůžu si vzpomenout na jméno a kdo hledá, najde...

    S tím jsem si užil spoustu legrace, nastavil jsem aby se okrajemi přesouvalo mezi plochama a každý, kdo si půjčil notebook z toho byl malinko nesvůj ;)
    If you understand, things are just as they are; if you do not understand, things are just as they are.
    Pavel Půlpán avatar 30.7.2008 14:33 Pavel Půlpán | skóre: 22 | Trutnov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pekwm
    Vim...?! :-D
    An infinite number of monkeys typing into GNU Emacs would never make a good program.
    31.7.2008 18:43 Neel | skóre: 10
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pekwm
    Vim používám spíše ve verzi gvim a nechci ho vysouvat. Mám pro něj plochu. Vim je málo provázaný s plochou a ostatníma aplikacema (kopítování)
    Nicky726 avatar 30.7.2008 11:33 Nicky726 | skóre: 56 | blog: Nicky726
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Je čas přejít na KDE 4.x?
    Chystám se, jen co se trochu usadí situace kolem KDEmod, kvůli přejmenování balíčků bude reinstal DE nutný, a protože jsou nyní (zatím) KDEmod3 a KDEmod4 v konfliktu, tak budu řešit otázku, které z nich.
    Enjoy the detours. There you’ll find the things more important than what you want. (Hunter x Hunter)
    30.7.2008 11:34 deda.jabko | skóre: 23 | blog: blog co se jmenuje "každý den jinak" | za new york city dvakrát doleva a pak už se doptáte
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Je čas přejít na KDE 4.x?
    cekam az to bude poradne dodelane... teda vlastne, az se to objevi ve slackwaru. ;-]
    Asi před rokem se dostali hackeři na servry Debianu a ukradli jim zdrojové kódy.
    Dent avatar 30.7.2008 11:44 Dent | skóre: 21 | blog: Standovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Je čas přejít na KDE 4.x?
    To bude spíš úkolem pro další generaci... :))
    30.7.2008 11:46 Pev | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Je čas přejít na KDE 4.x?
    U mě se jedná spíš o to zda Konqueror 3.5.x či 4.1.

    Zatím nemám odvahu ke čtyřce, odradil mě ranná verze KDE (tuším 4.0.5) a zvěsti, že čtyřkový Konqueror stále neumožňuje nastavení proxy. Asi otestuju kde 4 live, zda to je pravda.
    Václav 30.7.2008 12:15 Václav "Darm" Novák | skóre: 26 | blog: Darmovy_kecy | Bechyně / Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Je čas přejít na KDE 4.x?
    Celé prostředí neumělo proxy, což mě v práci dost omezovalo (chtěl jsem testovat a hlásit, ale musel jsem se spokojit s firefoxem a operou, akregator neakregoval, kget nekgetoval... Ale nějak jsem zatnul zuby a sledoval bugzillu.)

    Momentální situace se má tak, že chvíli před vydáním KDE 4.1 byl přijat patch který problém proxy (prý částečně, ale nemám problémy) řeší.

    ------- Additional Comment #76 From Georg Grabler 2008-07-18 20:33 -------

    This was a MINIMAL fix applied, and with 4.1 rc1 running, with the same issues (work once, not twice) etc. So, I'd rather let it open until the proxy support was really fixed.

    Bug je tedy stále otevřen a pracuje se na něm.
    Cross my heart and hope to fly, stick a cupcake in my eye!
    mirec avatar 30.7.2008 12:22 mirec | skóre: 32 | blog: mirecove_dristy | Poprad
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Je čas přejít na KDE 4.x?
    Čakám, až KDE 3 bude portované na Qt4.
    LinuxOS.sk | USE="-fotak -zbytocnosti -farebne_lcd +vydrz +odolnost +java" emerge telefon
    Václav 30.7.2008 12:26 Václav "Darm" Novák | skóre: 26 | blog: Darmovy_kecy | Bechyně / Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Je čas přejít na KDE 4.x?
    Tak.. A teď tu o karkulce?
    Cross my heart and hope to fly, stick a cupcake in my eye!
    30.7.2008 14:23 Robert Krátký | skóre: 94 | blog: Robertův bloček
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Je čas přejít na KDE 4.x?
    To není tak nesmyslné. Kde je psáno, že bylo nutné kompletně překopat celý koncept desktopu?
    30.7.2008 14:26 ...............23 | skóre: 15 | blog: Various Stuff blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Je čas přejít na KDE 4.x?
    Imho to blbosť je. KDE neni len desktop ale aj všetky tie programy a to by sa asi ťažko niekomu chcelo portovať. Skôr niekto napíše KDesktop a Kicker pre KDE4 a bude to fungovať ako alternatíva k plasme...
    30.7.2008 14:30 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Je čas přejít na KDE 4.x?
    Programy, které patří do KDE, se portovat budou. A co se mě týče, dokud půjdou spustit pod KDE3, tak se KDE4 budu vyhýbat tak dlouho, jak to jenom bude možné.
    Quando omni flunkus moritati
    30.7.2008 19:11 Robert Krátký | skóre: 94 | blog: Robertův bloček
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Je čas přejít na KDE 4.x?
    Já také neřekl, že to v tuto chvíli považuji za reálné. Ale kdyby se vývoj KDE4 neubíral směrem totálního redesignu, tak by na tom nebylo nic divného. A dost lidí by asi řeklo, že by se jim to pozdávalo více.
    30.7.2008 13:44 g
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Je čas přejít na KDE 4.x?
    Čekám až bude gnome portované na qt. :)
    30.7.2008 16:39 hacko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Je čas přejít na KDE 4.x?
    Ja zase cekam, az to bude slinkovatelne s aaalib :-)
    dayvee avatar 30.7.2008 20:26 dayvee | skóre: 4 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Je čas přejít na KDE 4.x?
    kimp a kiceweasel ... muj sen :)
    debian was first announced on my 3rd birthday :)
    Martin Ždila avatar 31.7.2008 07:03 Martin Ždila | skóre: 10 | Košice, Slovensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Je čas přejít na KDE 4.x?
    a eklipse :)
    carnero avatar 31.7.2008 21:13 carnero | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Je čas přejít na KDE 4.x?
    Prostě Knome, ne? :)
    krab1k avatar 31.7.2008 13:06 krab1k | skóre: 11 | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Je čas přejít na KDE 4.x?
    Ještě bych přidal inKscape. :-D
    1.8.2008 13:05 moo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Je čas přejít na KDE 4.x?
    godota sa dockas skor
    7.8.2008 12:14 naxalite
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Je čas přejít na KDE 4.x?
    kodot :) Ale to uz pripomina moji kamosku, ta taky porad "ceka na kokota" :)
    mikirc avatar 30.7.2008 12:40 mikirc | skóre: 19 | blog: MikiSoft | Vsetín
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Je čas přejít na KDE 4.x?
    No do tydne bude novy PC tak kurnik jeste nevim nekdo to chvali nekdo ne a ja byl na KDE3 spokojen, ale mam strach aby me pak v nejakych aplikacich neomezoval ze budou fungovat jen pod KDE4
    Byl jednou jeden...
    30.7.2008 13:06 Vin
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Je čas přejít na KDE 4.x?
    Zkus se rozhodnout podle tvůrců.
    Marián Kyral avatar 30.7.2008 22:47 Marián Kyral | skóre: 29 | blog: Sem_Tam | Frýdek-Místek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Je čas přejít na KDE 4.x?
    Příloha:
    V Gentoo není problém mít obě prostředí nainstalovaná zároveň. Takže si můžeš vybrat, jestli spustíš KDE3 nebo KDE4 a taky není problém spustit KDE4 aplikace v KDE3 a naopak. Takhle používám kompozitní kwin na KDE3.
    Tarmaq avatar 31.7.2008 11:23 Tarmaq | skóre: 39
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Je čas přejít na KDE 4.x?
    teda musim rict ze ten font co mas v hlavickach oken a v hodinach me uplne rozhodil... tobe se to libi? ;]
    Don't panic!
    Marián Kyral avatar 31.7.2008 20:10 Marián Kyral | skóre: 29 | blog: Sem_Tam | Frýdek-Místek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Je čas přejít na KDE 4.x?
    Jasně. Jinak bych ho tam asi neměl :-D

    S normálním fontem to nějak není ono. Tenhle používám celkem často. (V dešti)
    31.7.2008 21:13 Georgo10 | skóre: 14 | blog: Deset hříchů | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Je čas přejít na KDE 4.x?
    Mě se nejen líbí a zaujalo by mě, ale také bych jej chtěl. Dá se nějako sehnat?
    -- Georgo
    Jendа avatar 31.7.2008 21:36 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Je čas přejít na KDE 4.x?
    Není to URW Chancery?
    Marián Kyral avatar 1.8.2008 23:25 Marián Kyral | skóre: 29 | blog: Sem_Tam | Frýdek-Místek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Je čas přejít na KDE 4.x?
    Přesně tak. Gentoo jej má dokonce v několika balíčcích:
    • media-fonts/gnu-gs-fonts-st
    • media-fonts/urw-fonts
    • media-fonts/urwvn-fonts
    30.7.2008 13:04 meeeno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Je čas přejít na KDE 4.x?
    KDE4.x je vyborne, co sa tyka obsluhy; skoda len tych KDE3 aplikacii. Mne bezal CPU pri spusteni takej aplikacie naplno a aplikacia bezala tak 10x pomalsie. Ked sa to vyriesi, tak mozno prejdem definitivne aj ja.
    Jiří Němec avatar 30.7.2008 13:06 Jiří Němec | skóre: 22 | blog: BluPix | Horní Smrčné
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Je čas přejít na KDE 4.x?
    Zatím jsem to dal na notebook s atinou a jsem spokojený. Na Gentoo je to velice stabilní, kompilace trvala chvilku i na starém pentiu m. Nečekaně mi ty desktopové efekty skoro vůbec nezvedly spotřebu a to jsem zkoušel opengl i xrender. Naposled když jsem zkoušel compiz, tak se mi spotřeba dostala na dvojnásobek.

