abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    včera 18:00 | IT novinky

    DuckDuckGo AI Chat umožňuje "pokecat si" s GPT-3.5 Turbo od OpenAI nebo Claude 1.2 Instant od Anthropic. Bez vytváření účtu. Všechny chaty jsou soukromé. DuckDuckGo je neukládá ani nepoužívá k trénování modelů umělé inteligence.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    včera 14:22 | IT novinky

    VASA-1, výzkumný projekt Microsoftu. Na vstupu stačí jediná fotka a zvukový záznam. Na výstupu je dokonalá mluvící nebo zpívající hlava. Prý si technologii nechá jenom pro sebe. Žádné demo, API nebo placená služba. Zatím.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 3
    včera 04:44 | Nová verze

    Nová čísla časopisů od nakladatelství Raspberry Pi: MagPi 140 (pdf) a HackSpace 77 (pdf).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 01:00 | Nová verze

    ESPHome, tj. open source systém umožňující nastavovat zařízení s čipy ESP (i dalšími) pomocí konfiguračních souborů a připojit je do domácí automatizace, například do Home Assistantu, byl vydán ve verzi 2024.4.0.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    18.4. 22:11 | IT novinky Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    18.4. 20:55 | Nová verze

    Neziskové průmyslové konsorcium Khronos Group vydalo verzi 1.1 specifikace OpenXR (Wikipedie), tj. standardu specifikujícího přístup k platformám a zařízením pro XR, tj. platformám a zařízením pro AR (rozšířenou realitu) a VR (virtuální realitu). Do základu se z rozšíření dostalo XR_EXT_local_floor. Společnost Collabora implementuje novou verzi specifikace do platformy Monado, tj. open source implementace OpenXR.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    18.4. 17:22 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 0.38.0 multimediálního přehrávače mpv (Wikipedie) vycházejícího z přehrávačů MPlayer a mplayer2. Přehled novinek, změn a oprav na GitHubu. Požadován je FFmpeg 4.4 nebo novější a také libplacebo 6.338.2 nebo novější.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 13
    18.4. 17:11 | Nová verze

    ClamAV (Wikipedie), tj. multiplatformní antivirový engine s otevřeným zdrojovým kódem pro detekci trojských koní, virů, malwaru a dalších škodlivých hrozeb, byl vydán ve verzích 1.3.1, 1.2.3 a 1.0.6. Ve verzi 1.3.1 je mimo jiné řešena bezpečnostní chyba CVE-2024-20380.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    18.4. 12:11 | IT novinky

    Digitální a informační agentura (DIA) oznámila (PDF, X a Facebook), že mobilní aplikace Portál občana je ode dneška oficiálně venku.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 10
    18.4. 05:11 | Komunita

    #HACKUJBRNO 2024, byly zveřejněny výsledky a výstupy hackathonu města Brna nad otevřenými městskými daty, který se konal 13. a 14. dubna 2024.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    KDE Plasma 6
     (68%)
     (11%)
     (2%)
     (20%)
    Celkem 566 hlasů
     Komentářů: 4, poslední 6.4. 15:51
    Rozcestník

    Za metro sekulární!

    17.3.2009 13:29 | Ani zbla | poslední úprava: 17.3.2009 13:32

    Myslím, že i podzemní dráha (přestože stanice vypadají jako trojlodní chrámy a vstupuje se do nich masivními portály) by měla být plně zbavena všech náboženských symbolů. Nejsme přece někde v Polsku. Stop infiltraci katolických fundamentalistů do pražských Dopravních podniků!

    Zdoj: Karlovo náměstí, východ na Palačák.

           

    Hodnocení: 66 %

            špatnédobré        

    Obrázky

    Za metro sekulární!, obrázek 1

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    17.3.2009 13:35 D-Evil | skóre: 25 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Za metro sekulární!

    Třeba je to stavební prvek, bez kterýho by se to celý zřítilo :)

    17.3.2009 14:23 Milan Horák | skóre: 24 | blog: strange blog | Havlíčkův Brod
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Za metro sekulární!
    Richtig, nosnej kříž :-D
    Každý dobrý skutek bude po zásluze potrestán. Ale ten pocit ... ;o)
    19.3.2009 22:17 lacik
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Za metro sekulární!

    Není to kurvítko ?

    17.3.2009 13:36 PetrHL | skóre: 17 | blog: petr_h | Neratovice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Za metro sekulární!

    Chtěl bych mít takové starosti ...

    "Do, or do not. There is no 'try.'" -- Jedi Master Yoda | CQRLOG | CQRPROP | HamQTH | Domů
    17.3.2009 13:40 Martin Baleja | skóre: 13 | blog: Segmentation_Fault
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Za metro sekulární!

    Vždyť je to držák na antény!


    Why are hemorrhoids called "hemorrhoids" instead of "assteroids"?
    17.3.2009 13:43 Zdenek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Za metro sekulární!
    My se takhle oblbovat nedame! ;-)
    Dalibor Smolík avatar 17.3.2009 15:02 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Za metro sekulární!

    + 1 :-)

    Tohle přesně mě napadlo taky  - ale na tom obrázku to vypadá jako v kostele. Kouzlo nechtěného :-)

    Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
    17.3.2009 16:06 Leoš Literák | skóre: 74 | blog: LL | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Za metro sekulární!

    nebo kamery?

    Zakladatel tohoto portálu. Twitter, LinkedIn, blog, StackOverflow
    17.3.2009 13:51 ABCLinuxuIsAlive | skóre: 12 | blog: Cubix | Nodnol
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Za metro sekulární!
    Je to nechutne (vadi mi vetsina symbolu a kecu, souvisejicich s touhle "firmou"), ale jestli to bande vericich pomuze treba vyhout se revizorum, at si to tam klidne nechaji - vystupuju na karlak.
    Nejsem povinen byt takový, jaký bych podle ostatních měl být. Je to jejich omyl, ne moje selhaní.
    thingie avatar 17.3.2009 14:03 thingie | skóre: 8
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Za metro sekulární!

    Je to v prvé řadě držák.

    Růžové lži.
    17.3.2009 14:06 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Za metro sekulární!
    Držák na náboženské symboly? :D
    thingie avatar 17.3.2009 14:07 thingie | skóre: 8
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Za metro sekulární!

    Držák co drží jak židovská víra.

    Růžové lži.
    17.3.2009 14:22 Martin Baleja | skóre: 13 | blog: Segmentation_Fault
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Za metro sekulární!
    Why are hemorrhoids called "hemorrhoids" instead of "assteroids"?
    17.3.2009 15:06 tomas
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Za metro sekulární!
    JJ, drzak na Krista.
    AraxoN avatar 17.3.2009 15:10 AraxoN | skóre: 47 | blog: slon_v_porcelane | Košice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Za metro sekulární!

    dredd... predbehol si ma! :D

    AraxoN avatar 17.3.2009 15:09 AraxoN | skóre: 47 | blog: slon_v_porcelane | Košice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Za metro sekulární!

    Držiak na Ježiša? ;-)

    17.3.2009 14:19 Zdenek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Za metro sekulární!
    Hlavne, ze kazdemu vadi ten drzak, ale to oko velkeho bratra ne :-) Aaa pardon, to je pro nasi "ochranu" ;-)
    17.3.2009 16:16 freshmouse
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Za metro sekulární!

    No jo, jsem z toho bráchy celej podělanej. Raději tedy nebudu jezdit metrem, když je to tak nebezpečné. A co myslíte? Okna zatemnit, nebo nezatemnit? Když je zatemním, budu nápadný. A když ne, tak mě uvidí. Strašné!

