abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 04:44 | Nová verze

    Po roce vývoje od vydání verze 1.24.0 byla vydána nová stabilní verze 1.26.0 webového serveru a reverzní proxy nginx (Wikipedie). Nová verze přináší řadu novinek. Podrobný přehled v souboru CHANGES-1.26.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 04:33 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 6.2 živé linuxové distribuce Tails (The Amnesic Incognito Live System), jež klade důraz na ochranu soukromí uživatelů a anonymitu. Přehled změn v příslušném seznamu. Tor Browser byl povýšen na verzi 13.0.14.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 04:22 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 30.0.0 frameworku pro vývoj multiplatformních desktopových aplikací pomocí JavaScriptu, HTML a CSS Electron (Wikipedie, GitHub). Chromium bylo aktualizováno na verzi 124.0.6367.49, V8 na verzi 12.4 a Node.js na verzi 20.11.1. Electron byl původně vyvíjen pro editor Atom pod názvem Atom Shell. Dnes je na Electronu postavena celá řada dalších aplikací.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 04:11 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 9.0.0 otevřeného emulátoru procesorů a virtualizačního nástroje QEMU (Wikipedie). Přispělo 220 vývojářů. Provedeno bylo více než 2 700 commitů. Přehled úprav a nových vlastností v seznamu změn.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 23:22 | IT novinky

    Evropský parlament dnes přijal směrnici týkající se tzv. práva spotřebitele na opravu. Poslanci ji podpořili 584 hlasy (3 bylo proti a 14 se zdrželo hlasování). Směrnice ujasňuje povinnosti výrobců opravovat zboží a motivovat spotřebitele k tomu, aby si výrobky nechávali opravit a prodloužili tak jejich životnost.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    včera 16:11 | Nová verze

    Bylo oznámeno (cs) vydání Fedora Linuxu 40. Přehled novinek ve Fedora Workstation 40 a Fedora KDE 40 na stránkách Fedora Magazinu. Současně byl oznámen notebook Slimbook Fedora 2.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 9
    včera 13:44 | Upozornění

    ČTK (Česká tisková kancelář) upozorňuje (X), že na jejím zpravodajském webu České noviny byly dnes dopoledne neznámým útočníkem umístěny dva smyšlené texty, které nepocházejí z její produkce. Jde o text s titulkem „BIS zabránila pokusu o atentát na nově zvoleného slovenského prezidenta Petra Pelligriniho“ a o údajné mimořádné prohlášení ministra Lipavského k témuž. Tyto dezinformace byly útočníky zveřejněny i s příslušnými notifikacemi v mobilní aplikaci Českých novin. ČTK ve svém zpravodajském servisu žádnou informaci v tomto znění nevydala.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 19
    včera 13:33 | Komunita

    Byla založena nadace Open Home Foundation zastřešující více než 240 projektů, standardů, ovladačů a knihoven (Home Assistant, ESPHome, Zigpy, Piper, Improv Wi-Fi, Wyoming, …) pro otevřenou chytrou domácnost s důrazem na soukromí, možnost výběru a udržitelnost.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 13:00 | Nová verze

    Společnost Meta otevírá svůj operační systém Meta Horizon OS pro headsety pro virtuální a rozšířenou realitu. Vedle Meta Quest se bude používat i v připravovaných headsetech od Asusu a Lenova.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 04:33 | IT novinky

    Společnost Espressif (ESP8266, ESP32, …) získala většinový podíl ve společnosti M5Stack, čímž posiluje ekosystém AIoT.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    KDE Plasma 6
     (72%)
     (9%)
     (2%)
     (17%)
    Celkem 707 hlasů
     Komentářů: 4, poslední 6.4. 15:51
    Rozcestník

    Gnome vs. KDE právo na výběr?

    26.7.2005 10:42 | Přečteno: 2983× | Problémy

    Tak. Nadešel čas pro další aplikace. Karta ve foťáku už pomalu přetéká, takže co ji vyprázdnit a fotky si prohlédnout? Měla to být sranda, ale skončilo to vraždou. Tak nejdřív stáhnout fotky. Cak. Připojím foťák, ten se automaticky objeví na ploše, přetáhnu fotky. Nečekaně jednoduché. Jen nevím proč jsou na kartě fotky na půl. Kousek všeho v jednom adresáři, druhý kousek v jiném, to jinde nedělá. No ale fotky jsou na disku a teď je jen příslušně otočit. Moje nároky nejsou vysoké, chci aby aplikace uměla fotky prohlížet v náhledech, ukázat EXIF, otočit (bezeztrátově) JPEGy, zobrazit fotky na fullscreen a listovat v nich (v podporu RAW ani nedoufám). Začínám hledat a začínám brunátnět. Aplikací jsou spousty, ale všechny umí kulové. Funkčnost horší než ročníková práce na střední škole, ale přesto houfy mladých programátorů začínají nové a nové aplikace, jen aby na nich po dvou měsících přestali pracovat. U Gnome je taky jakási prohlížečka přiložena, ale otočit v tomto děs produktu 100 fotek, to nejde. A tohle má být user friendly desktop?

    Nakonec jsem našel asi docela použitelný program. Ale je pro KDE. To je totiž tak. V Linuxu jsou dvě rozšířená prostředí - Gnome a KDE. Každé si řeší důležité věci po svém. "Důležité věci", to je vzhled jednotlivých prvků, default font pro zobrazení textů (menu atd.), default velikost těchto textů, vzhled, chování atd. Jejich hlavní rozdíl je v tom, že gnome je založené na knihovně GTK (která je tak svobodná, až je LGPL), a KDE na knihovně QT, která je naopak nesvobodně svázaná (kdo píše komerční uzavřené aplikace, musí platit a platit a platit). Oboje jinak vypadá, jinak se chová a pro programátory qt a gtk aplikací platí jiné zásady. QT je takovou prý windousovatější (kdo to vymyslel nevím, asi nikdy windows neviděl) - miliony tlačítek, nepřehledné, přeplácané, barevné, GTK prý takové macovatější (kdo to vymyslel nevím, asi nikdy macka neviděl) - úpravný vzhled, žádné (prý zbytečné) funkce, "pro bfu".

    Nechte si tento rozdíl vysvětlit od nějakého linuxového fanatika (tm). Možná si odnesete pár modřin, možná ohluchnete, ale rozdíl vám bude jasný. Proč se programátoři nedohodnou na jedné správné knihovně, jednom správném úložišti default vzhledu, jedné správné víře? Ne to není proto, že mají rádi chaos, to je proto, abyste si mohli VYBRAT! Systém X Window je totiž založen na tom, že existuje jeden (tedy ten si také můžete vybrat, ale v dnešní době existuje správně svobodný jen jeden) X Server (ten se stará o low level zobrazení opičárniček) a pak nějaký Window Manager (ten se stará o okýnka). Pokud má Window Manager u sebe i další aplikace a nestará se jen o okýnka, ale i další blbůstky kolem, pak se to celé jmenuje Window Environment a to právě to naše KDE nebo Gnome. Všechno je to vyrobeno v hesle - Právo na volbu.