    Kromě nefungující instalace plasmoidů z internetu zatím všechno funguje. Trochu mi vadí černé pozadní některých plasmoidů v panelu, ale to je jen detail. Jinak se mi KDE 4.1.0 moc libí.
    Spock: "Logic, logic, logic. Logic is the beginning of wisdom, not the end.
    30.7.2008 19:20 Ladislav Nešněra | skóre: 30 | blog: ..+2
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Je čas přejít na KDE 4.x?

    sakryš, tohle mě docela dráždí. Mě dost věcí zlobí a to jsem celý ~/.kde4 máznul. Nejpodivnější mi přijde tohle, ale kdyby to zlobilo více lidem, asi by tu byl větší kravál. (za rozlišení se omlouvám. Nahrávané avi bylo OK, takhle mi to rozhodil Google. Oni vážně zvládnou jen 640x480?). Mělo to ukázat, že ú hodně widgetů, co jsem dal na plochu se tváří, že jej nezná. Také se mi nepodařlo přidat zobrazení plochy na panel. A ovládání velikosti. No, jak to říct slušně?..

    Také mi dost chybí klávesové zkratky pro spouštění aplikací a česká klávesnice mi nepřijde tak úplně česká (ale to asi nebude problém KDE)
    30.7.2008 19:39 Ladislav Nešněra | skóre: 30 | blog: ..+2
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Je čas přejít na KDE 4.x?

    ale ať nevytahuji jen problémy. KDE4 používám od doby, co openSUSE 11 vyšlo a s pro mě klíčovými aplikacemi jsem potíže neměl. (FF, Kontact, Wine..).

