Společnost OpenAI představila Operator, tj. agenta, který k provádění úkolů (najdi a rezervuj ubytování, kup ingredience potřebné pro uvaření tohoto jídla, …) používá vlastní webový prohlížeč. K tomu využívá Computer-Using Agenta (CUA). Operator je zatím dostupný pouze pro uživatele ChatGPT Pro ve Spojených státech.
SoftBank, OpenAI, Oracle a MGX představili projekt Stargate, do kterého v příštích čtyřech letech investují 500 miliard dolarů. Cílem projektu je vybudovat ve Spojených státech novou infrastrukturu pro umělou inteligenci (AI).
Bun (Wikipedie), tj. běhové prostředí (runtime) a toolkit pro JavaScript a TypeScript, alternativa k Node.js a Deno, byl vydán ve verzi 1.2. Představení novinek také na YouTube. Bun je naprogramován v programovacím jazyce Zig.
V programovacím jazyce Go naprogramovaná webová aplikace pro spolupráci na zdrojových kódech pomocí gitu Forgejo byla vydána ve verzi 10.0 (Mastodon). Forgejo je fork Gitei.
Byla vydána nová stabilní verze 7.1 webového prohlížeče Vivaldi (Wikipedie). Postavena je na Chromiu 132. Přehled novinek i s náhledy v příspěvku na blogu.
Vývojáři Debianu oznámili, že v březnu bude zahájeno zmrazování Debianu 13 s kódovým názvem Trixie. Současně bylo oznámeno, že kódový název Debianu 15 bude Duke. Debian 14 bude Forky.
Free Software Foundation (FSF, Nadace pro svobodný software) oslaví v říjnu 40 let od svého založení. Při této příležitosti proběhla soutěž o logo k této události. Dnes bylo vyhlášeno vítězné logo. Navrženo bylo v GIMPu.
Google zpřístupnil Gemini Live, svůj nástroj pro hlasovou komunikaci s umělou inteligencí, v českém a slovenském jazyce pro Android a brzy i iOS. Gemini Live umožňuje vést s AI přirozené rozhovory.
Port počítačové hry Pitfall! z roku 1982 napsané pro Atari 2600 si lze zahrát ve webovém prohlížeči. Zdrojové kódy jsou k dispozici na GitHubu.
Multiplatformní multimediální knihovna SDL (Simple DirectMedia Layer) byla oficiálně vydána v nové major verzi 3 (3.2.0). Změny jsou popsány v README pro migraci aplikací z SDL 2 na SDL 3.
Tiskni Sdílej:
...pokud jsi nebyl holka v sukni(!), tak jsi neměl šanci dostat z ústního zkoušení za 1Na to jsi přišel jak? To vám sama řekla?
Taky se jí vymstilo to, že si v naší třídě neuměla zjednat pořádek.No jo, v tom to asi bude. Možná vás měl spíš učit chlap, kterému by nedělalo problém dát pár facek. I když to se asi dneska nesmí... Tak aspoň zařvat tak, že by si slabší nadělali do kalhot No, třeba části třídy dojde, že dělali něco špatně, až po maturitě z ničeho nic zjistí, že ji proletěli Vím o pár lidech, které stihnul podobný osud za to, že se neuměli chovat slušně... Můj názor na věc, netřeba se kvůli němu urážet. Jsem z rodiny učitele, sám jsem tři roky učil v domě dětí a mládeže (i když jsem neučil puberťáky a s žáky jsme byli kamarádi, takže problémy nebyly), čili mám na věc možná jiný názor. Učitelů/profesorů-hajzlů je určitě dost, ale to není podle mě důvod, chovat se neurvale jako, s prominutím, hovado. Píšu proto, že mi tohle tvoje
No, my jsme jednou na jednu učitelku udělali nátlak takový (samozřejmě psychický), že se rozbrečela a utekla do kabinetu. Stačilo dělat bordel v hodině a totálně ji ignorovat.připomnělo trapné puberťácké chvástání se trápením učitelek, jakých jsem zažil už mnoho. Často, když byly poblíž dámy, na které to mělo snad dokonce udělat dojem.
Osobnost je soubor fyzického a psychického, vrozeného a získaného, typicky pro daného jedince se projevujícího ... [fakt nám to nadiktovala nedokončené]Ale to není nedokončené. Možná je to kráva a možná je tohle kravina (nerozumím tomu, ale zdá se mi to naopak docela výstižné), ale z jazykového hlediska je to vyjádření zcela v pořádku, vzdor degenerované češtině dnešní mládeže. Jestli tomu vážně nerozumíte, strčte si
Přehazování hodin jak se mu to hodíTo si u nás na škole učitelé obvykle nedovolují, protože na takové hodiny skoro nikdo nepřijde. Všichni mají totiž zrovna náhodou mnoho věcí na práci.
chyby jsou hrozný blbosti je to jenom estetickéPokusit se dohodnout s ředitelem. Pokud je to opravdu neúnosné, hodí se, aby se *celá* třída dohodla a na jeho hodiny přestala chodit. S tím už ředitel bude muset něco dělat.
na myslí...??