    17.3.2009 17:39 Zdenek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Za metro sekulární!
    Budoucnost je v aluminiu! Proto AluCap na kazdou hlavicku! ;-)

    Spis premyslejte co vas budouci zivot ovlivni vic, jestli ten kriz nebo kamery.
    kotyz avatar 17.3.2009 17:48 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Radnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Za metro sekulární!
    Kamery na krizich! Vsevidouci oka ...
    Mul-ti-pass! | Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    17.3.2009 18:38 Zdenek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Za metro sekulární!
    To je ovsem ten nejhorsi mozny scenar :-D
    Nicky726 avatar 17.3.2009 18:54 Nicky726 | skóre: 56 | blog: Nicky726
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Za metro sekulární!
    +1 :-D
    Enjoy the detours. There you’ll find the things more important than what you want. (Hunter x Hunter)
    17.3.2009 21:59 petr_p | skóre: 59 | blog: pb
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Za metro sekulární!
    Příloha:
    Takové moderní umění :O
    Nicky726 avatar 17.3.2009 22:13 Nicky726 | skóre: 56 | blog: Nicky726
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Za metro sekulární!
    <rýp>Lilith</rýp>
    Enjoy the detours. There you’ll find the things more important than what you want. (Hunter x Hunter)
    =^..^= AmigaPower® avatar 17.3.2009 23:25 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Za metro sekulární!
    <rýp>Lillith<rýp>
    Nicky726 avatar 17.3.2009 23:49 Nicky726 | skóre: 56 | blog: Nicky726
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Za metro sekulární!
    Nj, holt večer už s přesným spellingem nesloužím.
    Enjoy the detours. There you’ll find the things more important than what you want. (Hunter x Hunter)
    18.3.2009 10:54 Kvakor
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Za metro sekulární!
    V hebrejstine a aramejstine (ktere bych pro tento ucel pokladal za "autoritativni zdroj") se to pise s jednim l, protoze v tech "murich nozkach" se zadne dva znaky po sobe neopakouji (viz cesky clanek na wikipedii, pripadne rovnou clanek v hebrejstine). To, ze se to v anglictine prepisuje s dvema l, je nejspis jen pro zachovani vyslovnosti.
    hikikomori82 avatar 17.3.2009 14:21 hikikomori82 | skóre: 18 | blog: foobar | Košice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Za metro sekulární!
    17.3.2009 15:04 qk | skóre: 15 | blog: qk_develop
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Za metro sekulární!
    dokud mne metro doveze vcas a bezpecne kam ma, tak at si treba obetovavaji slepici pred kazdou jizdou.
    17.3.2009 15:56 YYY | skóre: 29 | blog: martinek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Za metro sekulární!
    Zive jsem si to predstavil. Mohla by to byt docela legrace :-) Ale nevim, kde by se vzala takova kvanta drubeze. ;-)
    17.3.2009 16:18 freshmouse
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Za metro sekulární!

    > Ale nevim, kde by se vzala takova kvanta drubeze. ;-)

    Co třeba naverbovat Jihočeské matky?

    19.3.2009 08:31 Robert Krátký | skóre: 94 | blog: Robertův bloček
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Za metro sekulární!
    Říkal slepici, ne krávu...
    20.3.2009 17:01 Eregon | skóre: 22 | blog: Eregonovy_vymysly | Všudezdejší
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Za metro sekulární!
    Neurážet prosím! Krávy jsou milá zvířata ;-)
    ~ w w w w (oo)   [oo] w w w w ~
    17.3.2009 16:30 Kvakor
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Za metro sekulární!
    To by nebyl problem - podmerecnou drubez totiz supermarkety nechteji, takze by nebyl problem sehnat vetsi mnostvi hubenych kurat. Jedna moravska drubezarna dokonce uvazovala, ze s nimy bude krmit krododyly :-) (jak to dopadlo, bohuzel nemam informace).

    17.3.2009 18:41 Zdenek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Za metro sekulární!
    Proc ne kdyz prislusne upravi dvere a hlasku zmeni na: Prosim ukoncete nastup a vystup, pripravte si kurata, dvere se zaviraji :-D
    =^..^= AmigaPower® avatar 17.3.2009 15:56 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Za metro sekulární!
    Chá, chá!!! Tak to se povedlo, teď budou jezdit na karlák autobusy plný polskejch věřících, okukovat ten držák jako na kultovní místo :-D ...a to jsem přečet nadpis jako "metro sexuální" :-D
    Dalibor Smolík avatar 17.3.2009 16:05 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Za metro sekulární!

    Referent pro PR by měl dostat prémie. Jestli sem navalí polské turisty, zaslouží odměnu.V dnešní krizi každý turista dobrý :-D

    Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
    kotyz avatar 17.3.2009 17:24 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Radnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Za metro sekulární!
    Mozna budou jezdit i slovaci ...
    Mul-ti-pass! | Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    17.3.2009 18:39 Zdenek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Za metro sekulární!
    Znami to metrosexualove ... ;-)
    17.3.2009 16:03 YYY | skóre: 29 | blog: martinek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Za metro sekulární!
    Nic proti nejakym symbolum. Snad jen, kdyz by na Florenz umistili portret RMS, tak by bylo vsechno v poradku. ;-)
    Dalibor Smolík avatar 17.3.2009 16:06 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Za metro sekulární!

    Svatého Penguina klidně uvidím rád na každém nástupišti. :-)

    Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
    AsciiWolf avatar 17.3.2009 17:48 AsciiWolf | skóre: 40 | blog: Blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Za metro sekulární!

    Chtěl jsi říct "Svatého IGNUciuse"? :-)

    17.3.2009 18:22 Jirka | skóre: 36
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Za metro sekulární!
    Kdyby tam byl portrét RMS, tak uspořádáme pouť z Brna. :-)
    17.3.2009 19:31 Zdenek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Za metro sekulární!
    Ale jen v pripade, ze bude sance odvest si aspon jeden svaty fous :-D
    17.3.2009 16:26 Ladicek | skóre: 28 | blog: variace | Havlíčkův brod
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Za metro sekulární!
    Ostatně vždycky jsem zastával názor, že tak jako v jiných katedrálách, i na nádraží by měly být instalovány varhany.
    Ještě na tom nejsem tak špatně, abych četl Viewegha.
    17.3.2009 16:32 Kvakor
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Za metro sekulární!
    Na parni pohon :-)
    Shadow avatar 17.3.2009 17:52 Shadow | skóre: 25 | blog: Brainstorm
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Za metro sekulární!
    Mně osobně teda vadí ta kamera vpravo.
    If we do not believe in freedom of speech for those we despise we do not believe in it at all.
    frEon avatar 17.3.2009 19:48 frEon | skóre: 40 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Za metro sekulární!
    presne, ty kamery vsude....
    Talking about music is like dancing to architecture.
    Max avatar 17.3.2009 19:58 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Za metro sekulární!
    Mně vadí také, ale schvaluji jí. Kdybych si měl představit nějakou kamarádku samotinkou v nočním metru, tak nechci ani domýšlet.
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    17.3.2009 20:01 Zdenek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Za metro sekulární!
    Tak si k ty kamaradce samotinke v metru predstav i sebe :-D
    18.3.2009 08:41 freshmouse
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Za metro sekulární!

    Tohle bylo naprosto, ale naprosto přesně řečeno! A nemusí jít jen o nějakou křehkou kamarádku. Obstoupí tě pár "Italů" a je docela jedno, kolik času jsi trávil v posilovně...

    =^..^= AmigaPower® avatar 18.3.2009 08:58 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Za metro sekulární!
    ...dyk more, Dežo bodal do kabátu pane inšpektore, von nevěděl, že je v něm Freshmouse... :-D :-D :-D
    18.3.2009 09:27 Martin Baleja | skóre: 13 | blog: Segmentation_Fault
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Za metro sekulární!

    Nebo taky: "Bodnu do kabátu a v něm byl chlap. Upad' mi na kudlu a pak ještě devětkrát. To byl vyprovokovany incident!". :-D

     

    Why are hemorrhoids called "hemorrhoids" instead of "assteroids"?
    Václav 18.3.2009 09:06 Václav "Darm" Novák | skóre: 26 | blog: Darmovy_kecy | Bechyně / Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Za metro sekulární!
    Posilovna je v takovém případě na houby, to chce trávit čas na střelnici :)
    Cross my heart and hope to fly, stick a cupcake in my eye!
    18.3.2009 09:55 freshmouse
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Za metro sekulární!

    No jo, ale takhle se bránit "Italovi"? Musíš to vidět politicky, dohlídnout na ty důsledky!  To není jako se bránit bílýmu chlapovi, to je jako bejt brácha nejmíň Hitlera! Dát mu pěstí, za to by snad bylo jen doživotí. Ale vytáhnout na něj zbraň, za to by tě policie zastřelila na místě (a tvojí rodinu potom)...

    ;-)

    xkucf03 avatar 18.3.2009 11:41 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Za metro sekulární!

    +1 :-)

    Nebo s sebou nosit jiné železo (chladné zbraně), ale to je většinou buď a nebo – jeden z toho vždycky vyjde v černém pytli.

    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    xkucf03 avatar 17.3.2009 17:56 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Kamery

    Proti křížům nic nemám (navíc tohle není skutečný kříř, ale to asi víš). Spíš bychom se měli zbavit těch kamer.

    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    AltOS avatar 17.3.2009 20:31 AltOS | Jizak
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kamery
    Spíš bychom se měli zbavit těch kamer.