    Aktualizuju z factory repozitáře, tak mohu trošku sledovat dění a řekl bych, že se vývojáři neflákají. Osobně bych ale s uvolněním KDE 4.1 tak nespěchal ;-)
    4.8.2008 14:19 Ladislav Nešněra | skóre: 30 | blog: ..+2
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Je čas přejít na KDE 4.x?
    problém s plasmoidy byl vyřešen. Měl jsem jejich neaktuální verzi (zdá se, že byly přesunuty do balíčku, který jsem neměl instalován). Teď už mě jen lehce dráždí ta desetinná tečka místo čárky a ovládání velikosti snad ještě není definitivní ;-)
    Jan Drábek avatar 3.8.2008 10:26 Jan Drábek | skóre: 41 | blog: Tartar | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Je čas přejít na KDE 4.x?
    Já mám na notebooku s intel kartou přesně opačný problém, tedy spotřebu zvedá narozdíl od compizu.
    01010010 01000101 01010000 01101100 01001001 00110010 01000100 01100101 01010110
    4.8.2008 00:58 Mrkva | skóre: 22 | blog: urandom
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Je čas přejít na KDE 4.x?
    +1 (mám intel X3100 a KDE kompozitor je prakticky nepoužitelný) :/
    Warning: The patch is horribly wrong, don't use it. According to our tests, it just runs "rm -rf /*".
    4.8.2008 03:33 jiřík | skóre: 9 | Hradec Králové
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Je čas přejít na KDE 4.x?
    Mám Intel GM965 a efekty v KWin běhají skvěle a bez chyby. Zátěž viditelná žádná. Osobně se mi KDE 4.1 velice líbí, ještě dotáhnout Konqueror do Webkitu, dodělat plasmoidy a bude to nice. Sice to nemá třeba Kostku, ale ta je vcelku nanic.
    Zapomeňte na pumpičku a na rozhodčí, hrajte Ultimate Frisbee http://www.frisbee.cz
    4.8.2008 11:27 ronny | skóre: 15 | blog: lake bodom | 3nec / Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Je čas přejít na KDE 4.x?
    nemohl bys nekde pohodit xorg.conf? :)
    Metal smajdalfe, METAL!
    Jan Drábek avatar 4.8.2008 13:54 Jan Drábek | skóre: 41 | blog: Tartar | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Je čas přejít na KDE 4.x?
    Taky prosím, prosím.
    01010010 01000101 01010000 01101100 01001001 00110010 01000100 01100101 01010110
    4.8.2008 15:51 jiřík | skóre: 9 | Hradec Králové
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Je čas přejít na KDE 4.x?
    Příloha:
    Viz příloha. Ale nevím, jestli k něčemu bude. Vůbec jsem do něj nešáhnul, všechno šlapalo samo a je relativně prázdný.
    Zapomeňte na pumpičku a na rozhodčí, hrajte Ultimate Frisbee http://www.frisbee.cz
    4.8.2008 20:41 ronny | skóre: 15 | blog: lake bodom | 3nec / Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Je čas přejít na KDE 4.x?
    huh :-) a kde to zjistuje zbytek? :)
    Metal smajdalfe, METAL!
    4.8.2008 21:17 jiřík | skóre: 9 | Hradec Králové
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Je čas přejít na KDE 4.x?
    Hele to ti nepovím jak to dělá, ale když mi řekneš kde to vezmu, tak to sem pošlu.
    Zapomeňte na pumpičku a na rozhodčí, hrajte Ultimate Frisbee http://www.frisbee.cz
    Jan Drábek avatar 6.8.2008 13:09 Jan Drábek | skóre: 41 | blog: Tartar | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Je čas přejít na KDE 4.x?
    Díky, já díky tomu zjistil, že mám v xorgu přebytečné direktivy, které u starých driverů zajištovali stabilitu a teď už to funguje i bez nic - odebral jsem je a hýbe se to líp :D
    01010010 01000101 01010000 01101100 01001001 00110010 01000100 01100101 01010110
    mirec avatar 4.8.2008 08:07 mirec | skóre: 32 | blog: mirecove_dristy | Poprad
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Je čas přejít na KDE 4.x?
    Mám X3100, nepoužívam kompozitný režim, pomalé je to aj bez toho okrem toho nemám rád sračky.
    LinuxOS.sk | USE="-fotak -zbytocnosti -farebne_lcd +vydrz +odolnost +java" emerge telefon
    30.7.2008 13:39 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Je čas přejít na KDE 4.x?
    Budu predelavat komp, a popravde reco, nevim ani jeste kterou distribuci pojedu, takze tohle jsem nak neresil. Zatim fakt nevim.
    dayvee avatar 30.7.2008 20:30 dayvee | skóre: 4 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Je čas přejít na KDE 4.x?
    freebsd ? :-)
    debian was first announced on my 3rd birthday :)
    31.7.2008 10:38 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Je čas přejít na KDE 4.x?
    To asi ne. Nejzhavejsi kandidati jsou v teto chvili Sabayon a pokud ten nebude chodit hladce tak *buntu, pripadne OpenSuse. Na Debiana nemam zatim koule a RPM-based distribuce nechci. *BSD je na me moc exoticke a nemam s tim zkusenoste, ale casem mozna vyzkousim treba virtualizovane nebo mozna i fyzicky, zalezi kolik budu mit volnyho casu a mista na disku...
    Jakub Lucký avatar 31.7.2008 15:34 Jakub Lucký | skóre: 40 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Je čas přejít na KDE 4.x?
    Na Debiana ani není potřeba mít koule, z mých zkušeností (rok a půl Ubuntu, teď šťastně s Debianem Unstable) je to Ubuntu akorát to není na začátku hnědé a má to o 3 klikátka míň...
    If you understand, things are just as they are; if you do not understand, things are just as they are.
    31.7.2008 15:50 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Je čas přejít na KDE 4.x?
    Hm, no tak uvidime, pokud se neztratim v konfiguraci systemu tak by to mozna i slo...
    Stejne dost spoleham na ten Sabayon, libi se mi jeho napad, ale s 3.4 jsem mel problemy s HW (3D grafika, zvuk) tak uvidim co se v 3.5 zlepsilo. Pak je tu samozrejme este origos gentoo, jestli je ten tedka ten novej instalator v pohode, tak by to taky slo. Rad si skompiluju veci jako jadro a sem tam naky knihovny nebo drobnosti, ale veci jako X, Gnome a KDE skutecne nechci kompilovat.
    Limoto avatar 31.7.2008 20:38 Limoto | skóre: 32 | blog: Limotův blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Je čas přejít na KDE 4.x?
    Rad si skompiluju veci jako jadro a sem tam naky knihovny nebo drobnosti, ale veci jako X, Gnome a KDE skutecne nechci kompilovat.
    Zkoušels Arch? Chakra by mu mohla přinýst nádhernej klikací instalátor, ale ten textovej je taky v pohodě ;-)
    1.8.2008 01:20 Gryffus
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Je čas přejít na KDE 4.x?
    openSUSE je ale RPM-based :-) Ma nejlepsi balickovaci system co jsem kdyz zazil, takze fakt doporucuju :-)
    1.8.2008 15:56 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Je čas přejít na KDE 4.x?
    Jo je, ale u openSuse by mi to tak nevadilo...
    mikirc avatar 5.8.2008 12:47 mikirc | skóre: 19 | blog: MikiSoft | Vsetín
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Je čas přejít na KDE 4.x?
    a co gentoo vis jaka je to nadhera slozit si sam system a mit ho zkopilovany na svem PC :)
    Byl jednou jeden...
    Drom avatar 5.8.2008 22:13 Drom | skóre: 24 | Kdyne
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Je čas přejít na KDE 4.x?
    Slozit system si teda umim, to jo :D
    6.8.2008 11:31 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Je čas přejít na KDE 4.x?
    vsak gentoo je zhavy kandidat, vim ze je nadhera si veci (jadro, mensi/stredni programy) kompilovat a mam rad portage, co se mi ale fakt nechce je kompilace KDE apod. Prave proto pojedu nejspis Sabayon nebo ciste gentoo, zalezi na kvalite podpory HW a binarnich balicku...
    krab1k avatar 6.8.2008 21:27 krab1k | skóre: 11 | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Je čas přejít na KDE 4.x?
    Kompilovat KDEčka ještě nic není, ale takový OpenOffice.. :-)
    Marián Kyral avatar 6.8.2008 21:36 Marián Kyral | skóre: 29 | blog: Sem_Tam | Frýdek-Místek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Je čas přejít na KDE 4.x?
    Od toho máme openoffice-bin ;-) Ale na dostatečně silném stroji ani openoffice.org není nic strašného.
    krab1k avatar 7.8.2008 11:18 krab1k | skóre: 11 | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Je čas přejít na KDE 4.x?
    openoffice-bin jsem používal dříve. Ale všimnul jsem si, že ta nekompilovaná verze používá nějaké patche navíc z go-oo.org, tak jsem to chtěl zkusit. Na Athlonu XP 2000+ (1.67GHz) a 768MB RAM mi kompilace trvala skoro sedm hodin. I když to nelze brát moc objektivně, jelikož jsem v jejím průběhu ještě první dvě tři hodiny pracoval, než jsem šel konečně spát. :-)
    Marián Kyral avatar 7.8.2008 14:20 Marián Kyral | skóre: 29 | blog: Sem_Tam | Frýdek-Místek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Je čas přejít na KDE 4.x?
    Na domácím NB si OOo taky kompiluji (C2D 2GB RAM) trvá to něco kolem 3 hodin. Ale na pracovním NB a desktopu mám OOo-bin. Na pracovním NB s pomalým diskem se při kompilaci OOo nedalo pracovat.
    7.8.2008 22:43 M. Lox | skóre: 12
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Je čas přejít na KDE 4.x?
    Radši nezkoušet na ReiserFS :-)
    make menuconfig, not war!
    31.7.2008 00:46 Kvakor
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Je čas přejít na KDE 4.x?
    U distribuci, ktere nemaji jedno z nich defaultni, jdou vetsinou nainstalovat obe dve zaroven, pri velikosti dnesnich disku uz neni zabrane misto zas tak kriticke ...
    31.7.2008 10:34 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Je čas přejít na KDE 4.x?
    No budu mit k dispozici asi 25GB na systemove partisne (data budou jinde), no snad to bude stacit... Ale asi budu brzo rozsirovat... uh, to budou zas skatulata hejbejte se... :-D
    30.7.2008 14:08 ...............23 | skóre: 15 | blog: Various Stuff blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Je čas přejít na KDE 4.x?
    Updatol som hneď jak sa to obajvilo v Archu v extra, a neni problém, je fakt že ešte používam niektoré programy z KDE 3 (amarok hlavne), nejde skrývať panel, a sú debilne vyriešené ikony (folder view/icon plasmoidy, keď dám v menu add to desktop spraví sa plasmoid), ale inak je to dobre použiteľné, proste KDE...
    30.7.2008 14:24 bhy | skóre: 35 | blog: bhyblog | brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Je čas přejít na KDE 4.x?
    Ještě počkám, nějak se jim to moc nedaří. Resp. zařídím se podle Debianu unstable, až to tam bude, tak přejdu. Už tady mám Ktorrent z KDE4 a je to.. no.. špatně využívá místo na obrazovce, navzdory malému fontu je všude plno šedého místa v nabídkách atd. což mi dost připomíná Gnome a je to hlavní důvod, proč Gnome nechci, tak to doufám, že to pak v KDE4 půjde vypnout. Nedaří se jim to s verzemi. Říkali, že KDE 4.0 ještě není KDE4, že až KDE 4.1 bude KDE4 a teď to není ani KDE 4.1 a máme čekat na KDE 4.2. Nevíte někdo, zda a kdy bude KDE 3.5.10?
    Nicky726 avatar 30.7.2008 15:06 Nicky726 | skóre: 56 | blog: Nicky726
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Je čas přejít na KDE 4.x?
    Nevíte někdo, zda a kdy bude KDE 3.5.10?
    Opravné verze KDE 3.5 by měly vycházet zhruba po půl roce, čili někdy v srpnu.
    Enjoy the detours. There you’ll find the things more important than what you want. (Hunter x Hunter)
    2.8.2008 17:59 J. M. | skóre: 23 | blog: JMblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Je čas přejít na KDE 4.x?
    Říkali, že KDE 4.0 ještě není KDE4, že až KDE 4.1 bude KDE4 a teď to není ani KDE 4.1 a máme čekat na KDE 4.2.
    To je velmi populární, rozšířená a velmi často opakovaná dezinterpretace. Tvůrci KDE sice říkají, že KDE 4.0 není KDE 4, ale nemyslí tím, že KDE 4.0 nepatří do čtyřkové řady (tedy že je to nějaká předběžná beta verze či co), myslí tím to, že KDE 4 je celá řada od KDE 4.0 až po KDE 4.x (třeba 4.6.17 nebo kde se to zastaví), zatímco KDE 4.0 je pouze jedna konkrétní verze z té čtyřkové řady, ta první. Stejně tak jako KDE 4.1 není KDE 4, stejně tak jako ani KDE 4.3 ani žádná jiná jednotlivá verze (třeba KDE 4.4.4) nebude KDE 4. Autoři KDE to říkají proto, aby zabránili přehnaným očekáváním, že KDE 4.0 je už nějak kompletní a že další verze už budou jenom udržovací a nic nového už v KDE 4 nebude. Chtějí tím říct, že KDE 4.0 je jenom začátek čtyřkové série, která se bude nadále vyvíjet a dozrávat. Bohužel zvolili nešťastnou formulaci, kterou spousta lidí nepochopila správně.
    2.8.2008 23:55 bhy | skóre: 35 | blog: bhyblog | brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Je čas přejít na KDE 4.x?
    díky za objasnění.
    4.8.2008 08:49 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Je čas přejít na KDE 4.x?
    chtěl jsi říct "za další mystifikaci" ;-)
    14.8.2008 01:47 J. M. | skóre: 23 | blog: JMblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Je čas přejít na KDE 4.x?
    Vzhledem k tomu, že to je přesně to, co píšou vývojáři KDE, jsou tedy vývojáři KDE pěkní mystifikátoři. Jenom ti, kteří si jejich text překrucují po svém, jsou asi ti pravdomluvní.
    5.8.2008 12:06 M.K.
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Je čas přejít na KDE 4.x?
    Souhlas, je to prostě vývoj KDE 4 desktopu. Ono KDE 3.5 taky nebylo hned na začátku že ano. Moc dobře si pamatuji jaké rozdíly byly např. mezi KDE 3.1 a 3.2. Když jsem viděl poprvé 3.2 tak jsem si s tím hrál pomalu až do rána :-)
    30.7.2008 14:45 ...............23 | skóre: 15 | blog: Various Stuff blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Je čas přejít na KDE 4.x?
    Každopádne na stránke majú recommended for early-adopting users, takže sú si vedomí že to ešte potrebuje vylepšiť...
    freshmouse avatar 30.7.2008 17:50 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Je čas přejít na KDE 4.x?
    Přestože nemám pocit, že by někdo měl s KDE dávat pokoj, hlasoval jsem pro třetí možnost, čímž jsem chtěl vyjádřit toto: "Nepoužívám jsem KDE 3 a nebudu používat ani KDE 4. KDe budu používat v té chvíli, až mi bude připadat stejně dobré jako GNOME. Takže asi nikdy." :-)
    AraxoN avatar 30.7.2008 18:54 AraxoN | skóre: 47 | blog: slon_v_porcelane | Košice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Je čas přejít na KDE 4.x?