    Nyní si prosvištíme nějaká slovíčka, abyste se neztratili:
    právo na volbu - nemohli jsme se dohodnout
    svobodný - náš
    uzavřený - jejich
    kvalitní - špatný
    nekvalitní - svobodný
    zvolte si - musíte mít oboje

    Ale to jsme trochu odbočili. Takže jsem zvolal zaklínadlo apt-get install gwenview a málem upadl. Ano, ten program totiž s sebou přitáhne celé KDE! On by totiž pak jinak nefungoval, potřebuje tu svoji qt knihovnu, své default fonty, nástroj pro jejich nastavení (tj. celé kde control center) a všechny ty opičárničky kolem. Pokud instalovaný program pracuje se zvukem (na to už jsme narazili v předchozím zápise), tak vězte, že i aplikace, která se o zvuky stará je vícekrát - gnome má esd, kde má arts. Pokud to jde ve vaší aplikaci přepnout, pak máte štěstí, pokud ne, pak vás čeká několik bezesných nocí s různými wrappery, ovšem výsledek není zaručen.

    A to je celá ta sranda. V Linuxu totiž je právo na volbu, ale jen na jednu. Pokud chcete volit vícekrát (jako například já prostředí Gnome a PAK I aplikaci na prohlížení fotek), pak máte problém. Nakonec skončíte s tím, že budete mít nainstalováno úplně všechno a budete se ztrácet v těch různých kde control center a jiných. Jako já - spustím aplikaci, ale barva pozadí je špatná, font menu moc velký. Je to KDE nebo Gnome aplikace? KDE, tedy KDE Control Center (na nic moc nesahat, nebo si rozhasím nastavení z Gnome), do default colors & fonts, změnit, možná se to pak v aplikaci i projeví.

    Do té doby, než se programátoři dohodnou, budete mít všechno 2x až 3x a budete se topit v chaosu. Oni se ale jen tak nedohodnou, takže zbývají jen tvůrci distribucí, kteří musí do každého programu sáhnout a nějak ho přiohnout, aby všechno do sebe aspoň trochu zapadalo. Systém X Window je strašný a jednoty ostatních okýnkových OS, i 10 let starých, patrně nedosáhne nikdy. Možná to někdy pochopí i programátoři linuxových okénkových aplikací a udělají někdy nějaký standard. Dovoluji si odhadnout, že v příštích 10 letech to nebude. Měli by občas zajít na exkurzi do Win, Mac a jiných světů a podívat se, jak se to dělá tam a inspirovat se tím dobrým.

    A co byl výsledek mých zjištění, že s 64b jsou jen problémy a že kvůli jedné aplikaci musím mít celé KDE? Jednoduchý - AMD64 Ubuntu šlo pryč a nahradilo ho Kubuntu i386.

    V dalším díle - ICQ a linux? Jde to dohromady? Instalace svobodného scanneru... a další příhody

           

    Hodnocení: 100 %

            špatnédobré        

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    26.7.2005 11:01 zabza | skóre: 52 | blog: Nad_sklenkou_cerveneho
    Rozbalit Rozbalit vše HM...
    Ten člověk má svatou pravdu... ale o čem to proboha mluví? :-)
    26.7.2005 11:05 Leoš Literák | skóre: 74 | blog: LL | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše nikdy
    se nedohodnou.
    Zakladatel tohoto portálu. Twitter, LinkedIn, blog, StackOverflow
    26.7.2005 11:30 Tomáš Tichý | skóre: 16
    Rozbalit Rozbalit vše Re: nikdy
    A protože se nikdy nedohodnou, je tu pro nás ubohé uživatele GTK-Qt Theme Engine, které donutí GTK aplikace používat Qt widgety (nabo tak nějak, důležitý je výsledek, že GTK a Qt aplikace vypadají stejně). Nezbaví nás to samozřejmě problému mít nainstalované jak GTK tak Qt, ale to při dnešních velikostech disků vidím jako přijatelnou oběť.
    26.7.2005 18:55 dataman | skóre: 6 | blog: Datamanuv_blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: nikdy
    Smůla, že stojí za pěkný kulový. Např. v KDE styl Plastik a na GTK ten QT-theme-engine = zpola zakrytý ukazatel času v Totemu.
    26.7.2005 11:26 Jano Gašpar
    Rozbalit Rozbalit vše gThumb
    K tym fotkám, gthumb ste skúšali? Vie zobraziť EXIF, vie bezstrátovo otáčať, fulscreen tiež, raw neviem, nemám fotoaparát ktorý ukladá do tohoto formátu.
    26.7.2005 12:53 lukas.ramlich | skóre: 3 | blog: linux_a_ja
    Rozbalit Rozbalit vše Re: gThumb
    Jestli tím bezztrátovým otáčením myslíte to, že jedině v módu prohlížení lze danou fotku otočit (ale ne trvale, jen pro to jedno prohlédnutí), pak je gthumb ok.

    Já ale chci fotku otočit trvale, bezztrátově (jen matematicky přepočítat, nekódovat jpeg znovu) a hromadně při zobrazení thumbnailů.

    Jestli to umí nějaká cvs verze mě nezajímá. Verze z balíčku to neumí.
    26.7.2005 13:14 VícNežNic | skóre: 42 | blog: Spáleniště | Ne dost daleko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: gThumb
    Nástroje -> Otočit obrázky? gThumb 2.6.5, Fedora Core 4
    Copak toho není dost?
    26.7.2005 18:25 Jano Gašpar
    Rozbalit Rozbalit vše Re: gThumb
    Vie to aj uložiť a vie to aplikovať na všetky vybrané fotografie.
    wake avatar 26.7.2005 11:27 wake | skóre: 30 | blog: wake | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše ImageMagick + bash
    ImageMagick + bash = otacitko fotek, o jakem se vam ani nezdalo. a bez gnome a bez kde.
    Tento příspěvek má hlavičku i patičku!
    26.7.2005 12:50 lukas.ramlich | skóre: 3 | blog: linux_a_ja
    Rozbalit Rozbalit vše Re: ImageMagick + bash
    Děkuji, výborný nápad. Odněkud přijedu, mám hromadu fotek. Chci se kouknout které jsou špatně otočené a tuhle, tuhle a tuhle otočit, protože byly focené na výšku. Takže si na papírek napíšu jejich názvy a pak napíšu skript, který je pootáčí. Pokud je jich dohromady 600 a 200 potřebuje otočit, mám tři dny co dělat.

    Někdo by měl identifikovat, jaké činnosti běžného BFU trápí a snažit se napsat aplikace tak, aby se nutnost práce minimalizovala. A nesměli by do toho kafrat lidé jako vy "vždyť si může napsat skript"!
    26.7.2005 12:54 VícNežNic | skóre: 42 | blog: Spáleniště | Ne dost daleko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: ImageMagick + bash
    I ten největší BFU si může položit monitor na bok, když má neustále potřebu být chytřejší než ostatní, nějaký problém?
    Copak toho není dost?
    26.7.2005 13:33 d.f.h
    Rozbalit Rozbalit vše Re: ImageMagick + bash
    proc hned tak zhurta?

    pokud mate normalni digitak, ktery si pri foceni ulozi do EXIF hlavicky jak bylo foceno (klasicky, ne vysku zleva, na vysku zprava, pripadne klidne vzhuru nohama), mate vyhrano. onen skript, ktery je pro hromadne otaceni (zmensovani, zaostrovani, vodoznakovani atd.) fotek opravdu tou nejlepsi alternativou, totiz snadno pozna, co a jak ma udelat.