    Kamer v metru/MHD??

    Mno, kdyz uz to tady par OT paranoiku nakouslo, tak mi povezte - jste ochotni byt napr. pobodani malou kudlickou CRKT M-16, jen ve jmenu boje proti Velkemu Bratrovi?
    17.3.2009 20:42 Jirka | skóre: 36
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kamery
    A ta kamera mě zachrání?

    Spíš bude sloužit jako upomínkové video moji rodině.
    AltOS avatar 17.3.2009 20:55 AltOS | Jizak
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kamery
    Ano, ta kamera veme ten kriz a omlati ho utocnikovi o hlavu... chjo.

    9/10 magoru si precijen vetsinou rozmysli, kde co provede. Jo, mozna, kdyz ho dobre naseres, tak si dalsi 4/10 na tebe pockaj nekde hezky venku, za ruzkem. Kde nebude prime "kamerove svedectvi".

    Nebo je snad zname nejake misto, kde by se kriminalita zvysila po nainstalovani hodne viditelnych kamer?
    Shadow avatar 17.3.2009 21:21 Shadow | skóre: 25 | blog: Brainstorm
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kamery
    Jen malý dotaz, ta čísla jsou z nějakého statistického průzkumu, nebo jsou jen vaším (ničím nepodoloženým) odhadem?
    If we do not believe in freedom of speech for those we despise we do not believe in it at all.
    AltOS avatar 17.3.2009 21:44 AltOS | Jizak
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kamery
    Ehm... uz ta "presnost" tech cisel jasne naznacuje, ze se jedna o odhad. Nicmene odhad vychazejici ze zivota (Jizak, rok a pul primo Karlak, atd.).

    p.s. A proc si sakra vykat u takove pekne hospodske debaty? ;-)

    p.s.2 Pro jistotu uvedu, ze je mi jasne, ze to byva casto vselijak - podle mista, casu, typu trestneho cinu...
    drc avatar 17.3.2009 23:54 drc | skóre: 5
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kamery

    Myslim, že se člověk rozhoduje zda zločin ne/spacha předevšim podle pravdepodobnosti, ze bude chycen -- trest bude az v druhe linii. Kamery tuto pst rozhodne zvysuji. Nebo snad ne?

    Nicky726 avatar 18.3.2009 00:20 Nicky726 | skóre: 56 | blog: Nicky726
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kamery
    Spíš bych to viděl na poměr zisku/uspokojení ze zločinu ku výši trestu zváženého právě šancí na odhalení.
    Enjoy the detours. There you’ll find the things more important than what you want. (Hunter x Hunter)
    Shadow avatar 18.3.2009 14:29 Shadow | skóre: 25 | blog: Brainstorm
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kamery
    Odstrašující efekt je podmíněn tím, že je příslušný útočník při smyslech, o svém činu přemýšlí (tj. nejedná se o čin v afektu), dále o kamerách ví a jejich přítomnost dostatečně citlivě vnímá. Pokud je pod vlivem návykových látek nebo si přítomnost kamer neuvědomí, žádný odstrašující efekt kamery nemají. Nehledě na to, že dokud kamery nebudou všude, bude mít útočník pořád možnost mne následovat do prostoru, který kamery zabírat nebudou, a zaútočí tam (čili kamery mohou mít pro tento typ útoků spíše zpožďovací než odstrašující efekt).

    A samotné kamery samozřejmě útočníky nezastaví. Obvykle pouze poskytnou jistý důkazní materiál (za předpokladu, že fungují a že obsluha je schopná záznam vydolovat, což ne vždy platí - viz příspevky níže) po tom, co k nějakému násilnému činu dojde. A to ještě za předpokladu, že mají dostatečné rozlišení, aby se dal útočník rozeznat, což zejména v noci neplatí.

    Takže já až takový přínos kamer v bezpečnosti skutečně nevidím. Nejsem si jistý, jestli je reálný přínos bezpečnosti dostatečně markantní na to, aby stál za toto narušení soukromí. Zdá se mi, že onen bezpečnostní přínos může být spíše iluzorní než reálný, a to i navzdory tomu, že pár zločinců mohlo být chyceno či usvědčeno na základě kamerových záznamů.

    Obávám se, že kamery vedou minimálně ke dvěma negativním vlivům - (a) falešný pocit bezpečí (zabírá mě kamera, nic se mi nemůže stát) vedoucí k podcenění osobní bezpečnosti a možnému ohrožení a (b) skutečnost, že si lidé na kamery zvyknou a později nebude problém jejich funkcionalitu rozšířit na reálné plošné sledování a zaznamenávání pohybu obyvatel (viz technologie rozpoznání obličeje či rozpoznání člověka podle stylu chůze - tato je mimochodem záležitost ČR). Už vidím politiky, kteří to budou ve jménu boje s terorismem, dětskou pornografií a Gargamelem prosazovat.
    If we do not believe in freedom of speech for those we despise we do not believe in it at all.
    17.3.2009 21:31 Jirka | skóre: 36
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kamery
    Nám ukradli auto na parkovacím místě před Krnovskou Hypernovou (tehdejší Primou a které bylo již v té době pokryto kamerami). Pikantní na tom je, že to místo, kde naše auto stálo, je nejbližší místo k hlavnímu vchodu (20 m?).

    Žel kamera prý zrovna nefungovala. Ony ty kamery nejspíš obecně fungují jen když se nic neděje.

    Další příklad mám z nedávné doby. Mému strýci ukradli v Tahjském nákupním středisku tašku s foťákem a 400 €. Zloděj byl natočen, ale místní policejní sbor pouze suše konstatoval, že patří k místnímu gangu a že mají smůlu.

    Očividně to některým vůbec nevadí. A já ostatně pochybuji o tom, že když už má někdo náturu někoho pobodat nožem, tak mu je nějaká kamera ukradená (slušně řečeno).
    xkucf03 avatar 17.3.2009 21:36 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kamery

     

    Ony ty kamery nejspíš obecně fungují jen když se nic neděje.

    Na tom něco bude – kamaráda zbili přímo pod sloupem s kamerami a když se pak sháněl po záznamech, tak prostě „nebyly“.

     

    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    Nicky726 avatar 17.3.2009 21:59 Nicky726 | skóre: 56 | blog: Nicky726
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kamery
    Záznamy jsou jen když se hodí :-P
    Enjoy the detours. There you’ll find the things more important than what you want. (Hunter x Hunter)
    AltOS avatar 17.3.2009 22:02 AltOS | Jizak
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kamery
    Hehe, tak jestli byl ten sloup kamos s tema bijcema, tak jasan.

    Ale bacha, kamera na Karlaku je prece ve jmenu Jezise. :-D
    xkucf03 avatar 17.3.2009 22:06 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kamery a Ježíš

    Ježíš nepotřebuje kamery, ten vidí všude. Kamery jsou jen nástroj pro trotly s totalitním myšlením.

    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    AltOS avatar 17.3.2009 22:20 AltOS | Jizak
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kamery a Ježíš
    Ale, ale... na osobni rovinu, jo?

    Anebo je absence kamer pro lidi, co maj co skryvat?
    xkucf03 avatar 17.3.2009 22:46 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kamery a Ježíš

    sorry, jestli to tak vyznělo. Nemyslím tebe – tohle je organizované shora, nejdřív lidi postraší a pak jim berou soukromí a svobodu. Počítám, že ty mezi ně nepatříš – jen si neuvědomuješ všechna rizika.

    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    AltOS avatar 17.3.2009 22:54 AltOS | Jizak
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kamery a Ježíš
    sorry, jestli to tak vyznělo. Nemyslím tebe

    Aha, tak taky pardon, blbe pochopeno. Vse OK.

    tohle je organizované shora, nejdřív lidi postraší a pak jim berou soukromí a svobodu.

    V mnoha vecech bych s temito slovy souhlasil. Kamery v MHD to vsak nejsou. ;-)

    Počítám, že ty mezi ně nepatříš – jen si neuvědomuješ všechna rizika.

    No toz asi ne. :-)
    AltOS avatar 17.3.2009 21:59 AltOS | Jizak
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kamery
    To jsou ale svine ty kamery, ze se rozhodli to nenatocit. To by mozna bylo lepsi nez "Boxer vs. Romale" na YouTube.

    Ale jo, ono nikdy nikoho na zaklade zaznamu nechytli. Zpravy proste sproste lzou.
    AltOS avatar 17.3.2009 21:57 AltOS | Jizak
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kamery
    Nám ukradli auto na parkovacím místě před Krnovskou Hypernovou (tehdejší Primou a které bylo již v té době pokryto kamerami). Pikantní na tom je, že to místo, kde naše auto stálo, je nejbližší místo k hlavnímu vchodu (20 m?).