Hmm. Trefa.
... Bratr stříkal pepřákem(jednou stříknul v šatně protože blbec myslel že je to nějakej sprej), podle učitelů celá škola byla plná pepřáku. Dostal dvojku z chování kvůli tomu že dostal ředitleskou(maji to ve školnim řádu). Máma na ně zavolala inspekci a bratr dostává kotel ještě větší nejhorší je že je v 9 a zkuste se hlásit na školu s 2 z chování, a to nemá špatný známky( na třech školách na který chtěl je podmínka 1 z chování). Nechápu to podle mě je to blbost já měl takový průsery že by mě museli vyhostit z republiky s porovnáním s pepřákem.Bracha dela bordel, mama, misto aby ho zkrotila 'tresta' skolu, ty se chlubis tim, ze delas opakovane jeste vetsi bordel, je fakt nutne pokracovat? Zamysli se nad sebou, clovece, me muze byt jedno, co s tebou bude, jenze se milovymi kroky chystas posrat si zivot.
Nevim kdo jsi ale typoval bych tě na psychologa. ... A teď ti povim co si myslim o tobě. Myslim si že si člověk který nikdy nedělal žádnej sport...Než začneš věštit z křišťálové koule, mrkni se na Jirkovu stránku, třeba tě vyvede z některých omylů
mozna, ze jsi v puberte vyrustal hlavne sam s matkouTo bych neviděl jako problém. Já jsem tátu nepoznal nikdy (není po čem toužit) a nepředstavuju žádný nevychovaný „problém“ (šíření vlastního zákeřného kódu po školní síti ponechme stranou ). Fyzicky mě taky nikdy nikdo netrestal – připadá mi to idiotské a ponižující; inteligentnímu člověku stačí věc důrazně vysvětlit, on to pochopí a IMO pak nehrozí, že se z něj v reakci na výprasky stane ještě větší rebel. Ale to jen tak mimochodem, pro srovnání...
Co soudis o tom, ze dnes kazdy u svych ratolesti ocekava zazraky a nemozne?V některých případech, kdy to dítě má opravdu dys-nějaké problémy je to smutné, ale takové případy se snad příliš často nedějí. Ale zase si nemyslím, že když člověk blbě píše, tak je hned retardovaný . Co se týče ještě těch zázraků: ode mě rodiče zázraky neočekávají (už ).
Nepripadne ti, ze ten ucitel z blogu nema zadny zajem systematicky sikanovat neboheho zaka, ze je pan autor nejspis dost problemovy a z 99.998% si za cely problem muze svym chovanim sam?Těžko říct. Ten učitel klidně může být hajzl, vůbec bych se tomu nedivil. Ale taky samozřejmě nemusí. Když si vzpomenu na svá léta v povinné školní docházky, tak jsem taky často považoval toho a toho učitele/profesora za strašný hovado, i když ty potíže byly způsobeny blbostí/ignoranstvím/pubertální arogancí celé třídy. Vymýšlet nějaké psychologické nátlaky nebo jak to bylo nazváno je podle mě ptákovina. Takových blbců ještě potká... osobně bych na toho učitele s*al, radši se učil, abych měl možnost mu ukázat, že na to mám a že debil je tu on.
Datum: 25.3.2003 8:29:53 Autor: Ludmila , dvě dospívající děti Mám 15-ti letého syna, který chodí na gymnázium. Do teď si zatím na nic nestěžoval, ale už před pěti lety jsem spozorovala, že píše mnohá písmena "stejně" - jako je l k b, nebo s a z a jeho písmo není úhledné - chtěla jsem se zeptat, zda to má něco společného s disgrafií - dostával špatné známky z diktátů kvůli tomu, že učitelka nepoznala písmenko - já ho poznala, protože jsem na jeho pravopis, dá-li se o pravopisu mluvit - zvyklá, a tak, zda bychom s tím měli zajít? (jeho sestra je disgrafik a dislektik)Je ta matka normalni? Ona ty pismenka poznala, ale hloupa ucitelka, co to dela cely zivot ne? Nebudou ty spatne znamky z diktatu zkratko proto, ze pan syn pise proste blbe a to je podle mne ponekud ostudne, zejmena v 15 letech a na gymnaziu (tedy na elitnim typu stredni skoly) Notabene, je-li blba i sestra, ktera se (podle matky) neumi soustredit, ucit a spravne cist a psat, nebylo by rozumnejsi si u sebe udelat IQ testy, pripadne se kriticky zamyslet, kam to dotahla ona samotna, tedy mama a kam skutecny otec ditete? Udelat test i tomu decku, a podle toho dal neco resit?
