V březnu loňského roku přestal být Redis svobodný. Společnost Redis Labs jej přelicencovala z licence BSD na nesvobodné licence Redis Source Available License (RSALv2) a Server Side Public License (SSPLv1). Hned o pár dní později vznikly svobodné forky Redisu s názvy Valkey a Redict. Dnes bylo oznámeno, že Redis je opět svobodný. S nejnovější verzí 8 je k dispozici také pod licencí AGPLv3.
Oficiální ceny Raspberry Pi Compute Modulů 4 klesly o 5 dolarů (4 GB varianty), respektive o 10 dolarů (8 GB varianty).
Byla vydána beta verze openSUSE Leap 16. Ve výchozím nastavení s novým instalátorem Agama.
Devadesátková hra Brány Skeldalu prošla portací a je dostupná na platformě Steam. Vyšel i parádní blog autora o portaci na moderní systémy a platformy včetně Linuxu.
Lidi dělají divné věci. Například spouští Linux v Excelu. Využít je emulátor RISC-V mini-rv32ima sestavený jako knihovna DLL, která je volaná z makra VBA (Visual Basic for Applications).
Revolut nabídne neomezený mobilní tarif za 12,50 eur (312 Kč). Aktuálně startuje ve Velké Británii a Německu.
Společnost Amazon miliardáře Jeffa Bezose vypustila na oběžnou dráhu první várku družic svého projektu Kuiper, který má z vesmíru poskytovat vysokorychlostní internetové připojení po celém světě a snažit se konkurovat nyní dominantnímu Starlinku nejbohatšího muže planety Elona Muska.
Poslední aktualizací začal model GPT-4o uživatelům příliš podlézat. OpenAI jej tak vrátila k předchozí verzi.
Google Chrome 136 byl prohlášen za stabilní. Nejnovější stabilní verze 136.0.7103.59 přináší řadu novinek z hlediska uživatelů i vývojářů. Podrobný přehled v poznámkách k vydání. Opraveno bylo 8 bezpečnostních chyb. Vylepšeny byly také nástroje pro vývojáře.
Homebrew (Wikipedie), správce balíčků pro macOS a od verze 2.0.0 také pro Linux, byl vydán ve verzi 4.5.0. Na stránce Homebrew Formulae lze procházet seznamem balíčků. K dispozici jsou také různé statistiky.
Věz, že přepilovat pořádně tlustý zámek (není velký rozdíl mezi provedeními) pilkou na železo trvá asi tak dvě minutyMně to při ztrátě klíče u kola na autě trvalo asi třičtvrtě hodiny a to jsme se na to dva střídali.
Máte nějaký tipy na to kde se v Praze dobře jezdí?No, já jezdím většinou tam, kam se potřebuju dostat
nebo po A*** nahoru na Chodov a na Průhonice.A***? To je buď něco sprostýho nebo jsem něco nepochopil
Neprošlo, vloni jsem kupovala 3x dražší kolo, ale silnici. Hned při první jízdě jsem utrhla patku u přehazovačky. Záruka mi nepomohla, koupila jsem lepší přehazovačku a doufala, že budou mít patku na můj rám. Celoživotní záruka neplatí je to nesmysl.
Sedlo vyměň, také jsem to udělala, dle mého jsou lepší ty bez gelu. Doporučuju koupit zámek zvaný "podkova" tu hned tak někdo nepřepiluje (co jsem jezdila jako kurýr v Praze, kolo mi na ní nikdo neukradl).
Osobně bych šla také do jiného kousku, stavěný je lepší, ale pro občasného cyklistu máš slušný základ. To ustřelování do boku v zatáčce mi přijde spíš na vzorek pneu. Taky si vyzkoušej, jak se pneu chová za deště na přechodu, pokud jezdíš hodně po městě. Blbé pneu kloužou nejen na přechodu, ale i na obrubníku.
Doporučuju koupit zámek zvaný "podkova" tu hned tak někdo nepřepilujeTo je pravda, ale já zase třeba ve škole nemám kam podkovu přidělat.