    no a jestli to vas fotak neumi, stezujte si klidne treba u vyrobce. a taky si ujasnete, jestli chcete byt BFU a marne cekat na klikoidni aplikaci, nebo se o sebe umite postarat sam.
    26.7.2005 17:59 Přemek Jordák | skóre: 12 | Beroun
    Rozbalit Rozbalit vše Re: ImageMagick + bash
    Popřípadě je v balíku ImageMagic také příkaz identify, pomocí kterého jednoduše zjistíte, zda je obrázek správný anebo otočený. A pokud si ten skript nakonec přece jen napíšete (až tak těžký není), tak si můžete špatné fotky nechat otáčet rovnou při kopírování na disk, aniž byste fotky musel zkoumat.
    Blogy neprohlížím, nepíši a ani se jim valně nesměji
    26.7.2005 14:00 Mirek Spousta
    Rozbalit Rozbalit vše Re: ImageMagick + bash
    A zkoušel jsi Almaru? Měla by umět přesně to, co potřebuješ (Pavel Machek si ji nechal napsat právě pro úpravu fotek z foťáku) :-).
    26.7.2005 18:02 Michal Karas | skóre: 45 | blog: /dev/random
    Rozbalit Rozbalit vše Re: ImageMagick + bash
    Ja mam GQView a v nem v sekci nastavitelnych editoru mogrify -rotate 90 %p a mogrify -rotate 270 %p. Fotky pak otacim pomoci CTRL+2 a CTRL+3.
    26.7.2005 23:49 David Jaša | skóre: 44 | blog: Dejvův blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: ImageMagick + bash
    A stahujete fotky přes gphoto2/gtkam/digikam? Pokud ne, tak to bude zřejmě tím. gphoto2 (a jeho nadstavby) totiž stáhnou i dodatečné info - třeba jak fotku automaticky otočit. ;-)
    27.7.2005 15:51 Michal Čihař | skóre: 61 | blog: Bláboly | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: ImageMagick + bash
    Ta informace je normálně ve fotce v EXIFu, gphoto2 to naprosto neřeší…
    eXces avatar 26.7.2005 11:28 eXces | skóre: 15 | blog: i hate mondays;) | Jihlava
    Rozbalit Rozbalit vše Stejne zkusenosti..

    Presne tak, presne tak.. Ono kdyz na NETu vidite screenshot krasne vyladeneho vzhledu KDE, tak vas to celkem chytne, preci jenom je vetsi komfort pracovat v grafice s okynkama, kde si muzete nejaky terminal spustit.. Jenze ted uz chapu, proc nekteri pracuji v textovem rezimu.. Neni to komfortnejsi, ale usetri si spoustu problemu a nervu.

    Pulka mych oblibenych aplikaci bezi v gnome a pulka v kde. Stoji to za prd..

    Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former. --Albert Einstein
    Luboš Doležel (Doli) avatar 26.7.2005 11:33 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Výkon GTK
    GTK by bylo super, kdyby bylo rychlejší. Někdy mám pocit, že z výkonu renderování GTK aplikaci zcvoknu. Taková Anjuta je s výkonem totálně na dně, kam se hrabe na KDevelop :-(
    26.7.2005 14:20 #Tom
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Výkon GTK
    Mně až tak pomalé nepřijde, závisí to na konkrétní aplikaci. Protože mám pomalý stroj, tak je to vidět pouhým okem. Tady je takový malý seznam "Bottom 5", aneb 5 nejneefektivnějších programů postavených na GTK+ 2. Ostatní programy si vedou poměrně dobře. (Třeba XFCE jako celek, GVim, GQview, Evince, Abiword.)
    • Gnumeric - když jsem si otevřel ceník, došlo ke katastrofě, rolování se cukalo
    • Mozilla/FireFox - specialita tohoto prohlížeče je jeho nenažranost při načítání velikých naskenovaných černobílých PNGček ve velkých množstvích
    • Gnome Desktop Manager - nevím proč, ale pozadí zobrazuje asi vteřinu, i moje staré Am5x86 by to zvládlo pod DOSem rychleji :)
    • Gimp - ale co bych chtěl na P-II 400 MHz při zpracování velikých fotografií?
    • OpenOffice 1.9 - kvůli mizernému výkonu jsem ani nemohl prozkoumat všechny novinky (možná že je tu GTK+ 2 nevinně).
    KDE je sice velké a obludné, ale Qt má něco do sebe, třeba Konqueror je mnohdy ve vykreslování rychlejší. Editor Kate má k dokonalosti také poměrně blízko (pokud si odmyslím Vim). Ale pak už se mi líbí jen Sim (u kompilace jsem závislost na KDE zrušil) a žádné další Qt a KDE aplikace nemůžu vystát. Třeba Valknut (jen Qt) je hnusný a pomalý (ve vykreslování), ale je to jediný DC klient, který se mi zdál být plně funkční a dal se zkompilovat.
    26.7.2005 23:52 David Jaša | skóre: 44 | blog: Dejvův blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Výkon GTK
    Tipuju, že za pomalost zpracování fotky skutečně nebude moct GTK. :-)
    26.8.2005 22:02 trancelius | skóre: 22
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Výkon GTK
    OpenOffice je pomalá hlavně kvůli Javě, kterou je prolezlá ... :/
    26.7.2005 11:34 pepiino | skóre: 1 | Děčín
    Rozbalit Rozbalit vše No jo....
    Taky jsem byl zklamaný, že ve svobodném světě neexistuje žádný program pro práci s fotkami, který by se alespoň trochu podobal IrfanViewu. A ona rozstříštěnost linuxu (která se nejsliněji projevuje v popisované situaci KDE/GNOME, ale je i jinde) mně taky občas trochu štve... někdy si připadám "jak u blbejch na dvorku :)". Ale nedokážu si představit, co by se s tim dalo dělat.. Že by cena za právo volby? Nevím, každopádně nejspíš je to hlavní důvod proč obyčejní uživatelé od linuxu rychle utíkají... a to je škoda.
    http://zapisnik.pepiino.cz
    26.7.2005 11:35 Robert Krátký | skóre: 94 | blog: Robertův bloček
    Rozbalit Rozbalit vše Qt
    Drobná oprava:

    QT, která je naopak nesvobodně svázaná (kdo píše komerční uzavřené aplikace, musí platit a platit a platit).