Nevim, zda jsem sam, kdo ma pocit, ze to pan autor blogu napsal po uplne frontalni lobotomii? Nebo myslite, ze se takhle uz narodil? Nevim, ja bych se, neumet napsat souvislou vetu a mit projev jako obzvlastne opozdeny zak 4. tridy ZS, spise stydel a snazil se v hanbe zalezt pod stul a prosit rodice, at mi daj penize na doucovani...ne planovat jak sikanovat a zlomit ucitele, ktery za to udajne 'muze'.Úroveň psaného projevu dost závisí na tom, kolik toho autor sám přečetl. Bylo-li toho málo, nelze se divit, že má projev jako obzvlastne opozdeny zak 4. tridy ZS.
Prijde mi, ze by pan autor zaslouzil od rodicu par na kokos a priskrtit kyslik, neni-li uz pozde. Jak v tomto pripade rika klasicka kniha - Radce milujiciho rodice: "Skoda kazde facky, ktera padne vedle!" Pokud se to autorovi nelibi, mozna by se mohl jit venovat pracovnimu procesu a nebude vystavet tomu (pro nej bezpochyby prisernemu) vzdelavani zadarmo (pardon, za penize nas ostatnich).Na facky je v 17 letech (nebo kolik mu to je) opravdu pozdě.
Jinak, z trochu jineho soudku, vsimli jste si-vy starsi, jak se dnes strasne rozmohly ruzne 'disfunkcni poruchy' u dnesnich deti? Vselijake disgrafie, dislexie a jine dis-neco?Ty dysfunkce všeho druhu tady byly vždycky, jenom se zametaly pod koberec (respektive do zvláštních škol). Dnes to ty lidi neomezuje a dospělého dyslexika (dysgrafika) podle psaného projevu vůbec nemusíte poznat - ti lidi se pouze víc nadřou při čtení (psaní) než zbytek.
Prijde mi, ze si dnes uz spousta rodicu nechce (neumi?) priznat ze maji dite, ktere je zkratka blbe, neschopne a jeste navic drze jak opice, takze hledaji tyto 'berlicky', misto aby si to ferove priznali a dite netrapili, ale dali ho na remeslo, nebo vyucit na kucharku ci prodavacku.Tak to asi nepochopíte, jak může být dnes má sestra jedna z nejlepších žákyň na odborné (polygrafické) škole, když byla při zápisu do 1. tříd na hranici nepřijetí do "normální" ZŠ a s dyslexií se potýká doposud. :-P
Nebo si rodice opravdu mysli, ze kdyz bude mit 100% populace maturitu a treba i VS, posune se gausovka zazrakem doprava?Myslím, že tohle je rodičům srdečně jedno.
Tyhle elektro hovadiny jsem vždycky nenáviděl a stále nenávidím. Všechno si idealizují, ale ideální nic není.A proto dělám s číslicovou technikou. Hodnota je mě celkem ukradená, jen když se to nespálí a neleze to přes rozhodovací úroven, když nemá.
Proč musí být před ampérmetrem ochranný odpor?
Záleží na druhu měření a na vlastnostech apmérmetru (vnitřní odpor, maximální zatížení)
Proč u ručičkových přístrojů využíváme poslední třetinu stupnice?
Bývají tam přesnější.
Ale je pravda že jsem už měření nějakej ten pátek neměl....
...takže moc dlouho čekat nebude.Moc dlouho asi ne, ale furt to bude nekonečně dlouho
Celá třída musí držet pohromadě, aby se něco takového podařilo. Když se někdo zlomí můžou z toho mít problémy všichni. Dobrá věc je tzv. elektrárna, to všichni ve třídě začnou dělat "mmmmmm" se zavřenou pusou a učitel jak chodí po třídě tak ti těsně okolo něj mlčí. Nejde zjistit odkud to jde a leze to strašně na nervy.
- budte na nej mili jak to jen jde - udelejte co mu na ocich uvidite - obcas ho pochvalte kdyz se mu neco povede - kdyz bude mit narozeniny tak mu slozte pisen a dejte mu kytku a bombonieru - porat se hlaste a zcela vazne se ptejte na latku - chovejte se velice tise, nezlobte a ucte se - konkretne ty by ses mohl treba naucit delat mezery pred zavorkou // to jen aby jsi nevypadal jako nouma (takovy teror nevydrzi nikdo, ...)