    Kradez a fyzicke prepadeni jsou precijen rozdilne veci.

    Hrube receno: Pripravit se, nasadit kuklu, sebrat paklice a jde se na vec, vs. "Co cumis, curaku?! Tumas!"

    Další příklad mám z nedávné doby. Mému strýci ukradli v Tahjském nákupním středisku tašku s foťákem a 400 €. Zloděj byl natočen, ale místní policejní sbor pouze suše konstatoval, že patří k místnímu gangu a že mají smůlu.

    Asi se nebavime Phuketu... Ale i tak. Nevyuziti moznosti bengama, je jaksi argument opravdu "regionalni".

    Očividně to některým vůbec nevadí. A já ostatně pochybuji o tom, že když už má někdo náturu někoho pobodat nožem, tak mu je nějaká kamera ukradená (slušně řečeno).

    Divil by ses. Nemusi jit pouze o pobodani, ale (opet napr.) rozkopani drzky "jak se slusi a patri". A s par takovejma curakama jsem se omylem parkrat nadrano zcichnul, nez vyslo najevo, co jsou zac a nacez jsem je musel krotit (nastesti ne kvuli sobe).

    Ale jasne. Kamera neni vsespasna, tak naivni nejsem. Jen nemam potrebu to resit - "Jsem slusny clovek". ;-) A ano, k tomuto poslednimu nazoru jsem uz posmesky na tomto serveru taky cetl... a nasraaaat! :-)
    xkucf03 avatar 17.3.2009 22:05 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kamery

    Já jsem taky slušný člověk – a právě proto nechci, aby se na mě někdo apriori koukal jako na grázla a filmoval mě, kdykoli jedu někam metrem.

    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    AltOS avatar 17.3.2009 22:23 AltOS | Jizak
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kamery
    Já jsem taky slušný člověk – a právě proto nechci, aby se na mě někdo apriori koukal jako na grázla a filmoval mě, kdykoli jedu někam metrem.

    Ty woe, tak to by me v zivote nenapadlo, ze by ta budkobaba na me kouka jako na grazla... Na to uz fakt nemam co rict.
    17.3.2009 22:11 Jirka | skóre: 36
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kamery
    Kradez a fyzicke prepadeni jsou precijen rozdilne veci.
    No a co? To jsou ty kamery jenom pro přepadené?
    Nevyuziti moznosti bengama, je jaksi argument opravdu "regionalni".
    Uvedl jsem příklad dvou míst, kde i přes kamerový systém, zločinnost je. A taky příklad toho, že i když kamera je a náhodou funguje, tak se s tím stejně nikdo neobtěžuje.

    Takže čeho se má ten zloděj bát? Klidně může bodat, krást, znásilňovat a stejně má docela dobrou šanci, že kamera nepovede k jeho chycení a usvědčení.
    A s par takovejma curakama jsem se omylem parkrat nadrano zcichnul, nez vyslo najevo, co jsou zac a nacez jsem je musel krotit (nastesti ne kvuli sobe).
    Kdyby ta kamera ležela volně na zemi, tak jsi ji po nich mohl alespoň hodit.
    AltOS avatar 17.3.2009 22:32 AltOS | Jizak
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kamery
    No a co? To jsou ty kamery jenom pro přepadené?

    A co kdyz ano. Nelibilo by se nahodou (zvlast liberalnejsim lidem), ze monitorovaci zarizeni mohou byt pouzita pouze pro vaznejsi trestne ciny?

    Uvedl jsem příklad dvou míst, kde i přes kamerový systém, zločinnost je. A taky příklad toho, že i když kamera je a náhodou funguje, tak se s tím stejně nikdo neobtěžuje.

    Takže čeho se má ten zloděj bát? Klidně může bodat, krást, znásilňovat a stejně má docela dobrou šanci, že kamera nepovede k jeho chycení a usvědčení.

    Sakrys, koukas prosim te vubec na zpravy? Kamery v tomto smeru sem tam pomuzou. I kdyby jednou, tak jsem spokojen. Ale tak malo toho opravdu neni.

    Kdyby ta kamera ležela volně na zemi, tak jsi ji po nich mohl alespoň hodit.

    Hehe, indeed, to jsem mohl. Ale vazne. Sice jsem je krotil, ale v kamerove huste zabydlene zone. Kze mam dost mozna kliku i ja. Ale jo, napsal jsem to kostrbate.
    17.3.2009 22:49 Jirka | skóre: 36
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kamery
    A co kdyz ano. Nelibilo by se nahodou (zvlast liberalnejsim lidem), ze monitorovaci zarizeni mohou byt pouzita pouze pro vaznejsi trestne ciny?
    Liberálnějším lidem by vadilo to, kdo bude rozhodovat o tom, co je vážnější trestný čin a jakým způsobem se bude rozhodovat o použití záznamu. :-)
    Sakrys, koukas prosim te vubec na zpravy? Kamery v tomto smeru sem tam pomuzou. I kdyby jednou, tak jsem spokojen. Ale tak malo toho opravdu neni.
    Kriminálka Miami nejsou zprávy. :-D Jinak pár záběrů z bezpečnostních kamer (hlavně těch, které se instalují na veřejná místa) jsem viděl a nějak nechápu, jak by mohly být užitečné k poznání pachatele. Možná tak kdyby si pachatel tu scénu vhodně nasvítil a pak se alespoň 3 sekundy díval z vhodné vzdálenosti přesně do objektivu ... a možná ještě do kamery ukázal (opět vhodně) papírek se svou adresou a číslem OP. :-)

    Ale jó. Jsou případy, kdy kamera nějakou náhodou něco zachytí. Ale nemůžu říct, že bych z kvůli přítomnosti kamery byl nějak výrazně klidnější.
    17.3.2009 23:04 qiRzT | skóre: 14 | blog: U_Marvina
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kamery

    A slyšel už někdo někdy o tom, že by kamery (resp. záznamy z nich) v metru někoho poškodily?

    Důležité je vědět jak problém vyřešit, zbytek zvládne i cvičená opice...
    AltOS avatar 17.3.2009 23:06 AltOS | Jizak
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kamery
    :-D

    Ty jses Kriminalka Miami! :-)

    Ale jó. Jsou případy, kdy kamera nějakou náhodou něco zachytí. Ale nemůžu říct, že bych z kvůli přítomnosti kamery byl nějak výrazně klidnější.

    Naja, ty stary staticky venkovni ve trinactem patre jsou opravdu na hovno. Ale ty v pseudo-prizemi, bengama ovladatelne a hlavne ty v hernach a V METRU (!!!!!!!!!! :-) ) jsou docela fajn. Jako dobre pivko.

    Kazdopadne se mi zda, ze na Jihu je bezpecneji, nez driv (nebo ze bych stale jeste rostl?). :-)
    xkucf03 avatar 17.3.2009 22:57 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše „I kdyby to zachránilo jediný život“

     

    I kdyby jednou, tak jsem spokojen.

    Tohle už jsem slyšel tolikrát, přitom taková blbost – nechápu, jak to může někdo vypustit z pusy. „I kdyby to zachránilo jediný život“ … jak dojemná fráze :-) Ale je potřeba si uvědomit, že všechno má nějaké náklady a nějaké přínosy. Takže nestačí, aby přínosy byly nenulové – přínosy musí být vyšší než náklady daného řešení. A nemluvím jen o penězích a materiálu, ale o celkovém dopadu na společnost (potažmo všechny jednotlivce).

     

    Příklad: i kdyby nějaké opatření zachránilo jeden lidský život, nemůžeme ignorovat jeho náklady. Je potřeba se na to dívat tak, že kdybychom toto opatření nepřijali, za ušetřené náklady bychom mohli postavit bezpečnější silnice, nebo novou nemocnici, nebo vynalézt nový lék, nebo zlepšit soudnictví… a zachránit místo jednoho třeba deset životů. Jenže to lidem, kteří se rozhodují pouze pocitově a nesnaží se proniknout do hloubky, nedochází – ti prostě vidí, že by to mohlo zachránit nějaký život, tak to automaticky přijmou, aniž by se na věc podívali kriticky a zvážili i jiné možnosti.