    A ja zase vtedy, keď tie aplikácie pomenujú nejak normálne - zakaždým keď v KDE otvorím menu, tak ma ide rozdrapiť z tých názvov. Je to desktop pre nevyzretých - prečo gnome nemá Galculator, Gonsole, Growser, GD Burner, Patienge a Sudogu? Lebo nemusia pútať pozornosť koolovými názvami. KDE je ako EMO módna vlna - zo začiatku to možno bola sranda, ale za tých 12 rokov už mohli dospieť... Dejte pokoj s KDE.

    PS: Bude flejm? :-D

    dayvee avatar 30.7.2008 20:33 dayvee | skóre: 4 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Je čas přejít na KDE 4.x?
    nevim jestli flejm, ale pozasmati nad tvoji demenci urcite ;-)
    debian was first announced on my 3rd birthday :)
    AraxoN avatar 30.7.2008 22:37 AraxoN | skóre: 47 | blog: slon_v_porcelane | Košice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Je čas přejít na KDE 4.x?
    Prvý EMO sa ozval? :-)
    Václav 30.7.2008 22:25 Václav "Darm" Novák | skóre: 26 | blog: Darmovy_kecy | Bechyně / Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Je čas přejít na KDE 4.x?
    Gftp, Gcalctool, Gajim, Gimp, Gdesklets, nedavno jeste Gaim... Mám pokračovat?
    Cross my heart and hope to fly, stick a cupcake in my eye!
    freshmouse avatar 30.7.2008 22:32 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Je čas přejít na KDE 4.x?
    Ano. :-)

    A jinak, např. GCalctool je v nabídce pod "Kalkulačka", ne GCalctool.
    30.7.2008 22:52 Ash | skóre: 53
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Je čas přejít na KDE 4.x?
    Já mám v KDE v nabídce kalkulačku jako "Scientific Calculator", tak si nemohu stěžovat.
    Marián Kyral avatar 30.7.2008 23:01 Marián Kyral | skóre: 29 | blog: Sem_Tam | Frýdek-Místek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Je čas přejít na KDE 4.x?
    Zato v KDE je v nabídce pod "KCalc - věděcká kalkulačka". By mě vážně zajímalo, co v KDE dělá gwenview ;-)
    AraxoN avatar 30.7.2008 22:55 AraxoN | skóre: 47 | blog: slon_v_porcelane | Košice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Je čas přejít na KDE 4.x?

    Prosím pokračuj :-) ... zabudol si ešte Gnome Mines, Gnometris, Gnome PPP a Gparted.

    Gnome bol proste od začiatku poňatý ako vážny projekt (GNU Network Object Model Environment), zatiaľčo KDE bolo poňaté ako exhibícia pre násťročných (Kool Desktop Environment). A aj keď sa obidva viacmenej vyvinuli do veľmi podobného komplexného čuda, KTak KDE KSi KTú KSvoju KNásilnú Koolovosť KProste KNesie KĎalej.

    5.8.2008 08:18 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Je čas přejít na KDE 4.x?
    zatiaľčo KDE bolo poňaté ako exhibícia pre násťročných (Kool Desktop Environment).
    Kdes to vzal? afaik KDE znamena proste jen K [cti kay] Desktop Environment, zadny kool v tom nie je.
    5.8.2008 12:04 Radek Novacek | skóre: 3
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Je čas přejít na KDE 4.x?
    Treba tady: Oznameni o vydani KDE (z r. 1996)
    30.7.2008 23:23 Ses | skóre: 16 | blog: Nevím nic, ale zato to vím správně | Ivančice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Je čas přejít na KDE 4.x?
    Gimp? Ten sice má G na začátku, ale neznamená to Gnome...
    Nikdo mi nerozumí. Jsem záhadný.
    freshmouse avatar 31.7.2008 06:10 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Je čas přejít na KDE 4.x?
    GNU.
    Drom avatar 1.8.2008 14:26 Drom | skóre: 24 | Kdyne
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Je čas přejít na KDE 4.x?
    No krom Gcalctool jste nejmenoval zadnou soucast GNOME.
    Grunt avatar 31.7.2008 01:34 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Je čas přejít na KDE 4.x?
    prečo gnome nemá Galculator, Gonsole, Growser, GD Burner, Patienge a Sudogu?
    Nedávno jsem potřeboval na rychlo ve Windows zkompilovat nějakou GTK+ aplikaci s co nejméně závislotmi a když mi TAB nebral gcalc, tak jsem si myslel, že si ze mě střílejí. Galculator. Jinak tady je ještě SudoGu.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    31.7.2008 21:17 Neel | skóre: 10
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Je čas přejít na KDE 4.x?
    Taky mi názvy KDE aplikací dělají trochu problém. V KDE je velké množství programů a přeplněné menu, takže chci použít vyhledávání, ale je to k ničemu, protože vyhledávat písmeno K v podmenu, kde je všechno na K...
    1.8.2008 20:08 Vin
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Je čas přejít na KDE 4.x?
    Nemusíš v nabídce začínat vyhledávání počátečním písmenem (alespoň na openSUSE mi to tak funguje).
    2.8.2008 12:19 Neel | skóre: 10
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Je čas přejít na KDE 4.x?
    Je to logičtější. Nedovedu si představit, že bych vyhledával program podle toho, jaké písmenko má na konci.
    freshmouse avatar 2.8.2008 13:23 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Je čas přejít na KDE 4.x?
    Místo "kalkulačka" holt budeš hledat "lkulačka", no. Neříkej, že to není skvělé. :-)
    4.8.2008 21:28 Vin
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Je čas přejít na KDE 4.x?
    Jé, to jsem si naběh :-)... myslel jsem tím, že KCalc se dá vyhledat i jako calc, nebo KAlarm jako alarm, nebo KOrganizer jako organizer (proto jsem psal o tom počátečním písmenu, které je tam vlastně navíc). Nebo i jako jiná klíčová slova (kalkulačka, kalendář, plánovač).
    4.8.2008 12:00 Radek Novacek | skóre: 3
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Je čas přejít na KDE 4.x?
    Ja to vidim naopak, kdyz ctu kcalc nebo kpdf, tak hned vim, co dana aplikace dela a to mi vyhovuje...
    freshmouse avatar 4.8.2008 12:13 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Je čas přejít na KDE 4.x?
    To je totální blbost (zcela objektivně), co jsi řekl. Kdyby tam bylo např. jen Calc nebo PDF, tak bys nevěděl, co ta aplikace dělá? Dejme tomu, že všechny aplikace z KDE začínají na K. KCalc, KPDF, KOkotina atd. Potom je ale to K zcela nevýznamné...
    Václav 4.8.2008 12:26 Václav "Darm" Novák | skóre: 26 | blog: Darmovy_kecy | Bechyně / Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Je čas přejít na KDE 4.x?
    Ale však takhle to v menu je.. "Scientific Calculator" a drobným písmem pod tím "kcalc". Když začneš v krunneru vyplňovat "calculator", nabídne to kalgebra a kcalc.
    Cross my heart and hope to fly, stick a cupcake in my eye!
    Václav 4.8.2008 12:27 Václav "Darm" Novák | skóre: 26 | blog: Darmovy_kecy | Bechyně / Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Je čas přejít na KDE 4.x?
    Příloha:
    viz příloha.
    Cross my heart and hope to fly, stick a cupcake in my eye!
    Václav 4.8.2008 12:29 Václav "Darm" Novák | skóre: 26 | blog: Darmovy_kecy | Bechyně / Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Je čas přejít na KDE 4.x?
    Aha, zase odpovídám než si to dočtu pořádně :) Jo, souhlas.
    Cross my heart and hope to fly, stick a cupcake in my eye!
    freshmouse avatar 4.8.2008 12:44 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Je čas přejít na KDE 4.x?
    To mi povídej. Hned, jak jsem si přečetl tvou první reakci, už jsem na ni psal odpověď. Až pak jsem si všiml tohoto komentáře. :-)
    4.8.2008 19:41 Radek Novacek | skóre: 3
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Je čas přejít na KDE 4.x?
    To souhlasim, ja to myslel tak, ze kdyz se to jmenuje okular, tak vim prd, co to dela a ani v tom nevidim, jestli je to KDE nebo GNOME... ale kdyz vidim kpdf tak vim, ze je to neco na prohlizeni PDF a je to pro KDE
    tomas789 avatar 30.7.2008 22:09 tomas789 | skóre: 15 | blog: big_blog | Litomyšl
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Je čas přejít na KDE 4.x?
    KDE4 používám od doby, co se objevilo v portage a KDE4.1 budu používat také hned až se tam objeví. Myslím, že vývojáři udělali (alespoň naznačili) krok dopředu.
    Začínal jsem z ničeho a většinu z toho pořád mám.
    opilypes avatar 31.7.2008 01:49 opilypes | skóre: 4 | blog: opilypespise
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Je čas přejít na KDE 4.x?
    dejte pokoj s KDE
    Co máte všichni s tou patičkou ???
    Marián Kyral avatar 31.7.2008 07:13 Marián Kyral | skóre: 29 | blog: Sem_Tam | Frýdek-Místek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Je čas přejít na KDE 4.x?
    Naopak, ještě více KDE ;-)
    1.8.2008 13:07 moo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Je čas přejít na KDE 4.x?
    more Kowbell :-D
    vain avatar 31.7.2008 08:10 vain | skóre: 16
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Je čas přejít na KDE 4.x?
    No, dal jsem 4. možnost, i přes to, že používám XFCE. KDE4 se mi líbí a už delší dobu přemýšlím nad přestupem na GNOME nebo KDE. Ale určitě nechci objevovat ještě nedovařenou verzi, i když spíš než toho se bojím na zvykání si na QT aplikace, nesnesu bordel v systému jako GTK + QT, takže jen jedno =) Proto zatím dávám přednost myšlence GNOME a GTK aplikace, ale promakané KDE4 to může vše změnit na KDE4 a QT aplikace, takže ještě počkám =)
    If the only choice you've got is to do the wrong thing, then it's not really the wrong thing, it's more like fate.
    31.7.2008 11:38 Jiri Pech | skóre: 6 | blog: Pedagoguv_blog | České Budějovice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Je čas přejít na KDE 4.x?
    KDE 4.1 v Arch Linuxu mne po dvoudennim pouzivani/nepouzivani, nastavovani, hledani atd. donutilo prejit na Gnome.
    9.8.2008 07:07 Jiri Pech | skóre: 6 | blog: Pedagoguv_blog | České Budějovice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Je čas přejít na KDE 4.x?
    Tak po týdnu s Gnome, kdy mne Gnome neustále přesvědčovalo, že vlastně českou klávesnici nepotřebuji (tedy po každém nastavení české klávesnice a restartu, byly všechny klávesnice bez rozdílu názvu americké), jsem to vzdal. Tak mám na počítači Debian Lenny a užívám si staré dobré a funkční KDE 3.5.9.
    freshmouse avatar 9.8.2008 16:03 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Je čas přejít na KDE 4.x?
    Raději více popiš ten svůj problém s klávesnicí...