Vozila jsem ji v batohu a i když vím, že na naše kola mělo zálusk dost lidí nikdy jsme o ně nepřišli. Ani když jsme po práci seděli v hospodě. Ve spřízněných kurýrských hospodách jsme měli kola u sebe. Na stejných místech jsme samozřejmě parkovali často, ale když kolo zamknu ke značce nebo k zábradlí má zloděj smůlu.
Na jiných zámcích mi ukradli několik kol. Takže i když je podkova těžká, když vím, že budu stavět, beru batoh. Teď už jezdím jen silniční kolo, takže tohle odpadá. Horák mne nebaví.
Nekupuj, jsou strašný. I dlouhé výjezdy jezdím bez té výstelky. Věc osobní preference. Jinak jsou kalhoty na MTB, kde se ta vložka dá vyndat.
Já teda cyklo hadry z Lídlu nemám, jen ty kalhoty s vložkou byly něco přes 2 litry, ale nejezdím v tom, protože na 100Km tratích se mi v tom paří zadek. Jak píšou kluci výše, při pravidelném ježdění se zadek osedí. Nikdy jsem v tom nejezdila a to kolo mě pár let živilo. Za sebe říkám, že kalhoty s cyklovložkou jsou hrozný. Pro Davida je dobrá věc volby, takže když si koupí kalhoty, kde se dá cyklovložka vyndat uvidí co mu víc vyhovuje.
Jo, a pokud to chce na ježdění mezi přednáškami, tak už vidím, jak mu v posluchárně bude fajn v té cyklovložce
Psychicky netusim, ale fyzicky to ziadnu ujme neprinasaSám vidíš, že na tuhle věc jsou tu dva názory. IMO je nesmysl druhou stranu přesvědčovat, že je to jinak, než říkají její zkušenosti.
Heh??? Tys asi nikdy neměl "vlka", co? Sedět v zapařených a zpocených cyklokalhotách v posluchárně to se zadkem udělá dost a nechci ani domýšlet co s pohlavními orgány. Všeobecně se ví, že když se paří varlata snižuje se plodnost. To jen tak k zvýšení Tvého povědomí o fyzických újmách cyklovložek. Jinak beru, že někomu vyhovují.
Heh??? Tys asi nikdy neměl "vlka", co?Někdo na to netrpí.
Jo, ale může se převléct před přednáškou, ne? Při jízdě ze sedla ten zadek celkem dobře větrá, sjet z Prahy 6 na Karlák je otázkou 15-20 minut většinou z kopce. To je fuk. Já bych si asi věci na převlečení do posluchárny brala určitě. Aspoň ty spoďáry a triko.
Máme na mysli Tvoje blaho a blaho Tvého zadku Nejde jen o Tvé trenky, v globálu jde o všechny trenky
Vypadají dobře a super je, že se vložka dá odepnout. Mohu doporučit českou značku Haven, jsou i voděvzdorné - tedy nepromokneš hned, až za nějaký čas. Také odepínací vložka. Kolem 1500,-. Mají i zajímavý střihy. Pokud máš břicho, kup si trochu větší, aby ses neudusil. Špek pak tlačí na hrudník.
Já se tady taky nehádám, jen myslím, že si sám musíš vybrat co Ti vyhovuje a je lepší, když máš kalhoty s odepínatelnou vložkou. V bike shopu se za nic nestyď je to běžný nákup. Doporučuju vyzkoušet.
Nemal, pretoze jazdim v elastakoch s tou najlepsou vlozkou, co sa da zohnat. A stravit 9h alebo aj viac za den v elastakoch, z toho cisteho casu 8h v sedle nie je nic extra vynimocne.Jak říkám, někdo na to trpí, někdo ne.
Jsem Ti psala, že já žádné levné cyklohadry nemám. Na kole těch 8 hodin trávím také, v dobách kurýřiny ještě déle. Nepíšu nic o cyklovložce za 250,- to bude asi ta z Lídlu, ne?