    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    AltOS avatar 17.3.2009 23:28 AltOS | Jizak
    Rozbalit Rozbalit vše Re: „I kdyby to zachránilo jediný život“
    Příklad: i kdyby nějaké opatření zachránilo jeden lidský život, nemůžeme ignorovat jeho náklady. Je potřeba se na to dívat tak, že kdybychom toto opatření nepřijali, za ušetřené náklady bychom mohli postavit bezpečnější silnice, nebo novou nemocnici, nebo vynalézt nový lék, nebo zlepšit soudnictví… a zachránit místo jednoho třeba deset životů. Jenže to lidem, kteří se rozhodují pouze pocitově a nesnaží se proniknout do hloubky, nedochází – ti prostě vidí, že by to mohlo zachránit nějaký život, tak to automaticky přijmou, aniž by se na věc podívali kriticky a zvážili i jiné možnosti.

    Chapu, ze se tu vetsinou projevuju, jako tupec. Taky souhlasim, ze moje "ustni" schopnosti budou podprumerne, ale v necem IMHO kulhas (a budu nemily):

    Chapu, ze ono "zachrante jeden zivot a stoji to za to" zni hloupe. Ale dle mych odhadu by ti vlastne nevadilo, ze by nahodou diky kameram dopadli "kudlickove El Pasare", co by si napr. dali v metru tvoji mamu.

    Jen mi rekni jednu vec - z tech veci (zcela jiste neemocoionalne zvolenych), ktere jsi jmenoval, ti alespon jedna z nich stahne vnitrni sverac, tak jako catwalk kolem jakekoliv kamery, ktera vetsinou stejne jen sleduje bomberclaad baba spolu s nahravacim zarizenim (ktere nikdo nejspis neuvidi, kdyz nebude treba)?

    Proste lidem, co zijou docela mimo realitu dlouhych "veceru", asi tezko vysvetlim, ze kamery zachranujou prdele.

    A nejvtipnejsi na tom je, ze ja vlastne budu na toto tema +- spokojen. Ty ne. Tuuudle, nuuudle! ;-)
    xkucf03 avatar 18.3.2009 11:58 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: „I kdyby to zachránilo jediný život“

    Nevím, kde žiješ, já se v Praze cítím bezpečně. Jsou daleko nebezpečnější místa na světě a jsem přesvědčen, že korelace bezpečí a omezování soukromí neplatí. Ještě nejsem tak starý a často se vracím domů pozdě, nebo chodím v noci po městě – ještě jsem neměl problém, stejně jako moji kamarádi a kamarádky.

    Jen mi rekni jednu vec - z tech veci

    To je pořád totéž – nejde o velikost nebezpečí* – musíš ji vynásobit rizikem, pravděpodobností, že nastane. A právě z toho vychází můj závěr – kamerám a všemožnému šmírování jsme vystaveni dnes a denně, zatímco s vraždou se většina lidí za celý život nesetká vůbec.

    *) když postavíš ztrátu života vedle čehokoli jiného, tak to vypadá jasně

    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    AltOS avatar 18.3.2009 20:51 AltOS | Jizak
    Rozbalit Rozbalit vše Re: „I kdyby to zachránilo jediný život“
    Zil jsem v daleko horsich mistech, nez je relativne bezpecna Praha/CR, takze tohle mi vysvetlovat nemusis. Joo, me se taky nic vaznejsiho doted nestalo a to jsem se taky potuloval (no, i potuluju) po nocich. To ale nic neznamena.

    To je pořád totéž – nejde o velikost nebezpečí* – musíš ji vynásobit rizikem, pravděpodobností, že nastane.

    Fajn, vidim, ze mame logiku uplne naruby.

    Nechme toho, tohle nikam nevede.
    xkucf03 avatar 18.3.2009 22:31 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: „I kdyby to zachránilo jediný život“

    Jak naruby? Vždyť tohle máš přece ve všem – jízda autem, letadla, potápění, chůze po chodníku… cokoli … prakticky při každé lidské činnosti čelíme riziku, že přijdeme o život. Jde jen o to, že pravděpodobnost, že se tak stane, je velmi malá, resp. je přijatelně malá → tudíž tyto činnosti vykonáváme.

    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    AltOS avatar 18.3.2009 23:08 AltOS | Jizak
    Rozbalit Rozbalit vše Re: „I kdyby to zachránilo jediný život“
    Jak naruby?

    Protoze, nemylim-li se, zacali jsme tim, jak ti kamery kradou svobodu. A ano, mel jsem spis pastenout celej odstavec.

    Ovsem ja v tom vidim (mno, spis citim :-) ) rozdil. Vse, co jsi vyjmenoval, jsou veci aktivni ochrany, a to fyzickeho charakteru -> prime omezeni/adaptace. Kdezto kamery jsou spise pasivni, popr. retroaktivni, ponevadz ti nepomuzou bud vubec, nebo ano onim strachem pachatele z postihu, nebo "pomuzou", ci pomuzou zpetne. A jakyze postih mam na mysli? Postih zakonem.

    Nebo jinak - ty v techto pripadech o prevenci, ja o pseudo-prevenci spolu s vyhodnocovacim ucinkem. Nebo ty o samotnem zdravotnim zakroku, ja o jeho pojisteni.

    Mno, abychom se v te abstrakci neutopili. :-D
    18.3.2009 11:41 petr_p | skóre: 59 | blog: pb
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kamery
    I kdyby jednou, tak jsem spokojen.

    A proto je třeba vykácet všechny stromy kolem silnic, nařídit nošení helmy na kole, na lyžích, na bruslích, zakázat veřejné bezdrátové sítě atd.

    xkucf03 avatar 18.3.2009 12:06 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kamery

    Zakažme tedy automobilismus – „i kdyby to zachránilo jediný život, má to smysl“ – a že by to těch životů zachránilo :-D

    Možná by pak ale umřelo mnohem víc lidí, protože by je třeba sanitka nemohla rychle převézt do nemocnice – museli by je tam odnést nebo dovézt na valníku za koňským spřežením – jenže to některým lidem nevysvětlíš…

    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    Nicky726 avatar 18.3.2009 15:45 Nicky726 | skóre: 56 | blog: Nicky726
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kamery
    A spousta lidí by pochcípala hlady, protože by jim auta nemohly dovézt jídla atd...
    Enjoy the detours. There you’ll find the things more important than what you want. (Hunter x Hunter)
    JiK avatar 18.3.2009 16:55 JiK | skóre: 13 | blog: Jirkoviny | Virginia
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kamery
    Coz by ovsem militantni ekologisti, globalni oteplenci a bojovnici proti klimatu jiste uvitali, zejmena, kdyby ti zemreli lide slibili, ze jejich tlejici telo neuvolni zadny zly CO2 a ze majetek zemrelych se preda na konto nasich zelenych zachrancu. Jenze jako na potvoru ti aktiviste nechteji zacit s redukci lidstva, ktere taaak strasne skodi planete Zemi u sebe, ale vyhradne u jinych.
    Darth Phantom avatar 18.3.2009 18:54 Darth Phantom | skóre: 18 | blog: Kelvin_Fitnick | Doma
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kamery
    Poslouchej, Faune, ty si vážně vyšinutej magor :). Docent Faun z Ústavu pro globální oteplování, kterého živí milodary a dary US kongresu, zase žvatlá svoje roztomilé žvásty. Ty si vědec jo? Spíš si pošahaný šulin, a tvůj kolega docent Chocholoušek má na tebe už políčeno :)
    Tahle patička nemá hlavu ani patu
    18.3.2009 18:52 petr_p | skóre: 59 | blog: pb
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kamery
    Nevím, jak teď, ale za druhé světové války bylo běžné, že se z města utíkalo na venkov. Za prvé kvůli bezpečnosti (bombardované továrny byly ve městech) a za druhé právě kvůli nedostatku potravin ve městě.
    AltOS avatar 18.3.2009 20:30 AltOS | Jizak
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kamery
    Automobilismus, kaceni stromu podel silnic, helmy, atd...

    Copak ja, na rozdil od ..ehm.. nekterych, neco chci narizovat, nebo zakazovat? A muzou ti ty kamery nejak fyzicky ublizit?

    Ne. Ja se proste bavim o tom, ze kamery v MHD, ci na jinych verejnych mistech moji svobodu nikterak neomezuji. A pokud by tak delaly, tak pouze v roli prodlouzene ruky zakona, tj. musel bych ten zakon porusit.

    A pokud mi nynejsi stav vyhovuje, tak asi tezko bych mel byt proti necemu, co muze zachranit "byt jediny zivot".