    To není pravda. Qt je vydaná pod GPL (nové verze jsou GPL i pod Windows, kde to skutečně donedávna bylo tak, jak píšeš - což ovšem nic nemění na tom, že pod Linuxem je Qt s GPL už od roku 2000).
    26.7.2005 11:38 pepiino | skóre: 1 | Děčín
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Qt
    Ale když je pod GPL, tak ji nelze využít pro _uzavřené_ aplikace, jak píše autor, nebo se mýlím?
    http://zapisnik.pepiino.cz
    26.7.2005 11:39 Robert Krátký | skóre: 94 | blog: Robertův bloček
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Qt
    To ano. Já reagoval na to "nesvobodně svázaná".
    26.7.2005 12:16 doubleZ | skóre: 24 | blog: smazano
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Qt
    Tak jsem tu licenci dočetl, a jsem z toho spíš ještě více zmatený :-) je pod GPL, tudíž se nesmí použít pro uzavřené aplikace, to je jasné, ale pokud chci udělat aplikaci, která je OpenSource a je komerční, tak musím zaplatit? Pochopil jsem to?
    26.7.2005 12:29 Tomáš Tichý | skóre: 16
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Qt
    GPL je GPL, takže můžete. Ovšem Trolltech z pochopitelných důvodů možnost GPL komerční aplikace raději na svých stránkách opomíjí :-)
    26.7.2005 12:33 doubleZ | skóre: 24 | blog: smazano
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Qt
    njn :-) díky
    Luk avatar 26.7.2005 13:30 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Qt
    Pokud je aplikace pod GPL, tak se samozřejmě nic platit nemusí, i když je komerční. Za použití Qt v aplikaci šířené pod closed-source licencí si Trolltech nechá zaplatit (a to pořádně).
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    26.7.2005 13:43 doubleZ | skóre: 24 | blog: smazano
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Qt
    A to je to co právě nechápu, když je tedy Qt GPL, tak když napíšu closed source komerční program, tudíž jsou v něm přilinkované kusy (knihovny includy atd) z Qt, které jsou pod GPL, tak tím přeci GPL porušuji?
    26.7.2005 13:48 pepiino | skóre: 1 | Děčín
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Qt
    Jenže pokud vutváříte uzavřenou aplikaci koupíte si Qt od Trolltechu pod _jinou_ licencí než GPL (jako vlastník autorských práv může produkt poskytovat pod kolika různými licencemi se mu zamane.)
    http://zapisnik.pepiino.cz
    26.7.2005 13:58 doubleZ | skóre: 24 | blog: smazano
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Qt
    Heureka :-) díky, už to chápu. To by se mi tedy nechtělo platit za soft, který dostanu pod jinou licencí pro closed source, kdybych věděl, že pro Open Source je to pod GPL :-)
    26.7.2005 17:51 mimi.vx | skóre: 37 | blog: Mimi.VX | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Qt
    ma dvojitou licenci - rozdil v komercnich a nekomercnich projektech
    USE="-gnome -kde";turris
    26.7.2005 11:36 VícNežNic | skóre: 42 | blog: Spáleniště | Ne dost daleko
    Rozbalit Rozbalit vše Děláte něco blbě
    Vystačím si zcela bez Qt aplikací. Sice mám qt nainstalovanou, ale to jenom proto, že na ní závisí arts na kterém závisí gstreamer, xine a podobné věci (ano, jsou ty závislosti občas lehce debilní).
    Copak toho není dost?
    Luboš Doležel (Doli) avatar 26.7.2005 12:40 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Děláte něco blbě
    gstreamer nemusí na arts záviset, si to zkompiluj bez toho, ne?
    26.7.2005 12:42 VícNežNic | skóre: 42 | blog: Spáleniště | Ne dost daleko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Děláte něco blbě
    No, to už přežiju, nějak se mi ty balíky kompilovat nechce, tohle mě nezabije.
    Copak toho není dost?
    26.7.2005 20:40 #Tom
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Děláte něco blbě
    Řekl bych, že by stačilo překompilovat gstreamer a tu Qt přítěž smazat. :-)
    26.7.2005 20:51 VícNežNic | skóre: 42 | blog: Spáleniště | Ne dost daleko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Děláte něco blbě
    No, pluginy k gstreameru, xine-lib, openal a ještě jedna věc co na tom visí. Moc se mi do toho nechce, pro nic za nic :-)
    Copak toho není dost?
    26.7.2005 11:59 Tomáš
    Rozbalit Rozbalit vše hehe
    
    Nyní si prosvištíme nějaká slovíčka, abyste se neztratili:
    právo na volbu - nemohli jsme se dohodnout
    svobodný - náš
    uzavřený - jejich
    kvalitní - špatný
    nekvalitní - svobodný
    zvolte si - musíte mít oboje
    
    nekvalitní = svobodný, svobodný = náš, z toho plyne nekvalitní = náš, dobrý no :-D
    26.7.2005 12:37 xkesh | skóre: 46 | blog: eXtempore
    Rozbalit Rozbalit vše nemusite
    zvolte si - musíte mít oboje

    Nemusite, ale ve svoji nenazranosti chcete (od vseho to nejlepsi). Smula asi je, ze jak KDE tak Gnome svuj desktop environment jako kompletni reseni neprodavaji, takze sem tam nejaka aplikace v tom kterem proste chybi nebo ma do dokonalosti jeste daleko. To ale neznamena, ze se nevyviji nebo neplanuje (viz napr. vecicky jako KMplayer nebo KVim).

    Komplexni reseni ovsem taky narazi na nelibost skalnich "linuxaku", protoze kdyz uz se pro neco rozhodnete, zavadi to "totalitou" a "windowsovatenim" :P

    Asi zatim zijeme v blby dobe... az bude desktopu GNU/Linuxu 30 let, uvidime :)
    26.7.2005 13:05 lukas.ramlich | skóre: 3 | blog: linux_a_ja
    Rozbalit Rozbalit vše Re: nemusite
    Aha, dík že jste konečně pojmenoval ten můj neodbytný pocit, že je v Linuxu sem tam něco špatně... Za to Linux nemůže, to je jen moje NENAŽRANOST!! Kdybych nebyl nenažranej, tak bych si hezky pootáčel těch 100 fotek pěkně jednu po druhé imagemagickem a pak bych si chrochňal, jak je to super.

    Jestli je pro vás řešení, že je nutné ke každému prostředí napsat vlastní sada aplikací, tak to teda upřímnou soustrast. Místo aby programátoři spojili síly, budeme mít za těch vašich 30 let vim, Kvim, gnovim, mandvim, redhvim, susvim. Všechny budou stát za prd, ale budete si moct vybrat.

    Líbí se mí jak píšete, že některé aplikace "mají k dokonalosti daleko". Ne! Ty aplikace jsou NEPOUŽITELNÉ a dokonalost ANI NEVIDĚLY. Týmy Linuxových přicmrndávačů nejsou schopny napsat lepší aplikaci, než je blbé trapně nedokonalé IrfanView od chudého študáka. Stejně tak několikaletý GIMP vs. one man show pixel32.box.sk atd. To je realita.
    26.7.2005 13:14 jm
    Rozbalit Rozbalit vše Re: nemusite
    Kua, a co si treba misto toho plkani o zavislostech na KDE nainstalovat gqview a precist si jeho manualovou stranku?! Grrr.
    26.7.2005 13:18 VícNežNic | skóre: 42 | blog: Spáleniště | Ne dost daleko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: nemusite
    Ono to jde samozřejmě i s tím gThumbem. Jenže to by holt někdo musel chtít otočit ty obrázky a ne se jen vypovídat, jak je všechno špatné.
    Copak toho není dost?
    26.7.2005 13:19 jm
    Rozbalit Rozbalit vše Re: nemusite
    Kdybych nebyl nenažranej, tak bych si hezky pootáčel těch 100 fotek pěkně jednu po druhé imagemagickem a pak bych si chrochňal, jak je to super.
    Pravda, mogrify -rotate '90<' *.jpg, pripadne mogrify -rotate '90>' *.jpg je fakt deeesne slozitej prikaz.