To co máš na vrchu je podstatné, protože funkční triko odvádí pot ven, zatímco bavlna ne. Ta schne, pokud máš jednu vrstvu. Pokud jich máš víc je to o nachlazení, pokud je nemůžeš průběžně svlékat - na silnici to jde blbě. Mokré spodní triko neuschne a bude Ti zima. Ano, kdysi jsme v tom jezdili, protože nic jiného nebylo. Také máš výhodu, že nemusíš jezdit v podprsence. Tu to chce také funkční. Kvalitní bunda také není k zahození.
Já jsem přece nenapsala, že cyklovložka je zlo. Psala jsem svou zkušenost, že za sebe ji nesnáším.
Chápu to, že jsi na strahovskejch kolejích a školu máš na Kulaťáku?Ano, i když teď už se většina výuky koná spíš na Karláku. Díky za tipy, mrknu se na to
O koloběžce jsem chvilku uvažoval, ale pak jsem si uvědomil, že mi není 7...Mi už nějaký ten pátek taky ne. A pokud chodíš na výuku na Karlák, tak nepochybuji, že jsi mě na ní už někdy potkal.
sedmé výročí svých sedmých narozenin jsem už oslavil pětkrátWut?
(7 * 5)Firma byla založena v roce 1900. Sté výročí založení firmy je v roce 2000. Sedmé narozeniny byly v roce 7. Sedmé výročí sedmých narozenin je v roce 14.
A nebo je sedmé výročí sedmých narozenin při každém doba_od_sedmých_narozenin % 7 = 0 a pak mu je hodně.42. To se snad ještě nepovažuje za "hodně", ne?
Mě třeba z koloběžky už po chvíli bolí nohy tak, že si nedokážu představit, že bych s tím za den ujel 24 km (což zhruba 2x týdně ujedu), navíc s 5+kg batohem.Pokud tě z ní bolí nohy, pak to znamená že nemáš dobrý stroj. Pravděpodobně máš příliš vysoko nášlapnou část. 24km je podle mě ta hrana, která je mezi kolem a koloběžkou. Při kratší vzdálenosti je lepší kolobrnda, při větší kolo. Koloběžka je podle mě lepší do městského provozu, kde jsou časté semafory a shluky lidí na chodníku. Přizpůsobit rychlost pohybu davu a v případně potřeby zůstat stát na fleku není problém. Tam, kde jsou dlouhé volné úseky je zase z hlediska rychlosti lepší kolo. U koloběžky většinou nebývá problém kam s ní. U skládacího stroje, jako mám já, lze využít vaku a vzít si ji sebou.
Pokud tě z ní bolí nohy, pak to znamená že nemáš dobrý stroj. Pravděpodobně máš příliš vysoko nášlapnou část. 24km je podle mě ta hrana, která je mezi kolem a koloběžkou. Při kratší vzdálenosti je lepší kolobrnda, při větší kolo.Mně vadí i jenom stát na místě nebo jít delší vzdálenost pěšky :). A teď stát dvě hodiny, no nevím.
Koloběžka je podle mě lepší do městského provozu, kde jsou časté semaforyJá tedy jedu přes centrum a na 8km cestě mám semaforů asi 5. Mnohem častěji se zaseknu třeba při dávání přednosti. Nevím, jestli je na časté zastavování koloběžka až o tolik lepší.
a shluky lidí na chodníkuVětšinu cesty mám po silnici, kousek po stezce pro chodce a cyklisty nějak přetrpím.
U koloběžky většinou nebývá problém kam s ní.Souhlas, tohle je velké plus, nemusel bych ji nechávat třeba někdy před budovou.
9 km/h dokáže podle mě běžet dost lidí, i s tím kopcem u Chotkových sadů.Tak to teda smekám.
odrazky jsou jednak povinné a druhak chci být v noci na silnici vidět, ne?Za sražení nějakého hovada, co si hned v obchodě sundalo odrazky a pak vyjelo do noční tmy bez osvětlení, by měl být každý řidič nikoli jen osvobozen, nýbrž vyznamenán. Zejména pokud se ten cyklista ještě před jízdou posilnil alkoholem.