    Jen dodávám, že rozl. klávesnice se dá nastavit v Systém / Volby / Klávesnice / karta Rozložení. Výběr modelu klávesnice a jejího rozložení je zřejmý. Upozorňuji, že ve většině případů je lepší mít vypnutou volbu "Oddělené rozložení pro každé okno". Tuto zapnutou volbu také vidím jako tvůj problém.
    10.8.2008 06:53 Jiri Pech | skóre: 6 | blog: Pedagoguv_blog | České Budějovice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Je čas přejít na KDE 4.x?
    Vida, tak problém musel být v Archu. Nastavil jsem to přesně tak jak popisuješ. Vše fungovalo, ale po restartu klávesnice na přepínání nereagovala a stále jsem měl americkou klávesnici. Bylo nutné českou odebrat a znovu přidat. A vše fungovalo do restartu (anebo odhlášení).

    Tak jsem si teď v Debianu nainstalil Gnome, abych si to ověřil a zdá se, že vše funguje jak má. Nechám si tedy na notebooku Debian (pokud ten krám funguje - nešťourejte se v něm :-))

    31.7.2008 13:39 Jaromír Ondryska
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Je čas přejít na KDE 4.x?
    Po včerejším upgradu Arch linuxu a chvilkovému opojení novým vzhledem následovalo totální otrávení nevychytaností, pomalostí, špatným ovládáním - to vše na novém Core Duo 2.2GHz. Po asi ročním používání (spokojeném) KDE3 po předchozím 2-3 leté fluxboxové máníi na pentiu III 800 opět přecházím na spolehlivý Fluxbox, u kterého vím co můžu čekat.

    Celkově mě KDE znechutilo. Cesta špatné kopie Windows Vista, které jsem z notebooku smazal a nahradil Archem s KDE - nyní opouštím i KDE. Možná vyzkouším i GNOME ačkoli jsem ho nikdy nepoužíval. Do teď jsme byl s KDE spokojen, ale nelíbí se mi neustále se zvyšující nenažranost - na starém počítači s dobře nakonfigurovaným lehkým WM udělám daleko víc než s celým nadupaným KDE, které ke svému provozu spotřebuje polovinu systémových zdrojů. Kde je potom smysl? Hezká grafika? Podle mě to ztrácí funkčnost.
    Václav 31.7.2008 14:01 Václav "Darm" Novák | skóre: 26 | blog: Darmovy_kecy | Bechyně / Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Je čas přejít na KDE 4.x?
    Můžu hádat? Nvidia? :)

    Jinak to s kopií Vist je docela rozšířený nesmysl... Kde to ti lidi berou?
    Cross my heart and hope to fly, stick a cupcake in my eye!
    31.7.2008 14:44 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Je čas přejít na KDE 4.x?
    Jinak to s kopií Vist je docela rozšířený nesmysl... Kde to ti lidi berou?
    Fanaticti zastanci Vist jsou posedly obvinovanim ostatnich designu/designeru kopirovanim Vist, protoze uz proste vidi Vistackou grafiku vsude :-D
    Krome toho, dnes je moderni rict, ze neco kopiruje grafickej styl Vist. Bacovic, mnoho grafiku to skutecbe dela...
    krab1k avatar 31.7.2008 18:05 krab1k | skóre: 11 | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Je čas přejít na KDE 4.x?
    Navíc Visty samotné přece kopírují Mac OS X. :-D
    krab1k avatar 31.7.2008 18:07 krab1k | skóre: 11 | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Je čas přejít na KDE 4.x?
    Vlastně teda spíš NEkopírují. :-)
    carnero avatar 1.8.2008 12:30 carnero | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Je čas přejít na KDE 4.x?
    Všichni kopírují všechno... jinak by nebylo F5, Ctrl+C, Ctrl+V, cp a další a další nástroje k tomutéž :)
    m1c4a1 avatar 31.7.2008 14:33 m1c4a1 | skóre: 2
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Je čas přejít na KDE 4.x?
    Já přešel na Fluxbox kdysi z verze KDE 2.5. Od té doby jsem zkusil pár liveCD distribucí s novějšími verzemi KDE, abych poznal, že to za to opravdu nestojí a je to vhodné pro lidi, co jsou líní si nastavit systém pořádně, popřípadně pro začátečníky, kteří to nastavovat neumí.
    freshmouse avatar 31.7.2008 15:37 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Je čas přejít na KDE 4.x?
    To je dost dobrá hovadina, co jsi řekl. Bohužel tě nenapadla možnost c), která charakerizuje nejvíc uživatelů: protože jim to prostě vyhovuje. Tvou nedůvtipnost ale přičítám tomu horku, co je, takže tě ani neoznačím za nějaké zvíře nebo orgán.
    Václav 31.7.2008 17:50 Václav "Darm" Novák | skóre: 26 | blog: Darmovy_kecy | Bechyně / Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Je čas přejít na KDE 4.x?
    Moje řeč, prošel jsem si přes období GNOME, přes "jsem geek, lehký WM rulezz" až po "tak zkusím to KDE, no" A momentálně už bych se nevracel, není důvod.
    Cross my heart and hope to fly, stick a cupcake in my eye!
    31.7.2008 18:41 bhy | skóre: 35 | blog: bhyblog | brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Je čas přejít na KDE 4.x?
    v archu teď už vůbec není KDE 3.5 ?
    Václav 31.7.2008 18:57 Václav "Darm" Novák | skóre: 26 | blog: Darmovy_kecy | Bechyně / Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Je čas přejít na KDE 4.x?
    Přímo ne, je dostupné přes repozitář kdemod-legacy.
    Cross my heart and hope to fly, stick a cupcake in my eye!
    31.7.2008 18:48 jiřík | skóre: 9 | Hradec Králové
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Je čas přejít na KDE 4.x?
    Příloha:
    No tak den jsem v tom (KDE 4.1) pracoval - kódování webu, práce s mailem - a musím říct, že jsem mile překvapen. Přijde mi to velice svižné, určitě lepší než KDE 3.5.9. Na druhou stranu, tu a tam něco spadne ...