    :-)
    26.7.2005 13:28 Robert Krátký | skóre: 94 | blog: Robertův bloček
    Rozbalit Rozbalit vše Re: nemusite
    26.7.2005 13:35 jm
    Rozbalit Rozbalit vše Re: nemusite
    Jasna paka... takovy software, ktery inteligentne telepaticky rozezna, kterou fotku chci otocit doleva, kterou doprava a kterou vzhuru nohama, bohuzel neznam ani pod Windows. ;-)

    P.S. Hint pro hekala: Zkus si ty fotky roztridit do adresaru, je to efektivnejsi nez si psat nazvy na papirek... :-D
    Josef Kufner avatar 26.7.2005 21:00 Josef Kufner | skóre: 70
    Rozbalit Rozbalit vše Re: nemusite
    Slušné foťáky ukládají do EXIF informaci o otočení fotky. Pak se na takové fotky pustí 'exiftran -ai' a mas po chvili chroupani vse pootacene.
    Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
    26.7.2005 13:20 xkesh | skóre: 46 | blog: eXtempore
    Rozbalit Rozbalit vše Re: nemusite
    ATy aplikace jsou NEPOUŽITELNÉ a dokonalost ANI NEVIDĚLY. Týmy Linuxových přicmrndávačů nejsou schopny napsat lepší aplikaci, než je blbé trapně nedokonalé IrfanView od chudého študáka. Stejně tak několikaletý GIMP vs. one man show pixel32.box.sk atd. To je realita.
    Hasta la Vista :)
    Luk avatar 26.7.2005 13:37 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: nemusite
    Všechny budou stát za prd, ale budete si moct vybrat.
    A co takhle: jeden OS, jeden program, ..., jeden lid, jeden vůdce, jeden národ, jedna rasa... Tak co, líbí? Mně ani trochu. A když slyším, že je lepší mít jeden (...), naskakuje mi husí kůže. Důležité je dohodnout se na standardech (formátech, komunikačních protokolech apod.) a ve svých programech je co nejvíc používat. Ale spojování sil by vedlo maximálně k jednomu kočkopsu, který by nakonec nevyhovoval nikomu. Různost je dobrá.
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    genius2000.log avatar 26.7.2005 13:46 genius2000.log | skóre: 10 | blog: poznamky_linuxaka
    Rozbalit Rozbalit vše Tak si to zkus
    Když ti v Linuxu daná aplikace chybí, tak proč si ji nenapíšeš sám, místo stěžovaní? P.S: Co třeba Emacs?
    djhanz.cz - music is my life.
    27.7.2005 00:58 Vladimír Kuzba | skóre: 5
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tak si to zkus
    Jasně, tuhle radu zbožňuju - "Tak si to napiš sám a nehundrej!"
    26.7.2005 13:23 imro | skóre: 19 | blog: hovado
    Rozbalit Rozbalit vše ???
    Si udrel klinec po hlavicke.Horsie ale je,ze neexistuje ziadny poriadnu suborovy manazer na sposob Windows Commanderu.Proste,krasne dve okienka a robim si co chcem.Ano,je tu Krusader.Ale ten,ked si chcete nainstalovat napr. pod mojim XFce 4.2,tak vam to chce stiahnut dalsich 66 MB somarin.Dakujem pekne za 70MB Krusader.A ten vzhladk,ktory si nemozem zmenit(lebo by som musel nainstalovat cele KDE alebo Gnome) je tiez odporny.
    26.7.2005 13:24 jm
    Rozbalit Rozbalit vše Re: ???
    Uz jsi slysel o Midnight Commanderu? Hint: Funguje i pod Xkama. :-D
    bazil avatar 26.7.2005 22:10 bazil | skóre: 33 | blog: sluje | Miroslav
    Rozbalit Rozbalit vše Re: ???
    mc je naprosto dokonalej, jen kdyby jeste tak po kliknuti na mp3 spustil xmms(to myslim i umi) po txt editor, po janevimco janevimjakejprog ... vite co myslim ze? ... nebo kdyby aspon z toho jeho editoru sly kopirovat veci do X aplikaci ...
    27.7.2005 13:00 Semo | skóre: 45 | blog: Semo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: ???
    V mc ide nastavit aj nemozne.

    Co sa tyka asociacii podla typu suborov: menu Command/Edit extension file. Pekne je, ze to vie nie len podla pripod ale aj podla magic sekvencii (utilita file)

    Kopirovat samozrejme ide, obojsmerne. Skus pri tom podrzat Shift.
    If you hold a Unix shell up to your ear, you can you hear the C.
    bazil avatar 27.7.2005 16:27 bazil | skóre: 33 | blog: sluje | Miroslav
    Rozbalit Rozbalit vše Re: ???
    aaaha diky za radu, problem je jinde nez v MC :-)
    brozkeff avatar 23.8.2005 00:28 brozkeff | skóre: 13 | blog: Zpátky po 10 letech | Žďár nad Sázavou
    Rozbalit Rozbalit vše aano
    problem byl mezi klavesnici a zidli:D
    27.7.2005 14:30 walley walleyovic | skóre: 4 | blog: walley
    Rozbalit Rozbalit vše Re: ???
    ale vzdyt to vse jde? tak kde mate problem? mozna na zidli:)
    26.7.2005 13:28 xkesh | skóre: 46 | blog: eXtempore
    Rozbalit Rozbalit vše Re: ???
    bazil avatar 26.7.2005 22:13 bazil | skóre: 33 | blog: sluje | Miroslav
    Rozbalit Rozbalit vše Re: ???
    xfe nebo endeavour mark 2? (spis explorer like)
    brk avatar 26.7.2005 13:34 brk | skóre: 29 | blog: broukoviny
    Rozbalit Rozbalit vše Nereálné
    S podstatě souhlasím. Taky se mi nelíbí současný stav, ale na druhou stranu mne nenapadá žádné řešení.

    Ono je to o penězích. Když někdo řekne, potřebuji to tak a tak a zaplatí si to, tak to tak dostane. Když si ale někdo něco dělá primárně pro vlastní potřebu, tak jeho požadavky mají tu nejvyšší váhu. I kdybych věděl o deseti potencionálních uživatelích, kteří něco chtějí v Qt, tak pro mě je podstatné, že já to chci v GTK a udělám to v GTK. Dělám to primárně pro sebe, a dělám to zadarmo. Je to moje volba, na kterou mám právo a i nikdo s tím nic neudělá.

    Dohoda by byla sice pěkná, ale připadá mi silně nereálná. Skalní příznivci by zůstali na té či oné knihovně a nanejvýš by vznikla třetí silná varianta.
    USE="-qt -kde"
    26.7.2005 13:40 D-Evil | skóre: 25 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Fotky
    Zkoušel jste digikam? Když jsem ho asi před rokem chvilku zkoušel, zdál se mi celkem použitelný. Screenshoty možná napoví víc.
    26.7.2005 13:45 jm
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fotky
    Ne, proc? Lepsi reseni je prece zmena distribuce... :-)
    26.7.2005 13:48 Semo | skóre: 45 | blog: Semo
    Rozbalit Rozbalit vše Kydy (tie tvoje, nie moje)
    X serverov su mraky, nie iba jeden. Priklad dalsieho slobodneho je VNC.

    gqview riesi tvoj problem s browserom obrazkov a ich otacanim.

    Nadavas na to, ze si musis tahat plno dalsich balikov. Keby si bol pod win, tak vsetko mas v tom jednom baliku, ktoreho velkost = suctu tych malych. Ibaze, ked budes tahat iny balik, zase budes tahat vsetko. Na linuxe to uz mas.