    Fajn, rekl bych, ze uz bylo dost filozofickejch plku z obou taboru. Mohl bys mi tedy dat nazorny priklad toho, jak ty kamery on zly Velky Bratr proti tobe zneuzije? Dik.
    18.3.2009 08:42 freshmouse
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kamery

    A zachrání tě, že je vražda ilegální? Nezachrání. Tak to holt z těch zákonů odstraníme. Přece se nenecháme vykořisťovat Velkým bratrem, že...

    18.3.2009 10:54 Jirka | skóre: 36
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kamery
    Já jsem nevyjádřil touhu kamery zrušit, ale pouze pochybnost, že ta kamera mi bude v této situaci něco platná. Pomůže řešit primárně následek.

    Ale na samotné přepadení by měla nějaký větší vliv snad jen v případě cíleného a plánovaného útoku. Ale u dementů, jejichž mentální schopnosti dovolují někoho přepadnout jen na základě křivého pohledu, pochybuji o účinku.
    xkucf03 avatar 18.3.2009 12:15 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kamery

    Ne, právní stát není velký bratr ;-) Na základě zákona budeš potřestán něco provedeš → tudíž omezuje jen zločince (presumpce neviny). Zatímco velký bratr šmíruje apriori všechny a snaží se přetvořit svobodné občany v ovčany. A to všechny, ne jen ty, kteří se něčím provinili.

    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    Nicky726 avatar 18.3.2009 15:46 Nicky726 | skóre: 56 | blog: Nicky726
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kamery
    +1
    Enjoy the detours. There you’ll find the things more important than what you want. (Hunter x Hunter)
    18.3.2009 17:14 freshmouse
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kamery

    Předpokládám, že v žádném případě nejsi očkován.

    xkucf03 avatar 17.3.2009 21:26 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kamery
    1. Tak ho pobodám taky ;-)
    2. Očití svědci jsou mnohem víc, než nějaký zašuměný záznam z průmyslové kamery.
    3. Lidi by se měli dostat z té agónie, když každý kouká jen na sebe, má klapky na očích a když vedle něj někoho okrádají, tak dělá, že to nevidí… Sakra lidi, nemůžete se spoléhat pořád na to, že na každém rohu bude stát policajt a na každém sloupu bude kamera, která nafilmuje padoucha a bezpečnostní složky ho hned dopadnou. Zloději a podobní šmejdi jsou v menšině, oběť se sice ne vždy může bránit, ale většinou je kolem (aspoň v MHD) hodně zdravých silných lidí, kteří můžou pomoci, jen musí chtít…
    4. Stálo by za to udělat nějakou analýzu závislosti omezování soukromí a celkové bezpečnosti – pravděpodobně by se ukázalo, že mezi nimi žádná korelace není a že jsou mnohem důležitější faktory, které ovlivňují bezpečnost daného státu nebo města. Jsem přesvědčen, že fráze „pro naše blaho“ a „pro naše bezpečí“ … jsou jen záminka k budování totalitní společnosti a utahování šroubů. Vždyť to tu bylo už tolikrát, stačí veřejnosti předhodit nějakého bubáka a pak se snažit procpat, kde co.
    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    AltOS avatar 17.3.2009 22:18 AltOS | Jizak
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kamery
    1. Stihnes? Sotva. 2. Jiste, ale jsou vzdy pritomni? Pak i ten "sum" muze pomoct. 3. Vzpomen si na strihace TV Nova Veliska. Hmm, opet Karlak... 4. Hmmm, co dodat. Studie by jiste byla zajimava. Ale opravdu si myslis, ze kazdej agent Smith si nad zaznamy tve osoby ... (dopln si sam)? Nebo jsi opravdu takovy geroi, co by obstal v jakekoliv divocine?
    thingie avatar 17.3.2009 23:48 thingie | skóre: 8
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kamery

    Například ve 40metrové šalině (jaké bychom docela dost potřebovali koupit, a jaké vlastně budeme brzy možná mít, až začneme provozovat LF2 ve dvojicích) jsou kamery nutné i třeba jen proto, aby řidič mohl bezpečně zavřít dveře a odjet a nezabít přitom pár ještě vystupujících/nastupujících.

    Růžové lži.
    AltOS avatar 18.3.2009 00:03 AltOS | Jizak
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kamery
    Ehm... proc ja?

    Anebo ty kamery budou pomahat navadet vystrelovane CRKT M-16ky? :-)

    http://www.swordarmory.com/crkt/crkt-m16-14sfa-hand.jpg

    Ale ty kridelka asi moc letu nedopomuzou... chjo, zlaty Always M-16. Pchchrrr...
    thingie avatar 18.3.2009 00:08 thingie | skóre: 8
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kamery

    Protože celé tohle vlákno řeší jenom nějakého velkého bratra, zločiny a kdovíco, a zcela kašle na možnost, že ty kamery jsou prostě provozní řešení umožňující uspořit zaměstnance kteří by jenom někde seděli a blbě civěli (nebo máte pocit, že chceme mít v tramvaji průvodčího co bude na zastávkách dávat odjezd?), a někde jsem to připomenout chtěl, tak jsem to nalepil plusminus ke kořeni. Výběr příspěvku na který reaguji je značně náhodný.

    Růžové lži.
    AltOS avatar 18.3.2009 00:29 AltOS | Jizak
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kamery
    No tak nevim, jestli bych vubec reagoval na nekoho, kdo by zpochybnoval nutnost "ridicskych kamer".

    A vubec... nejsem zadnej +- koren! :-)
    =^..^= AmigaPower® avatar 18.3.2009 00:05 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kamery
    40ti metrový šulin? :-D
    18.3.2009 10:09 Zdenek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kamery
    To bych snad ani nechtel vedet tak takovyho monstrum patri :-D :-D
    20.3.2009 18:08 Eregon | skóre: 22 | blog: Eregonovy_vymysly | Všudezdejší
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kamery
    Myslím, že ani majitel takové výbavy by většinou neměl pořešený problém "dálka je větší, než délka" :-D
    ~ w w w w (oo)   [oo] w w w w ~
    18.3.2009 08:51 Roger
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kamery

    V prazskych 14T kamery jsou, a stejne ridici lidi do dveri skripaji...

    Nicky726 avatar 18.3.2009 15:49 Nicky726 | skóre: 56 | blog: Nicky726
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kamery
    Jo to je fakt, zrovna nedávno sem taky něco takovýho viděl. To si pak člověk říká, k čemu tam ty kamery teda vlastně dávaj.
    Enjoy the detours. There you’ll find the things more important than what you want. (Hunter x Hunter)
    mkoubik avatar 18.3.2009 20:24 mkoubik | skóre: 5 | blog: lorem_ipsum | Praha 8 - Bohnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kamery
    Aby tě mohli sledovat a zotročovat židobolševičtí agenti plánující NWO - ti co sídlí na odvrácené straně měsíce a ovládají George Bushe pomocí bezdrátové anální sondy. Ovce se nejlépe verbují z prostého lidu a ten najdeš hlavně v MHD.
    robotics avatar 17.3.2009 18:20 robotics | skóre: 29 | blog: o_vsem_moznem
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Za metro sekulární!

    Sem si prvně myslel, že je to fotka z kostela :-).

    drc avatar 17.3.2009 19:06 drc | skóre: 5
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Za metro sekulární!

    S oltářním obrazem "Nanebevstoupení plešatého pána"?


    kotyz avatar 17.3.2009 19:07 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Radnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Za metro sekulární!
    Chci videt kostel kde maji eskalatory :-D
    Mul-ti-pass! | Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    17.3.2009 19:30 Zdenek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Za metro sekulární!
    Jed do Ameriky, tam je prej vsechno mozny :-D
    17.3.2009 22:50 pavel
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Za metro sekulární!
    A to jsou ty kamery teprve na začátku... Někteří říkají: "Proč by mi to mělo vadit. Když nic špatného nedělám, tak ať si mě natočí, vždyť je to proti lupičům atd. atd..." Čekám na nasazení přímo v bytech ( co kdyby mě někdo přepadl, vždyť když nic špatného nedělám, tak ať si mě natočí, bezpečnost především...). A co odposlechy? Ty jsou přece taky proti zločincům, tak ať si zaznamenávají mé hovory, vždyť když nic špatného nedělám, tak ať si mě natočí, bezpečnost především... A co záznamy, kam chodím na internet, tak ať si zaznamenávají mé stránky, vždyť když nic špatného nedělám, tak ať si mě zaznamenají, bezpečnost především... Nepřipomíná Vám to něco, jakýsi společenský systém, který byl zlý, ten před 20-ti lety, jak že se to jen jmenovalo, ty odposlechy, špiclování, jak že se to jen jmenovalo?
    Nicky726 avatar 17.3.2009 23:18 Nicky726 | skóre: 56 | blog: Nicky726
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Za metro sekulární!
    Připomíná mi to 1984...
    Enjoy the detours. There you’ll find the things more important than what you want. (Hunter x Hunter)
    AltOS avatar 18.3.2009 01:01 AltOS | Jizak
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Za metro sekulární!
    Sice trocha nechapu, proc takto "pavel" reaguje na "Zdenka", neb to jaksi nejasne (pro me) souvisi, v tomto OffTopicovym smeru, nicmene asi v tom bude bud silne zkresleny anti-amerikanismus, nebo Veliky Disidendismus - novy umelecky smer (popr. co tatka po navratu z hospy povidal).