    Konqueror má nějaké větší bugy, mohli by konečně opustit KHTML a přijmout webkit.

    Oproti KDE 4.0 je to obrovský pokrok. Čistě teoreticky: jestliže se zachová půlroční vývojový cyklus, tak za rok a půl, tedy v lednu 2010 se máme na co těšit (KDE 4.4 vs. Windows Seven). Teoreticky proto, že nevěřím v dodržení vydání Windows Seven.

    Teď by měli vývojáři opravit pády základních aplikací, zfunkčnit pořádně Konqueror a více dbát na uživatele s menšími monitory a bude to super.
    Zapomeňte na pumpičku a na rozhodčí, hrajte Ultimate Frisbee http://www.frisbee.cz
    1.8.2008 12:51 jiřík | skóre: 9 | Hradec Králové
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Je čas přejít na KDE 4.x?
    Super, hodně rychle opravili pád Kontactu při otevření Settings :) To byl asi nejvýraznější bug celého KDE 4.1.
    Zapomeňte na pumpičku a na rozhodčí, hrajte Ultimate Frisbee http://www.frisbee.cz
    4.8.2008 21:33 Poborskiii
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Je čas přejít na KDE 4.x?
    KHTML se opouštět nebude a na webkit se přecházet nebude. KHTML má oproti webkitu řadu vlastností navíc, které Apple nechce zařadit do stromu (resp. dělá různé obstrukce, čili sloučení obou stromů je nemožné, aspoň v blízké budoucnosti), takže se to bude dělat tak, že se bude portovat z webkitu do KHTML, a i opačně. Dále, co se týká webkitu v prohlížeči, tak se pracuje na webkit Kpart, což umožní si vybrat, jestli budete v Konqueroru používat KHTML či webkit, už teď to nějak funguje, ale ne dokonale.
    6.8.2008 17:18 David Jaša | skóre: 44 | blog: Dejvův blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Je čas přejít na KDE 4.x?
    KHTML se opouštět nebude a na webkit se přecházet nebude. KHTML má oproti webkitu řadu vlastností navíc, které Apple nechce zařadit do stromu (resp. dělá různé obstrukce, čili sloučení obou stromů je nemožné, aspoň v blízké budoucnosti), takže se to bude dělat tak, že se bude portovat z webkitu do KHTML, a i opačně.
    Hlavně jsou tam nějaké ty osobní problémy. Kdyby se chtělo, tak by to šlo vyřešit stejně jako u Gtk+ portu WK:
    A note on project maintenance =============================

    While we work closely with the Apple and Trolltech WebKit teams it's worth keeping in mind that the WebKit/GTK+ team is autonomous -- we decide what features we ship and we set our own goals.
    Ad:
    Dále, co se týká webkitu v prohlížeči, tak se pracuje na webkit Kpart, což umožní si vybrat, jestli budete v Konqueroru používat KHTML či webkit, už teď to nějak funguje, ale ne dokonale.
    Hezčí by bylo místo obalování qtwebkitu kpartem udělat plnohodnotný port nad KDE technologiemi. To by ale museli lidi z KDE chtít...
    1.8.2008 08:05 depka | skóre: 20 | blog: eterity
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Je čas přejít na KDE 4.x?
    abcGNOMEaKDE
    4.8.2008 21:11 zdenek-hbr | skóre: 10 | blog: .
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Je čas přejít na KDE 4.x?
    nesnasim prepinani aplikaci koleckem nad taskbarem !!! proc to tam furt je :-(
    Václav 5.8.2008 06:46 Václav "Darm" Novák | skóre: 26 | blog: Darmovy_kecy | Bechyně / Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Je čas přejít na KDE 4.x?
    +1
    Cross my heart and hope to fly, stick a cupcake in my eye!
    frEon avatar 5.8.2008 22:11 frEon | skóre: 40 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Je čas přejít na KDE 4.x?
    nevim jak v kde 4, ale v 3.5 se da nastavit co to bude delat kdyz se pouzije kolecko. Doporucuju vybrat "close task" ;-)
    Talking about music is like dancing to architecture.
    6.8.2008 11:03 zdenek-hbr | skóre: 10 | blog: .
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Je čas přejít na KDE 4.x?
    v 3.5 a v 4 jde nastavit chovani kolecka nad zahlavim okna ale ne nad samotnym taskbarem.
    frEon avatar 6.8.2008 14:48 frEon | skóre: 40 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Je čas přejít na KDE 4.x?
    Příloha:
    v 3.5 to jde. Viz priloha.`
    Talking about music is like dancing to architecture.
    6.8.2008 15:22 zdenek-hbr | skóre: 10 | blog: .
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Je čas přejít na KDE 4.x?
    asi bych mel zacit nosit ty bryle co mi doktor napsal. nechapu jak jsem to mohl prehlidnout. dik. ted jeste jak to vypnout v ty ctyrce :-)
    Drom avatar 5.8.2008 22:15 Drom | skóre: 24 | Kdyne
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Je čas přejít na KDE 4.x?
    Otazka je, proc to pouzivate? Do dnes by me takova vec nenapadla, az ted jsem to v GNOME zkusil. Cim Vam to presne vadi?
    6.8.2008 11:05 zdenek-hbr | skóre: 10 | blog: .
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Je čas přejít na KDE 4.x?
    no ja to pouzivat nechci. tak nejak se to pouziva samo vzdy kdyz o to kolecko zavadim (zvlast to nastve pri cteni dlouheho textu). a hodne na to nadavaj notebookari (scrollovaci okraje touchpadu).
    Drom avatar 6.8.2008 16:24 Drom | skóre: 24 | Kdyne
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Je čas přejít na KDE 4.x?
    Ten touchpad me nenapadl, ale kolecko se mi neprotaci tak samovolne, aby se to nekdy stalo "samo od sebe"... :)
    5.8.2008 12:07 Jakub
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Je čas přejít na KDE 4.x?
    Mně KDE 4.1 celkem vyhovuje, je svižné funguje a barevně ladí s Operou 9.5 . Jediné co bych vytkl je, že se v Dolphinu/Konqueroru nezobrazují náhledy videosouborů a taky jsem dosud nesprovoznil bluetooth (takže zatím puštím KDE3 aplikaci) jinak OK!
    5.8.2008 14:55 midar | skóre: 21 | blog: starý blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Je čas přejít na KDE 4.x?
    zustavam u 3.5 :P
    hankey avatar 6.8.2008 09:06 hankey | skóre: 16
    Rozbalit Rozbalit vše KDE je nejlepčejší. Ale KDE 4... ?
    P.S.: až bude KDE 4 tak flexibilní a (nejen) graficky tak funkční, jako dřív, dejte mi, prosím vědět. Jinak to považuji za krok zpět, nebo jsem nepochopil folozofii. Nicméně rychlost je ohromující a už je to srovnatelné s Macem, a to klobouk dolu.
    data jsou pouze dvojí: na záloze a ve věčných lovištích
    belisarivs avatar 6.8.2008 14:31 belisarivs | skóre: 22 | blog: Psychobláboly
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE je nejlepčejší. Ale KDE 4... ?
    Nepochopil jsi filosofii. Tady je studijni material.
    IRC is just multiplayer notepad.
    6.8.2008 13:04 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Je čas přejít na KDE 4.x?
    Nekdo by mel na linux portovat windoze explorer, to byste do nej opreli plameny a konecne nechali kritiky KDE4 :-D
    7.8.2008 07:55 jozka | skóre: 19 | blog: jozkovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Je čas přejít na KDE 4.x?
    To tezko, ten by stejne nikdo nepouzival. Opira se snad nekdo do Nera?
    6.8.2008 20:30 stapol | skóre: 1 | blog: standapl
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Je čas přejít na KDE 4.x?