    A ked sa objavi chyba napr. v zlib, tak si sitahnes 200kB balik. Na gentoo ti to skompiluje do 3 minut. Na win si potahas vsetok soft znova, pretoze ma kazdy svoju verziu.
    If you hold a Unix shell up to your ear, you can you hear the C.
    26.7.2005 14:10 nula | skóre: 22 | blog: archaic
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kydy (tie tvoje, nie moje)
    X serverov su mraky, nie iba jeden. Priklad dalsieho slobodneho je VNC.
    VNC přece není X server!?
    gqview riesi tvoj problem s browserom obrazkov a ich otacanim.
    Přesně tak.
    Josef Kufner avatar 26.7.2005 21:04 Josef Kufner | skóre: 70
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kydy (tie tvoje, nie moje)
    no, vnc server uz X server je ;-)
    Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
    26.7.2005 14:07 nula | skóre: 22 | blog: archaic
    Rozbalit Rozbalit vše A co GQVIew?
    Ať čtu, jak čtu, tak nevidím nic, co by neuměl GQVIew (http://gqview.sf.net) - otočit JPEGy určitě dovede (Ctrl+0 a Ctrl+9, nebo [ a ] pro otočení bez změny souboru), EXIF umí (Ctrl+E), náhledy a fullscreen (Ctrl+V) taky umí, vyžaduje Gtk+ (ale ne GNOME), taky dovede rovnou mazat a přesouvat nebo kopírovat obrázky (i hromadně), pokud to potřebujete... a velmi pravděpodobně ho ve vaší distribuci máte. IMHO je to jeden z nejlepších prohlížečů obrázků, které znám (a používám ho i na Macu místo naprosto nemožného iPhoto). Nebylo by jednodušší se nejdřív pořádně podívat a až pak se začít rozčilovat?

    Mohu vás ujistit, že GNOME, KDE nebo XFCE na disku nemám (a nemám pocit, že bych je mít musel) a ani nemám vaše problémy, že bych musel mít nainstalované "všechno" (přitom tu mám SANE, Gimp, QCAD, Firefox, OpenOffice a spoustu dalších velkých programů).
    26.7.2005 14:28 THX
    Rozbalit Rozbalit vše XnView
    Co takhle XnView? Neni to dokonale, ale mohlo by to stacit na tvoje naroky. (http://perso.wanadoo.fr/pierre.g/xnview/enfeatures.html). Hmm...
    26.7.2005 14:39 #Tom
    Rozbalit Rozbalit vše Re: XnView
    I IrfanView pod Wine vypadá zajisté lépe, než tenhle motifáckej verjl. Navíc od toho nejsou k dispozici zdrojové texty a Linuxová verze zaostává za okenní verzí.

    P.S.: K programům s hnusným rozhraním se nestavím vždycky takhle. Třeba XPDF a GV jsou docela praktické prohlížeče PDF a PostScriptu. Jenže XnView je fakt hnus. GqView je skvělé, dávkové konverze dělám ve shellu pomocí NetPBM.
    26.7.2005 14:44 #Tom
    Rozbalit Rozbalit vše oprava
    sed 's/verjl/vergl'

    :-)
    26.7.2005 14:45 finn | skóre: 43 | blog: finnlandia | 49° 44´/13° 22´
    Rozbalit Rozbalit vše bez titulku

    „Neptej se, co pro tebe tvá země může udělat, ale ptej se sám sebe, co můžeš udělat pro svou zemi.“

    J. F. Kennedy

    Tohle by šlo aplikovat i na open source programy, což? :-)
    Užívej dne – možná je tvůj poslední.
    Luk avatar 26.7.2005 15:58 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: bez titulku
    To mi něco připomíná. Žeby vstup do EU?
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    3of5 avatar 26.7.2005 16:45 3of5 | skóre: 8 | blog: ta_technika
    Rozbalit Rozbalit vše :)
    Mate opravdu zajimave problemy, ze sem jeste nic takeho u sebe nepotkal:)
    Hul trifidy a i ve 125 budes jeste doomar. ASZ486
    26.7.2005 20:10 martink
    Rozbalit Rozbalit vše neschopnost
    A není to spíš o neschopnosti autora tohoto (rádoby vtipně napsaného) "zamyšlení"? Průměrně schopný BFU napíše do googlu něco jako "linux fotky prohlížeč" -> Zkusím štěstí. Zobrazí se mu článek http://www.linuxsoft.cz/article_print.php?id_article=812 ve kterém se dočte o programu gThumb pro Gnome (který je na některých distribucích dokonce instalován jako výchozí součást Gnome). Pokud používá KDE, dozví se o programu Showimg. Nejpozději do dvou minut zjistí, jak provést všechny požadované operace... Kdo tohle v linuxu nezvládne, ten to IMHO nezvládne nikde.

    Zbytek nemá cenu komentovat. Koho by napadlo, že KDE aplikace používá KDE knihovny? Ekvivalent - proč potřebuju instalovat nějaké JRE, když už mám .NET? Proč se nedokážou dohodnout? Proč existuje Cocoa, GNUstep, ... Nebo FOX, FLTK, ...

    Další perly:

    [...] musí do každého programu sáhnout a nějak ho přiohnout, aby všechno do sebe aspoň trochu zapadalo[...]

    Že rád přeháníte jsem si všimnul, ale tohle už je moc (hint - stačí nastavit _maximálně_ jednou pro gtk + gnome a jednou pro QT + KDE)

    [...] Systém X Window je strašný a jednoty ostatních okýnkových OS, i 10 let starých, patrně nedosáhne nikdy

    Snad nechcete tvrdit, že vzhled, chování a ovládání průměrného win desktopu je konzistentnější než KDE + Gnome? KDE aplikace se chová a vypadá trošku jinak než Gnome aplikace. Ve win se chová a vypadá jinak každá druhá aplikace...

    No snad vás nikdo Linux používat nenutí. Pokud vám nevyhovuje a stojí vás tolik nervů, bude nejrozumnější vrátit se zpět (k windows?).
    Mikos avatar 26.7.2005 23:39 Mikos | skóre: 34 | blog: Jaderný blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: neschopnost
    Souhlasím s vámi, mluvíte mi z duše, přesně takový podobný komentář jsem chtěl autorovi tohodle příspěvu taky napsat ;-)

    Jinak sám používám na organizaci (katalogizaci, rotaci fotek, drobné úpravy jako odstranění efektu červených očí, atp.) a prohlížení fotek z digiťáku program Digikam, který mi vyhovuje naprosto dokonale (a mohu říci že lepší program na katalogizaci fotek neznám - ani pod Windows, ani nikde jinde). Je to KDE program, ale to mi jako uživateli KDE naprosto nevadí ;-)
    CETERUM CENSEO DRM ESSE DELENDAM Ostatně soudím, že DRM musí být zničeno!
    Jiří Němec avatar 26.7.2005 22:33 Jiří Němec | skóre: 22 | blog: BluPix | Horní Smrčné
    Rozbalit Rozbalit vše konqueror
    To otáčení jsem před maturitou taky potřeboval. Měl jsem nafocené nějaké otázky z úhlu. Prvně jsem si hrál s imagemagicem, pak mě to přestalo bavit, tak jsem našel nějakej program pro konqueror. Nainstaluju to a koukám, že to tam mám dvakrát. Konqueror už před tím uměl krásně otáčet fotky. Nevím jak zachovává kvalitu, ale mě to plně stačilo.