    Do jiste miry vse co vyjmenovavas (krom kamer v byte, ale to zalezi od povolani) je jiz dnes skoro vsude. OK, treti svet ma mozna jeste co dohanet.

    Jo a kdysi se tomu rikalo paranoia. Dnes je to moderni poza mladych geroiu. ... Ale na kazdyho Geroie se cepel (bez kamer) najde (TM PSH).

    Paticka: Fuck off, you bomberclaad! :-)
    Dalibor Smolík avatar 18.3.2009 08:38 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Za metro sekulární!

    Pavel narazil na problém svoboda versus bezpečnost. Tenhle problém se nikdy dokonale nevyřeší, protože tyto fenomény stojí v podstatě proti sobě.  Buď obětuji jedno nebo druhé. Rozumná míra kontroly  je určitě v pořádku, pokud jsem na veřejném prostranství, mám se chovat tak, abych se nemusel stydět za  to, když mě někdo uvidí v kameře.  Špiclování telefonních hovorů nebo korespondence je však již něco jiného. Osobní údaje mohou být zneužitelné, s rodným číslem se dají dělat kouzla. Tak například mi vadí,  že u živnostníka se DIČ rovná rodnému číslu. Nikdo tohle neřeší a je to každému jedno.  Takhle si na mě může kdokoliv koupit třeba parcelu nebo prodat tu moji ... Tady vidím nebezpečí. Ne v kamerách v metru.

    Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
    18.3.2009 12:03 petr_p | skóre: 59 | blog: pb
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Za metro sekulární!

    V novém zákoně 300/2008 Sb., o elektronických úkonech a autorizované konverzi dokumentů, v § 18 (Provádění úkonů vůči orgánům veřejné moci prostřednictvím datové schránky) odst. 2 se píše:

    Úkon učiněný osobou uvedenou v § 8 odst. 1 až 4 nebo pověřenou osobou, pokud k tomu byla pověřena, prostřednictvím datové schránky má stejné účinky jako úkon učiněný písemně a podepsaný, ledaže jiný právní předpis nebo vnitřní předpis požaduje společný úkon více z uvedených osob.

    Takže naši milý zákonodárci nakrásně zpochybnili institut digitálního i analogového podpisu, protože jej nahradili znalostí jediného hesla do webového rozhraní informačního systému datových schránek. Nehledě na to, že root takového systému může do schránky vložit cokoliv a nikdo nebude mít šanci dokázat, že občan daný dokument úřadu neodeslal.

    Dalibor Smolík avatar 18.3.2009 13:22 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Za metro sekulární!

    Jj, některé věci jsou mimo mé chápání. Takže počítač, napadený trojským koněm (naštěstí se to  nás linuxáků netýká :-)) odešle nějakou informaci a na malér je zaděláno ..nemluvě o napadeném systému u příjemce...

    Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
    18.3.2009 19:24 YYY | skóre: 29 | blog: martinek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Za metro sekulární!
    Kdo obetuje svobodu pro svou bezpecnost, nezaslouzi si ani jedno !!!
    thingie avatar 18.3.2009 20:06 thingie | skóre: 8
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Za metro sekulární!

    Kdo píše mezeru před výkřičník a ten píše trojmo si taky moc nezaslouží. (Nemluvě o tom jak otřepané to je, a jak trapné je reagovat citáty.)

    Růžové lži.
    xkucf03 avatar 18.3.2009 22:49 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Citáty

    To já mám pro jistotu jeden citát přímo v patičce :-)

    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    18.3.2009 09:32 misch | skóre: 3
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Za metro sekulární!

    Já bych zrušil veřejné osvětlení. Je to hnus, když každej dement může vidět kam v noci jdu. Chybí mi soukromí. Představte si, jak by to bylo úúúúžasný kdyby v noci nesvítila světla. Jednak by to bylo super-ekologický, pak by taky byly vidět hvězdy, ale hlavně ... žádný šmírování! Už by v noci benga nemohly z druhýho konce ulice koukat co dělám, nebylo by tak jednoduchý někoho sledovat, prostě *P*A*R*Á*D*A* bez kompromisů!

    Jo, ale víte proč to nikdo nezruší? Pšššt, můžou za to komunisti rozlezlí všude ve vládě. Špiclujou každýho. Odpojuju se z netu, jdou po mě!!!

    18.3.2009 10:03 freshmouse
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Za metro sekulární!

    Přesně tak! Jdeme rozmlátit lampy, ohrožují nás! A pak rozmlátíme stroje, berou nám práci! Marek Stopka a Franta Kučera budou naši vůdci, jsou z nás nejmoudřejší!

    18.3.2009 10:08 Zdenek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Za metro sekulární!
    A co ja ja jsem vosk? :-D
    Václav 18.3.2009 11:07 Václav "Darm" Novák | skóre: 26 | blog: Darmovy_kecy | Bechyně / Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Za metro sekulární!
    Už máš zazděný okna? Já na to jdu odpoledne. U auta pak přestříkat skla barvou a sundat SPZky. Přece nebudu nikoho upozorňovat na to, že je to auto moje a kam jedu, ne?
    Cross my heart and hope to fly, stick a cupcake in my eye!
    18.3.2009 12:45 Zdenek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Za metro sekulární!
    Okna se nezdi, ale prelepuji CERVENOU paskou! :-D
    18.3.2009 12:06 petr_p | skóre: 59 | blog: pb
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Za metro sekulární!
    Tak se odstěhujte na vesnici. U nás se zháší ve 22 hodin a až někdy do 5. hodiny je tma jako v pytli, protože se šetří na elektrice.
    18.3.2009 12:41 GeBu | skóre: 27 | blog: zápisky
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Za metro sekulární!

    Zajímavé - jako na Ukrajině :).

    =^..^= AmigaPower® avatar 18.3.2009 13:25 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Za metro sekulární!
    ...možná "jako na ukrajině", ale je to běžná praxe, nedovedeš si představit ušetřený peníze za rok, potom se dá za ty prchy koupit třeba lepší vybavení pro obecní policii, hasiče, nebo je investovat do jiných prospěšných věcí, holt rozpočet není nikde nafukovací... ;-)
    18.3.2009 14:24 petr_p | skóre: 59 | blog: pb
    Rozbalit Rozbalit vše Spotřeba veřejného osvětlení

    Vývoj veřejného osvětlení v České republice: v roce 2000 spotřebováno na veřejné osvětlení 609 GWh, což představuje 1,16 % celkové spotřeby elektrické energie a 998 MKč.

    Pro představu u nás plánujeme letos utratit za osvětlení 38 000 Kč, odhaduji, že máme 26 lamp.

    =^..^= AmigaPower® avatar 18.3.2009 17:05 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Spotřeba veřejného osvětlení
    ...to je to co říkám, jen vyjádřený v penězích. ;-) Ušetří se hafo prachů, který se daj investovat do něčeho jinýho.
    xkucf03 avatar 18.3.2009 17:56 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Spotřeba veřejného osvětlení

    „hafo prachů“? Je to sto korun na osobu na rok. To mi nepřijde moc, vyjde to dokonce levněji, než abych musel s sebou nosit svítilnu a pořizovat do ní baterky :-)

    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    18.3.2009 19:01 petr_p | skóre: 59 | blog: pb
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Spotřeba veřejného osvětlení
    Je to sto korun na osobu na rok. To mi nepřijde moc

    Podobný způsobem můžeme vyvodit, že je „levné“ cokoliv. Vtip je v tom, že když se nebude svítit celou noc, tak už to není stovka, ale třeba jen 40 korun.

    vyjde to dokonce levněji, než abych musel s sebou nosit svítilnu a pořizovat do ní baterky

    Proto taky veřejné osvětlení existuje. Horší by bylo, kdyby tomu bylo obráceně ;(

    mkoubik avatar 18.3.2009 20:19 mkoubik | skóre: 5 | blog: lorem_ipsum | Praha 8 - Bohnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Spotřeba veřejného osvětlení
    Vtip je v tom, že když se nebude svítit celou noc, tak už to není stovka, ale třeba jen 40 korun.
    A to jako svítíte jenom přes den?