+1
Ale když si to trochu víc rozebereš, tak zjistíš, že na tom kole sedí člověk. Ten stejný člověk je v jiné situaci chodcem. A ten úplně stejný člověk může mít řidičák a být v jiné situaci řidičem a nebo si může ten řidičák později pořídit.Já vím. Ale je zajímavé, že i lidé, kteří se jako řidiči chovají vcelku slušně, jsou na kole jak utržení ze řetězu a nectí žádná pravidla.
Všichni tihle lidi, co rozdělují svět na hodné motoristy, špatné cyklisty a chodce něco mezi (případně používají libovolnou jinou variaci) tak činí jen proto, aby byl pro ně svět jednodušší a aby věděli, do kterého stáda se mají zařadit :).Souhlasím.
Z hlediska osvětlení za snížené viditelnosti poruší zákon jen málokterý řidič, kdežto převážná většina cyklistů zákon porušuje.Já jsem to jednu dobu počítal (když jsem jezdíval krátce po setmění, tak jsem potkával dostatečný statistický vzorek - po objevení brmlabu jezdím ve dvě ráno a skoro nikoho nepotkám :) a rozhodně to nebyla převážná většina, ale kolem poloviny.
Dobře, zrušme jednosměrnost v jednosměrkách, zrušme zákaz jízdy na červenou, zrušme pravidla o přednosti atd. Když ne pro všechny, tak třeba jen pro cyklisty.První dvě věci zrušitelné jsou, tedy s trochou snahy. Přednosti by taky zasloužily nějaké úpravy: Jednosměrnost: na starém známém principu neohrozit (řidič cyklistu) - neomezit (cyklista řidiče). Aka pokud se nevyhnou, cyklista musí uhnout. (Osobně jsem takto jel cyklostezkou mockrát, protože jsem to vyhodnotil jako méně nebezpečné, než jet podle pravidel po souběžné frekventované ulici). Jízda na červenou: dokážu si představit všeobecné povolení "red light turns" za předpokladu, že takto odbočující dá přednost všem - chodcům na přechodě i vozidlům v pruhu, kam se připojuje. Pravidla o přednosti: stop. Ta se dává tam, kde řidič auta nemá dostatečný výhled, když se ke křižovatce přibližuje rychlostí obvyklou pro auto. Cyklista se obvykle pohybuje pomaleji a dívá se na svět z vyšší pozice, proto by na stejné křižovatce pro něj bohatě mohla stačit klasická přednost ∇. Ano, jsou křižovatky, kde je stopka nezbytná pro všechny, na druhou stranu jich není moc a najde se spousta křižovatek s trojúhelníkem, které by zasloužily stopku... Pravidla o přednosti: přednost zprava. Zrušit! Buď nahradit miniokružními křižovatkami které jsou prakticky totéž, jen se dvěma rozdíly: 1) jsou vyznačené, tudíž nezaměnitelné s vjezdy a 2) dává se tam prakticky přednost zleva. Pravidla o přednosti: cyklopřejezdy na bočních silnicích/ulicích - dát do norem, že tam mají mít přednost cyklisté a přejezd má být patřičně upraven (zvýšen, aby se nedal autem projet rychle; značení by tomu mělo odpovídat (značka hlavní silnice na cyklostezce, trojúhelník na silnici, možná s dodatkovou tabulkou) Pravidla o přednosti: cyklopřejezdy hlavních silnic - opět nechat jak to je, pouze dát do norem, aby se nedaly přímo projet a aby donutily cyklistu alespoň zpomalit na úroveň chůze. (tohle mi připadá jako úplně stejný problém jako na železničních přejezdech, kde si zase řidiči neuvědomují nebezpečí a vrhají se tam bez rozmyslu)
pouze dát do norem, aby se nedaly přímo projet a aby donutily cyklistu alespoň zpomalit na úroveň chůzeJak si takové opatření (mechanicky) představuješ? Zatím jsem viděl jenom bloky, přes které nejde projet třeba s vozíkem.