    Používám Window Maker v kombinaci s Qt programy, dost z KDE. Už jsem se zbavil i firefoxu. Musím říct, že jsem úplně spokojený.
    Spock: "Logic, logic, logic. Logic is the beginning of wisdom, not the end.
    26.7.2005 23:21 bhe
    Rozbalit Rozbalit vše nj ale takhle je to bohuzel se vsim
    s tim clankem plne souhlasim, velmi pekne napsano. bohuzel toto se netyka jen programu na upravu fotek ale snad vsech oblasti....jedine co uz linux jakztakz zvlada jsou textove editory ;) vemte si prehravace audia, najdete jich zhruba 100, snad kazdy bude umet mp3 a ogg, snad kazdy uz bude davno neudrzovany, nedokonceny, ve verzi 0.2 atd......nastesti tady je videt nake zlepseni, konkretne amaroK, sice k nemu mam porad hromadu vyhrad ale vyzit se s tim da. treba me ten to nedostatek pouzitelnych aplikaci brani v plnem prechodu na linux (desktop) a branil me v nem tak dlouho az ho konkurence (m$) co se tyce stability a bezpecnosti (pokud si to umite nastavit) dohnala.

    ja nemam nic proti moznosti volby, ale ta volba musi mit smysl. kdyby existovalo pet okenich manazeru a kazdy umel a vypadal dostatecne odlisne tak je to super, ale pokud existuje pet funkce podobnych manazeru ktery se lisi v detailech, tak bych radsi kdyby spojili sily a udelali jeden kterej se zmenou nastaveni v nakym textaku da dobre konfigurovat. takhle kdyz se nekdo pta jestli mu v tom linuxu pujde icq, tak hned nabehne houf linux guru a zasypou dotycneho linky na hafo softu, ale ktery saha mirande aspon pod kotnik?

    a to ze kazda aplikace existuje minimalne 2x (KDE a GNOME verze) je misty docela usmevne.... abych jen nekrivdil, me se linux libi ale hlavne na server, co se tyce programu pro prikazovy radek tam nema linux konkurenci a pro lidi co s tim umi to znamena velkou efektivitu. ale co se tyce UI, snadnosti pouziti atd tak tam je jeho velka slabina.....
    Mikos avatar 26.7.2005 23:57 Mikos | skóre: 34 | blog: Jaderný blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: nj ale takhle je to bohuzel se vsim
    Muhehe, vy jste mi ale vtipalek ;-) Hlavně tou větou "az ho konkurence (m$) co se tyce stability a bezpecnosti (pokud si to umite nastavit) dohnala" jste mě pěkně rozesmál :-D

    Zajimave je ze treba ja na Linux prechazel na desktopu pred 2 lety. Predtim sem nemel s Linuxem vubec zadne zkusenosti, ani na serveru ani nikde jinde. A linux na desktopu mi oproti Windows vyhovuje nescetnekrat vice.

    Co se tyce audio prehravacu mam amaroK, kteremu se (alespon dle mych zkusenosti) nevyrovna zadny Windowsovy prehravac (mozna se mu trosku blizi Foobar 2000, jinak ale nic). Jako graficky editor mam Gimp, ktery mi taktez skvele vyhovuje (a umim v nem lepe nez sem kdy umel ve Photoshopu). Co se tyce organizovani a upravy fotek z digitaku, mam Digikam (kteremu se taktez dle mych zkusenosti ze sveta Windows jen tak neco nevyrovna). Na obycejne prohlizeni nespecifikovanych obrazku mam Gwenview (ktery mi taktez zcela vyhovuje - podobne jako mi pod Windows vyhovoval IrfanView). Na vypalovani mam K3B (ktere me osobne sedne vic nez Nero). Jako PHP editor pouzivam vytecnou Quantu. Jako filemanager Krusader (ktery se nyni uz Windows Commanderu rekl bych vyrovna a v necem ho mozna i predci). Na prehravani videa mam ten nejlepsi video-prehravac jaky kdy spatril svetlo sveta (samozrejme mluvim o MPlayeru ;-)) Na kancelarskou praci OpenOffice (a MS Office mi opravdu nikdy nechybely). A tak bych mohl pokracovat dal a dal... zkratka na beznou desktopovou praci mi opravdu zhola nic nezchazi.

    A to prosim byly vsechno (krome OpenOffice a Gimpu) jen KDE programy... bez GTK programu se po vetsinu casu zcela obejdu (jen veci jako editace videa - Avidemux, editace zvuku - Audacity, matematika - wxMaxima, atp. jsou vetsinou jako GTK). Stejne tak verim ze uzivatel GNOME si najde vetsinu programu co bezne pouziva delane ve svem GTK prostredi, ktere mu vyhovuje vice. To ze obcas potrebuje na neco nejaky KDE program neni zas tak nic hrozneho v dnesni dobe velkych disku.

    Me se zkratka tahle moznost volby v Linuxu nesmirne libi. Je to jedna z veci kterou mam na Linuxu nejradeji...
    CETERUM CENSEO DRM ESSE DELENDAM Ostatně soudím, že DRM musí být zničeno!
    27.7.2005 00:00 VícNežNic | skóre: 42 | blog: Spáleniště | Ne dost daleko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: nj ale takhle je to bohuzel se vsim
    Já osobně si troufám (jakožto uživatel GNOME/GTK/Xfce) říct, že s tou potřebou KDE programů to tak žhavé vůbec není :-) Důvod proč mám v systému Qt jsem vysvětloval výše.
    Copak toho není dost?
    Mikos avatar 27.7.2005 00:07 Mikos | skóre: 34 | blog: Jaderný blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: nj ale takhle je to bohuzel se vsim
    Je mi jasne ze spousta lidi se klidne obejde bez zhola zadneho Qt programu ;-) Nicmene myslel sem to tak, ze kdyz uz se holt nekdo bez nejakeho KDE programu neobejde, tak nechapu proc pak tak strasne remca ze kvuli nemu musi instalovat KDE-zavislosti :-) Proste zivot je otazkou priorit, bud si vystacim s tim co je, nebo holt trosku zaplnim disk KDE-zavislostmi (coz v dnesni dobe velkych disku neni nic strasneho). Nebo v jeste lepsim pripadne sednu a naprogramuju ten program co mi chybi v toolkitu kteri mi vyhovuje ;-) Kazdopadne takovehle remcani co tu od toho pisatele blogpostu a nekterych v diskuzi vidim je hola stupidita...
    CETERUM CENSEO DRM ESSE DELENDAM Ostatně soudím, že DRM musí být zničeno!
    27.7.2005 00:26 VícNežNic | skóre: 42 | blog: Spáleniště | Ne dost daleko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: nj ale takhle je to bohuzel se vsim
    Třeba kvůli stahování aktualizací, přinejmenším je to trochu nepříjemné. Já osobně se stejně necítím dobře, když mám nainstalované poměrně velké věci jenom kvůli nějaké drobné závislosti, takže raději zvolím i horší program.