    Vtip je v tom, že jestli se ušetří 60 korun na osobu/rok, tak se divim, že se na to lidi nesložej, aby nezakopávali o pařezy cestou z hospody. Kolik u vás stojí pivo, že je těch 60kč ročně moc?
    18.3.2009 21:30 petr_p | skóre: 59 | blog: pb
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Spotřeba veřejného osvětlení
    A to jako svítíte jenom přes den?

    Přečti si vlákno.

    Vtip je v tom, že jestli se ušetří 60 korun na osobu/rok, tak se divim, že se na to lidi nesložej

    Problém je, že ono to není 100 korun na osobu a rok. Ty údaje jsou za prvé staré, za druhé zprůměrované na celou republiku.

    U nás letos tento omezený režim vychází letos na 316 Kč/občan·rok a představuje 3 % rozpočtu. Kdybychom svítili celou noc, tak si čísla vynásob 2,4.

    Nehledě na to, že svítit celou noc každý den pro pár pár vožralů, který potřebujou jednou týdně dvacet minut, aby trefili domů, je nesmysl.

    18.3.2009 21:45 Jirka | skóre: 36
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Spotřeba veřejného osvětlení
    V televizi jsem viděl, že někde v Německu (?) zavedli systém takový, že občan zavolal ze svého telefonu poslal SMS zprávu s kódem ulice na nějakou obecní SMS bránu a to způsobilo rozsvícení světel na xxx minut.

    Prvotní investice asi nebude malá, ale pak by to svítilo akorát těch 20 minut, než se ožrala dostane domů.

    Možná by nebylo špatné na sloupy umístit fotobuňku, takže by svítilo jen malé "posouvací okno" nad dotyčným (zároveň by nebrblali, že musí poslat SMS, což v podnapilém stavu stejně moc dobře nejde, natož si vzpomenout jaký kód má ulice, kde zrovna jsem). :-)
    18.3.2009 23:44 petr_p | skóre: 59 | blog: pb
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Spotřeba veřejného osvětlení
    Má to dvě vady: Za prvé fotobuňka potmě nefunguje a za druhé fotobuňka potmě nefunguje. Teoreticky je to jedna vada, ale považuji za tak významnou, že jsem ji uvedl hned dvakrát.
    19.3.2009 00:03 Jirka | skóre: 36
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Spotřeba veřejného osvětlení
    Dobrá, tak jste ze mně udělal dvojnásobného debila. Co dál? Infra senzor?
    =^..^= AmigaPower® avatar 19.3.2009 01:00 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Spotřeba veřejného osvětlení
    S tou smskou to neni blbej nápad, ožrala vracející se z hospody by za ní mohl zaplatit tolik, kolik by stál ten proud pro "jeho" osvětlenou cestu... :-D No a že by byl problém jí v tom stavu napsat? Může si jí napsat a uložit i s číslem a pak kdykoliv poslat pomocí rychlé volby, jen přidržením tlačítka... :-D
    AltOS avatar 19.3.2009 01:32 AltOS | Jizak
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Spotřeba veřejného osvětlení
    No, zalezi jak kde.

    Draft Vinohrady: Blahblahbinova 26, ale hneeeeeed. Delivery party Zizkov: Zizkov, kua, ale hneeeed, Kulturni klub Palac Aklimatizace, atd. Enduser: Kozlova u Glace 1975, 14900 P11. ;-) Total price: (not priceless, fuck you all - this aint no commercial) 4568,25 EUR.

    Saak vse dobre tu bude. Jen to chce vicero tech zadara i-net akci od Oskara.
    19.3.2009 21:23 PepaSFI
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Spotřeba veřejného osvětlení

    má to ještě jednu mnohem podstatnější vadu. Výbojky používané ve veřejném osvětlení takovýhle režim neumožňují, pokud vím tak ani jeden druh. Trvá několik minut než naběhnou a po zhasnutí některé typy musí vychladnout jinak nenastartují takže nic pro courání po nocích. Omezeně by to šlo se zářivkami ikdyž ty obzvlášť v chladnu taky nenabíhají právě ochotně. A pak samozřejmě žárovky ale ty, ve wattáži pro to použitelné jsou eurofuj takže zas nic. Další věc je co by to dělalo s životností, asi by to záviselo na tom kolik opilců a v jakých rozestupech by couralo. Tyhle úsporné režimy se někdy řeší tak že některé lampy svítí celou noc a některé se na část noci zháší takže není úplná tma. Samozřejmě ne všude to umožňuje systém kabeláže bez větší přestavby.

    19.3.2009 23:07 petr_p | skóre: 59 | blog: pb
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Spotřeba veřejného osvětlení
    Jistě. Ale když už by se řešilo tohle, tak by se výbojky nahrazovali LED. Ostatně aspoň by to svítilo jen na cestu a ne všude okolo.
    20.3.2009 08:39 GeBu | skóre: 27 | blog: zápisky
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Spotřeba veřejného osvětlení

    V Rusku s tím už začínají. Někde jsem chytil, že budou předělávat celé veřejné osvětlení, ale nemůžu to najít. Zajímavé, že zrovna tam. Tam se žije hlavně v noci. Ráno v 9 hodin je tam dost problém něco někdo koupit. Prý se LED chová v mrazech lépe :).

    AltOS avatar 18.3.2009 21:03 AltOS | Jizak
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Za metro sekulární!
    potom se dá za ty prchy koupit třeba lepší vybavení pro obecní policii

    U nich bych zavedl... kamery?
    =^..^= AmigaPower® avatar 18.3.2009 22:44 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Za metro sekulární!
    ...nebo obecní krávu, aby měli děti ve škole denně čerství mlíko... :-D
    frEon avatar 18.3.2009 18:47 frEon | skóre: 40 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Za metro sekulární!
    nebo ve Švýcarsku ;-)
    Talking about music is like dancing to architecture.
    18.3.2009 12:46 Zdenek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Za metro sekulární!
    Ja bych elektriku vypinal v cele vesnici, at trosku naroste populace, protoze za kazdou dusi mate peniz :-D
    18.3.2009 10:05 freshmouse
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Za metro sekulární!

    Hele, klídek... Aby ti vydržel svěrač!

    18.3.2009 08:20 alium | skóre: 38 | blog: Category 1100
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Za metro sekulární!

    sorry, ale jsi debil...

    18.3.2009 17:06 Aleš Kapica | skóre: 51 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Za metro sekulární!
    Sám jsi a na druhé to svádíš. Ta fotka je opravdu povedená.
    Dalibor Smolík avatar 18.3.2009 18:00 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Za metro sekulární!

    Za tu fotku +1  :-)

    jak námět, tak kompozice, nasvícení ... nemá chybu.

    Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
    18.3.2009 09:43 František
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Za metro sekulární!

    :D mě "vadí" víc věcí (např. daně, Rath), přesto se nesnažím o jejich odstranění...

    18.3.2009 10:07 Zdenek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Za metro sekulární!
    Tak drz hubu a plat ;-)
    Salamek avatar 18.3.2009 21:18 Salamek | skóre: 22 | blog: salamovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Za metro sekulární!
    já bych ten kříž jen takticky otočil :-D
    Skutečně nemám v plánu zničit Microsoft. Bude to jen zcela neúmyslný vedlejší efekt.
    28.3.2009 22:57 Andrej | skóre: 9
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Za metro sekulární!
    foto je super!

    kriz podla proporcii vobec nevyzera krestansky ale skor nejaky technologicky pozostatok.

    co ma ale uchvatilo je kombinacia kriza, priemyselnej kamery a eskalatoru smerom hore. skoro az mraziva kombinacia.
    Any sufficiently advanced magic is indistinguishable from technology. --Larry Niven
    AltOS avatar 29.3.2009 09:01 AltOS | Jizak
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Za metro sekulární!
    Mno, to co te uchvatilo, tu jiz po kouskach, i po celcich bylo probrane. Jinak samozrejme +1.

    Me spis ale uchvatilo, ze nejsi Andrej Podzimek, tj. ABC povoli stenej nick pro ruzne lidi. Weird... Nebo jsi to ty, Zlinaku?

    Založit nové vláknoNahoru

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.