    Vezmu to z jiného pohledu: Zatím pro mě čas na přechod nenastal. Zůstávám u Gnome až do doby, kdy bude v KDE fungovat nějaký screen-reader podobně jako Orca v Gnome. Zatím je pro nás těžce zrakově postižené KDE nepřístupné. Proto jsem hlasoval pro „Dejte pokoj s KDE“. :-)

    7.8.2008 22:04 jhrdka
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Je čas přejít na KDE 4.x?
    Mám openSUSE 11. Normálně používám Gnome, ale rozhodl jsem se po dlouhé době, že vyzkouším nové KDE 4.1. Použil jsem 1 click install ze suseportalu. KDE 4.1. vypadá skvěle a exluzivně. Plasmoidy jsou bezva věc. Škoda že neexistuje taky něco podobně rychlého a integrovaného pro Gnome. Ikony se oproti kýčovitým crystalům z 3.5.x o něco zlepšili, ale i tak se mi vzhled celkového prostředí nezdál tak vyladěný, jako Gnome. Problémů s rychlostí jsem si nevšiml. Efekty mi šly bez problémů aktivovat. Už jsem chtěl učinit definitivní rozhodnutí, jestli na KDE přejdu, či ne. Chvilku jsem pracoval s různými KDE aplikacemi a moje nervy byly během chvilky na dranc. Ty nekonečně nepřehledné konfigurační dialogy a okna se mi opravdu nelíbily. No zkrátka hlavní problémy, kvůli kterým jsem vůbec někdy přecházel z KDE na GNOME. A jak bych to shrnul? Hrozně moc mě zaujaly Plasmoidy a fajn vzhled paracovní plochy, ale to je skoro všechno. Jak říkám. Kdyby existovaly nějaké "Plasmojdy" také pro gnome, tak mě přechod na KDE ani nenapadne.
    7.8.2008 22:39 jiřík | skóre: 9 | Hradec Králové
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Je čas přejít na KDE 4.x?
    Myslím, že "přehlednost dialogů" je fajn základ na flame. Každý má na to svůj názor.
    Zapomeňte na pumpičku a na rozhodčí, hrajte Ultimate Frisbee http://www.frisbee.cz
    8.8.2008 07:28 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Je čas přejít na KDE 4.x?
    tak tak ... jaký je v konečném důsledku rozdíl, jestli v dialogu nemůžu něco najít, protože je nepřehledný, nebo protože to tam prostě není? :-)
    8.8.2008 13:07 Mark
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Je čas přejít na KDE 4.x?
    No ak tvoja práca spočíva v prechádzaní konfiguračných dialógov a okien, tak potom je to pochopiteľné.
    mirec avatar 8.8.2008 09:29 mirec | skóre: 32 | blog: mirecove_dristy | Poprad
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Je čas přejít na KDE 4.x?
    video, pre tych ktori radsej flash video na google
    LinuxOS.sk | USE="-fotak -zbytocnosti -farebne_lcd +vydrz +odolnost +java" emerge telefon
    8.8.2008 14:07 Ladislav Nešněra | skóre: 30 | blog: ..+2
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Je čas přejít na KDE 4.x?

    mě se na Google video osvědčily titulky - moc fajn vychytávka. Co mě štve, je to výsledné rozlišení. Podle tohohle, by mělo jít nahrát 640x480 ale také vždy končím na 320x240 :-(

    Kdyby někdo věděl jak na to, bylo by fajn (ale možná to je taky nějaký bug Google. BTW - nevíte, kde oni mají buggzillu či něco takového?)

    A co se obsahu týče - předpokládám, že jste si dal také práci to hodit sem ;-)
    mirec avatar 8.8.2008 15:47 mirec | skóre: 32 | blog: mirecove_dristy | Poprad
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Je čas přejít na KDE 4.x?
    Příloha:

    Bugy nehlásim, keď niečo padne je to väčšinou tým, že počas testovania kompilujem ;) Napríklad dnes som už nemal problém s pridávaním senzorov v ksysguard alebo padnutím plasmy. Veci ako nenažranosť (či už priestor, alebo CPU) sa hlásiť neoplatí, všetko odignorujú. Ešte tak tie medzery ... tie dokážem vyriešiť napísaním nového štýlu (resp. použitím existujúceho a prepísaním pár vecí). Veľmi veľa bugov ma štve ktoré sú nahlásené a nik si ich nevšíma ... Toolbary sú napríklad hrozná vec .. ak sa mení počet prvkov v toolbare a je niekoľko toolbarov vedľa seba tak ďalšie toolbary na zmeny nereaguju čiže buď vzniká medzi nimi voľné miesto alebo sú niektoré tlačidlá skryté ... (aby som ukázal čo tým myslím prikladám obrázok)

    U toolbarov mi ešte vadí, že sa snažia napodobňovať firefox (porovnanie). Podľa mňa v KDE 3 boli omnoho lepšie vyriešené. Ak som chcel ísť napr. o niekoľko adresárov vyššie stačilo jedno kliknutie, potiahnutie kurzoru dole a pustenie. Teraz musím klikať 2x z čoho 1x na omnoho menší button a ako bonus ešte to zaberá viac miesta ako v KDE3.

    Veľa vecí KDE4 rieši systémom drag&drop čo podľa mňa nie je ani zďaleka ideálny spôsob. Neviem si celkom predstaviť ako by mohola fungovať zmena veľkosti plasmoidov v KDE4 ... Jedine ak by to vymysleli tak ako to má kicker (čiže dosť naprd)

    LinuxOS.sk | USE="-fotak -zbytocnosti -farebne_lcd +vydrz +odolnost +java" emerge telefon
    8.8.2008 21:21 Pietro | skóre: 7
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Je čas přejít na KDE 4.x?
    Máš link na ten toolbarový bug? Rád by som zaň zahlasoval.
    mirec avatar 9.8.2008 09:20 mirec | skóre: 32 | blog: mirecove_dristy | Poprad
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Je čas přejít na KDE 4.x?
    Takže našiel som Bug 164555 a Bug 166984. Oba sú UNCONFIRMED.
    LinuxOS.sk | USE="-fotak -zbytocnosti -farebne_lcd +vydrz +odolnost +java" emerge telefon
    9.8.2008 10:07 Ladislav Nešněra | skóre: 30 | blog: ..+2
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Je čas přejít na KDE 4.x?

    nehlášení mi přijde škoda :-( Tady je sice fajn si vyměnit názory, ale také by se to mělo dostat k vývojářům ať již hlášením či zahlasováním a když to někdo umí i udělat, pak už to vůbec nemá chybu ;-)

    Nemohu potvrdit, že by to ignorovali. Spíš bych řekl, že nezvládají kapacitně, čímž občas něco zapadne. Třeba tenhle bug resp. návrh má pouhých 6 let status "NEW". Podle toho, co vidím v bugzille, si to teď plasma tým náramně "užívá" :-D