    Můj názor na pisatele jsem se dlouho zdráhal nějak moc vyjadřovat, čekal jsem, že to udělá třeba jm (pro něj viditelně zase takový problém někoho poslat do ****** není :-)).
    Copak toho není dost?
    27.7.2005 00:47 #Tom
    Rozbalit Rozbalit vše Re: nj ale takhle je to bohuzel se vsim
    Proste zivot je otazkou priorit, bud si vystacim s tim co je, nebo holt trosku zaplnim disk KDE-zavislostmi (coz v dnesni dobe velkych disku neni nic strasneho).
    Místo na disku skutečně není v dnešní době podstatné. Sice můj kořenový oddíl má jen 1,4 GB, a to jsou tam skoro všechny programy (mj. KDE 3.4.0, XFCE 4.2.1.1, kus GNOME 2.10 (knihovny), X.org 6.8.2, teTeX-3.0, Wine-20050310), i když část mám zvlášť (zejména OpenOffice). Ale dost by mi vadilo ucpat si paměť (256 MB) hromadou KDEčkových hovadin třeba kvůli Konqueroru, když mám zrovna spuštěno XFCE. Zatímco bez GTK (1.2 i 2) se obejít nedá vůbec (bez Qt ano, při troše snahy), tak bez knihoven KDE a GNOME většinou ano. Ale když to nejde, tak je problém...
    27.7.2005 00:50 VícNežNic | skóre: 42 | blog: Spáleniště | Ne dost daleko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: nj ale takhle je to bohuzel se vsim
    Bez GTK 1.2 se dokážu obejít už zcela dokonale. Bez jediného problému. Naštěstí.
    Copak toho není dost?
    27.7.2005 01:19 #Tom
    Rozbalit Rozbalit vše Re: nj ale takhle je to bohuzel se vsim
    GTK 1.2 potřebuje XMMS, ale stejně ho nepoužívám (kvůli Beep Media Playeru). Horší je to s Mplayerem, z příkazového řádku se mi jej pouštět nechce. Sice jsou i nějaká rozhraní pro GTK 2, ale neobtěžoval jsem se je zkoušet. Ještě bych mohl používat Xine, ale moc se mi nelíbilo - Mplayer mi funguje lépe. Ale není vyloučeno, že GTK 1.2 už v mém příštím LFS nebude. :)
    27.7.2005 01:22 VícNežNic | skóre: 42 | blog: Spáleniště | Ne dost daleko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: nj ale takhle je to bohuzel se vsim
    XMMS už právě kvůli Beepu u mě letěl, no, už snad co je Beep :-) A místo Mplayeru odjakživa používám Xine a nechápu co na tom Mplayeru ti lidi vidí :-)
    Copak toho není dost?
    brozkeff avatar 23.8.2005 01:23 brozkeff | skóre: 13 | blog: Zpátky po 10 letech | Žďár nad Sázavou
    Rozbalit Rozbalit vše LFS?!
    Mein Gott, to jsem si myslel že LFS je pro tak těžký h4x0ry že to v reálu nikdo nezkusil:D Já jedu primárně zatím na WinXP SP1 a částečně zkouším (už dva roky) produkty Red Hatu, resp. teď momentálně Fedoru 4. Kde není klikátko tam nejdu;-)
    Mikos avatar 27.7.2005 00:01 Mikos | skóre: 34 | blog: Jaderný blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: nj ale takhle je to bohuzel se vsim
    Oprava: "(krome OpenOffice a Gimpu a MPlayeru)"

    Nicmene MPlayer stejne pouzivam jen v jeho ciste konzolove verzi, takze to je jedno ;-) Kupodivu pri koukani na video zadny klikaci nastroj nepotrebuji, naopak me spis otravuje (a to sem pritom velky klikac :-))
    CETERUM CENSEO DRM ESSE DELENDAM Ostatně soudím, že DRM musí být zničeno!
    Mikos avatar 27.7.2005 00:12 Mikos | skóre: 34 | blog: Jaderný blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: nj ale takhle je to bohuzel se vsim
    Jo jeste jednu vec bych doplnil - Mirandu jsem drive ve Windowsech take pouzival. A libila se mi. V Linuxu jsem ovsem poznal SIM a ten se mi zalibil mnohem vic. Dokonce natolik, ze i kdyz sem nekde nekdy nucen delat neco ve Windows a chci si zpestrit cas kecanim na ICQ, instaluju uz vzdy windows verzi SIMu. V Mirande mi od te doby co pouzivam SIM spousta veci chybi a prijde mi prace s ni naprosto nemotorna (napr. takove taby [tim myslim zalozky, podobne jako treba v Mozille/Opere/Konqueroru], bez tech bych se uz prakticky neobesel a Miranda je kdyz jsem ji naposledy zkousel rozhodne neumela... mozna je umi s pomoci nejakeho pluginu, ale nemam duvod se s tim sr*t, kdyz SIM mi i v jinych vecech vyhovuje vice).
    CETERUM CENSEO DRM ESSE DELENDAM Ostatně soudím, že DRM musí být zničeno!
    bazil avatar 27.7.2005 00:32 bazil | skóre: 33 | blog: sluje | Miroslav
    Rozbalit Rozbalit vše Re: nj ale takhle je to bohuzel se vsim
    musim oporovat miranda je umi, jen to ce a) neinstalovat cistou mirandu ale treba plus bo s.w.a.r.m.(myslim) tam sou uz tyhle pluginy nahazeny. a z mirandou je to taky jako z tim linuxem, taky je na jednu vec tuna pluginu (treba ty zalozky, zalezi na tom jaky pouzivate plugin na kecani)
    2.8.2005 23:59 Mark
    Rozbalit Rozbalit vše KIPI
    A co KIPI plugins?

    http://extragear.kde.org/apps/kipi/

    Tam by mal byt plugin, ktory umoznuje otacanie fotografii. A tieto pluginy funguju v Digikam, KimDaBa, Showimg a Gwenview.
    8.9.2005 10:45 Milan Hejpetr | skóre: 25 | blog: poznamky | Plzen
    Rozbalit Rozbalit vše A proc se vubec trapite ?
    Proc se s tim trapite ? Pouzivejte co vam vyhovuje, na Linux se vykaslete, kdyz se vam nelibi. Jaky ma smysl blogovat o tom, co neznam a tudiz na tom automaticky najdu spoustu chyb ?
    Uplne stejne by to vypadalo, pokud bych ja po dlouhych letech na Unixovych desktopech a na Linuxu, presel k Windows. Asi bych si taky pripadal jako Alenka v risi divu a zacal nadavat, proc neco neni tak jak jsem zvykly. Proc ale prechazet na jinou platformu jen proto, abych pak mohl exhibovat nad tim, jak je k "nicemu" ? Proc si k tomu vybrat 64 bitu, kdyz je jasne, ze se jedna o cerstvou zalezitost a budou problemy ? Mate snad k dispozici bezproblemove 64bitove Windows ?
    BTW: Naprostou vetsinu vasich problemu nemam, ale jsem si jist, ze tam kde se nevyznam bych mel podobne take.
    13.10.2005 15:05 Beda
    Rozbalit Rozbalit vše fotky na pul
    ad ty dva adresare a fotky na pul.

    je to opatreni ve firmwaru. kvuli tomu, ze fatka neumi zurnalovani je bezpecnejsi aby velikost metadat pro adresar nepresahla rozmer jednoho bloku, tak jsou timdle zpusobem napsany vsechny firmwary, ktery vyvyji normalni vyvojari a ne zabednenci.

    a to ze v linuxu pristupujete primo k tomu co je na karte a neschovava data pred vama pod nejakou dalsi vrstvou ktera prejmenovava fotky do jednoho adresare povazuji naopak od vas za vyhodu.

    chtel bych videt, jak budete potesen nespoctem nesmyslnych adresaru a souboru na karte az dojdou baterky pri zapisu noveho snimku.

    proste fat. 20 let stary souborovy system, ktery by dokazalo za odpoledne napsat dite s rychlokurzem programovani...
    13.10.2005 15:16 Beda
    Rozbalit Rozbalit vše foto soft
    kuickshow

    gwenview

    gimageview

    todle dohromady a uz mi chybi akorat photoshop... ;-)

    Založit nové vláknoNahoru

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.