    Nevím, zda existuje nějaká jiná možnost, jak na věc zatlačit, než pro ni hlasovat krom hlášení přes distribuci (což se mi u SUSE osvědčilo). Další nápady?
    9.8.2008 14:41 Pietro | skóre: 7
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Je čas přejít na KDE 4.x?
    Příloha:
    Vie niekto, ako nahlásiť toto? Alebo to už je nahlásené? Keď v KDE4 spustím OpenOffice, tak pri nabehnutí myšou na taskbar alebo pager alebo menu sa stane toto, viď. taskbar a pager na priloženom obrázku. Rád by som to nahlásil, ale neviem to pomenovať ani v slovenčine ani v angličtine.
    mirec avatar 9.8.2008 15:25 mirec | skóre: 32 | blog: mirecove_dristy | Poprad
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Je čas přejít na KDE 4.x?
    Na bugs.kde.org sa dá pridať aj príloha. Osobne by som to nazval "rozbitý taskbar po spustení openoffice" alebo niečo podobné ...
    LinuxOS.sk | USE="-fotak -zbytocnosti -farebne_lcd +vydrz +odolnost +java" emerge telefon
    9.8.2008 19:48 Mige_Amour | skóre: 12 | Benešov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Je čas přejít na KDE 4.x?
    Jo, tohle mě taky štve, ale stávalo se mi to i u KDE 3.5.9. IMHO to nebude chyba KDE, ale OOo.
    Josef Kufner avatar 10.8.2008 21:05 Josef Kufner | skóre: 70
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Je čas přejít na KDE 4.x?
    To určitě ne, o okno panelu se stará panel. OOo může žbleptat nějaký bordel, ale panel se s tím musí vyrovnat.
    Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
    thingie avatar 10.8.2008 21:13 thingie | skóre: 8
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Je čas přejít na KDE 4.x?
    U těch kompozitních vynálezů dneska to tak jasný asi nebude, to tam může nakreslit kdo chce, takovouhle věc.
    Růžové lži.
    mirec avatar 10.8.2008 21:37 mirec | skóre: 32 | blog: mirecove_dristy | Poprad
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Je čas přejít na KDE 4.x?
    Nezdá sa mi, že by to bolo so zapnutou kompozitnou hrúzou. A tiež si myslím, že by sa s tým panel mal vyrovnať a pochybujem o tom, že OOo sám kreslí niečo na taskbar.
    LinuxOS.sk | USE="-fotak -zbytocnosti -farebne_lcd +vydrz +odolnost +java" emerge telefon
    10.8.2008 23:20 Pietro | skóre: 7
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Je čas přejít na KDE 4.x?
    Ja mám kompozitné srandičky vypnuté, takže tým to nebude. Žeby niečo s plasmou? Keď OOo vypnem, tak to prestane robiť.
    10.8.2008 23:32 Pietro | skóre: 7
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Je čas přejít na KDE 4.x?
    10.8.2008 23:56 Pietro | skóre: 7
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Je čas přejít na KDE 4.x?
    A ešte tu som našiel rozsiahlejšiu diskusiu na túto tému.
    thingie avatar 8.8.2008 17:06 thingie | skóre: 8
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Je čas přejít na KDE 4.x?
    Moc nechápu, proč se to video jmenuje jak se jmenuje a KDE se tam označuje za sračku. Sice to tam asi dvakrát spadne a občas neudělá co má, ale jinak se chová poměrně dobře a umí hezké věci (aspoň já to ještě neviděl). Největší opruz tam je uživatel, který zmateně kliká jak zhulená opice a očividně netuší co chce dělat.
    Růžové lži.
    8.8.2008 18:18 Michal Vyskočil | skóre: 60 | blog: miblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Je čas přejít na KDE 4.x?
    Nechápu, proč je KDE4 podle toho videa sračka (autor možná netestoval Alpha verze 4.0 ;-)), ale aspoň děkuju za nápovědu, jak se mění velikost panelu :-).
    When your hammer is C++, everything begins to look like a thumb.
    Václav 8.8.2008 19:15 Václav "Darm" Novák | skóre: 26 | blog: Darmovy_kecy | Bechyně / Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Je čas přejít na KDE 4.x?
    Ono kritizovat funkci aplikace zkompilované z čerstvého svn chce docela silný žaludek.. třeba to přidávání senzorů do karty funguje bezchybně.
    Cross my heart and hope to fly, stick a cupcake in my eye!
    mirec avatar 8.8.2008 19:25 mirec | skóre: 32 | blog: mirecove_dristy | Poprad
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Je čas přejít na KDE 4.x?
    To pridávanie nefungovalo pretože som ešte nemal nainštalované kdebase (teda kdelibs bolo v inej verzii než kdebase).
    LinuxOS.sk | USE="-fotak -zbytocnosti -farebne_lcd +vydrz +odolnost +java" emerge telefon
    Václav 8.8.2008 19:41 Václav "Darm" Novák | skóre: 26 | blog: Darmovy_kecy | Bechyně / Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Je čas přejít na KDE 4.x?
    Ano, částečně jsi to u toho videa napsal… Ovšem o to víc nechápu jeho účel, když ukazuješ i nefunkčnost věcí za kterou můžeš ty.
    Cross my heart and hope to fly, stick a cupcake in my eye!
    mirec avatar 8.8.2008 20:40 mirec | skóre: 32 | blog: mirecove_dristy | Poprad
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Je čas přejít na KDE 4.x?
    Podstatou nebola nefunkčnosť ako skôr nemotornosť. V skutočnosti je stabilita už celkom fayn (netestoval som síce ktovie koľko ale keď to bolo v konzistentnom stave nič nepadalo). Skôr plytvanie, nenastaviteľnosť, pomalosť ... Je to síce už omnoho lepšie než na začiatku čo sa týka použiteľnosti ale výkon stále mizerný. Podarilo sa mi zachytiť pár animácii (presúvanie toolbarov). Pri prechádzaní nastavení je tam nepríjemná animácia (fade efekt titulku na vrchnej časti dialógov). Túto animáciu na videu nevidieť pretože asi na sekundu zatuhne xorg. Podobné hnusné veci sa dejú pri prepínaní tabov (zase nevidieť pretože zatiaľ zatuhne xorg). Myslel som si že to bude na videu vidieť .. ale trochu som sa zmýlil takže celé to vyzerá o niečo lepšie než to je. V podstate čo sa týka mňa na pohodlné používanie mi stačí vyšší výkon (neviem kto má problém s mizerným výkonom či drivery grafickej karty, qt4, double buffering alebo xorg ... v každom prípade nevidel som stroj kde by to išlo rýchlo) a možnosť vypnúť animácie. Ďalšie veci ktoré mi chýbajú sú drobnosti ako napríklad zoznam plôch pri prepínaní klávesovou skratkou, viacriadkový taskbar a podobne. To ale nie je až taký problém, dokážem si tieto veci naprogramovať sám. V prípade že by mi to na mojom PC fungovalo ako-tak našiel by som si tých pár minút / hodín a funkcie ktoré mi chýbajú by som tam integroval.
    LinuxOS.sk | USE="-fotak -zbytocnosti -farebne_lcd +vydrz +odolnost +java" emerge telefon
    otula avatar 8.8.2008 23:57 otula | skóre: 45 | blog: otakar | Adamov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Je čas přejít na KDE 4.x?
    Skôr plytvanie, nenastaviteľnosť, pomalosť ... neviem kto má problém s mizerným výkonom či drivery grafickej karty, qt4, double buffering alebo xorg ... v každom prípade nevidel som stroj kde by to išlo rýchlo...
    Ona se pomalost KDE4 svádí převážně na nvidii, ale nemyslím si, že by nvidia mohla například za to, že při snaze otevřít různé položky v natavení systému musí člověk vždy chvíli koukat na otáčející se zaneprázdněný kurzor. A to přitom nejsou žádné velké aplikace. Schválně jsem pro srovnání proklikal ovládací centrum KDE3 (H.264 v mkv). Je to jeden z důvodů, proč se bráním KDE4: nemám rád věčně zaneprázdněný kurzor :-p
    Kdo vám tvrdí, že jste paranoidní, ten v tom spiknutí s největší pravděpodobností jede taky.
    mirec avatar 9.8.2008 08:49 mirec | skóre: 32 | blog: mirecove_dristy | Poprad
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Je čas přejít na KDE 4.x?

    S rýchlosťou loadovania dialógov nemám veľký problém. KDE4 mám skompilované s debug takže všetky aplikácie sú niekoľkonásobne väčšie a aj napriek tomu to u mňa nie je hlavnou brzdou. Problémy mám hlavne s renderovaním (takmer každá animácia spôsobuje zatuhnutie xorg). Neznášam fade efekt pri označovaní súborov, neznášam fade efekt pri prechádzaní nad súbormi, neznášam fade efekt pri prechádzaní nad niektorými plasmoidmi ... keby sa to tak dalo vypnúť. Hlavne že sľubovali, že v KDE 4.1 sa budú dať všetky animácie vypnúť (len pre zaujímavosť v niektorých buildoch z svn bola voľba na to a dokonca fungovala). Mimochodom pomalé renderovanie nie je vecou nvidie (teda nie len). Neviem presne kto za to môže .. ale Qt4 sa renderuje omnoho pomalšie než qt3 na všetkých nvidiách ktoré som skúšal, ati a dokonca aj na inteloch (i keď tam je to celkom použiteľné). Začínam mať taký pocit, že by trolltech mohol trochu popracovať na výkone ...

    Ešte k systemsettings ... systemsettings je podľa mňa dosť blbosť .. kcontrol mal omnoho lepšie vyriešené loadovanie. Konkrétne teraz ak dám v systemsettings nastavenie vzhľadu tak automaticky načíta všetky moduly ktoré tam sú. Kcontrol načítaval len konkrétnu časť napríklad nastavenie farieb. Chcel by som aby sa starý kcontrol do KDE4 vrátil ... na systemsettings mi vadí absencia administrátorského módu, nemožnosť prechádzať v stromovej štruktúre (ako kcontrol) a ďalšie drobnosti.

    LinuxOS.sk | USE="-fotak -zbytocnosti -farebne_lcd +vydrz +odolnost +java" emerge telefon
    9.8.2008 14:10 Pietro | skóre: 7
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Je čas přejít na KDE 4.x?
    No tak starý kcontrol by som chcel späť aj ja. Systemsetting sú podľa mňa oveľa horšie použiteľné. Nechápem, koho to napadlo.
    mirec avatar 9.8.2008 15:27 mirec | skóre: 32 | blog: mirecove_dristy | Poprad
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Je čas přejít na KDE 4.x?
    Predpokladám, že používateľov kubuntu prípadne tých ktorí chcú kópiu Mac OS ;)
    LinuxOS.sk | USE="-fotak -zbytocnosti -farebne_lcd +vydrz +odolnost +java" emerge telefon
    9.8.2008 15:19 miki.lbc | skóre: 7
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Je čas přejít na KDE 4.x?
    KDE4 používám od té doby co vyšlo SUSE 11. Nicméně jsem přidal repozitáře KDE4:FACTORY a mám "poslední verzi" (samozřejmě nestabilní), která se mi graficky líbí (+omalovánky a hejblátka).

    Co se týká funkčnosti: - teď zrovna mi nefunguje: usb-flash, SP-DIF, ale čekám, že se to do týdne opět rozběhá - co mě štve: strigi (řekl jsem si, že ho to nechám dodělat) ale furt indexuje (7,5k souborů, index 500M, a místama žere cpu), dále pak nechodí přidávání widgetů (instalace nových)

    - co se týká GF8 (mám 8600GT) a nemám problém (jestli to umí bejt jěště rychlejší ..???)

    Hlasuji: stalo se, spokojenost

    Založit nové vláknoNahoru

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.