uď nahradit miniokružními křižovatkamiPřiznej se, že ty si v Anglii kde je těch minikruháčů plno nikdy autem dlouhodobě nejezdil... :)
Přednost zprava je jedno z nejuniverzálnějších a nejužitečnějších pravidel. Funguje všude tam kde není stanoveno jinak a ještě doplňuje situace kde stanoveno je.Já bych právě naopak nechal přednost zprava, kde to jen jde. V menší míře pak značky upravující přednost (sem patří i kruhové objezdy - někde mají smysl, ale měly by být udělány tak, aby v nich nezůstávaly viset kamiony a autobusy) a úplně nejméně semafory.
..."tady je křižovatka bez určení přednosti" - obdoba A03, co by byla těsně před křižovatkou...Dáme tam značku, že tam není žádná značka...
V těch označených můžou cyklisti protisměrem, bohužel si to vykládají a vykládali že můžou všude a ještě jsou sprostí když má někdo něco proti (osobní zážitek, žádná fikce).pravidla by měla být tím jednodušší, čím menší kvalifikace je k dotyčné činnosti potřeba. Pravidlo "můžeš jet v protisměru když dáš přednost všem co jedou správným směrem" mi přijde jednodušší, než "můžeš jet v protisměru, když je tam značka".
ještě jsou sprostí když má někdo něco proti (osobní zážitek, žádná fikce).Tohle bych nechal stranou, řidiči jsou kolikrát agresivní úplně stejně, akorát to přes ty dvě skla snáz přehlídneš.
Stopka má s výhledem málo společnéhoStopka má s výhledem společné úplně všechno. Většina stopek je právě v míste, kde z pohledu řidiče nevidíš, dokud ten čumák do křižovatky nestrčíš. Jinde leda tehdy, pokud jde o vyhlášené místo, kde se nedává přednost, a i tak udělá správné tvarování a spádování silnic v křižovatce mnohem víc.
Mimochodem, včera jsem viděl dva cyklisty projet stopkuŘidiči jsou na tom na železničních přejezdech úplně stejně. Zkusil bych se třeba podívat, jestli ta křižovatka není v údolnici, kdy si tím bláznivým projetím "pomůžou", aby nemuseli tolik šlapat v protisvahu. Ona může existovat spousta takových nepochopitelných důvodů...
Minikruháky? Dovedeš si to představit? To že by jako někde na ulici kde je za každým barákem výjezd ze dvorka byl kruhák?Nepochopil. Minikruhák by právě u žádnýho výjezdu ze dvorka nebyl, naopak by byl na každé opravdové křižovatce. Pak by se už nemohly stávat ty "příjemné" situace, kdy výjezd z příčné ulice vypadá jak výjezd ze dvorka a brzdit bys musel jen na těch opravdových označených křižovatkách. To by se ti nelíbilo? Mě osobně je pro tyhle případy ještě sympatičtější emerická všesměrná stopka, ale to si nedokážu představit, že by to byl někdo u nás ochotný zavést.
Prosím vysvětlit proč by měli mít cyklisti přednost.Zhruba ze stejného důvodu, proč mají auta na silnici přednost před traktory z polních cest. Traktory jsou taky větší a přesto přednost nemají.
jestli ta křižovatka není v údolniciNaše přejezdy nejsou v takovém stavu, že něco takového je pouhý pokus o sebevraždu. Může se stát i to, že přejezd katapultuje bycikl na čelní sklo projíždějícího auta. V tomto případě bych rád viděl co by na to říkali naši příslušníci. Já ho neviděl on mi přilétl na čelní sklo
Cyklopřejezdy s předností je dle mne absolutní blbost.Tady máš posbíraných několik ukázek, jak přirozená může taková "absolutní blbost" být: 1, 2, 3, 4, 5. Chápu, že se to tak u nás nikdy nedělalo, ale pak se není co divit, že se spoustě lidí nechce jezdit na kole, když mají v lepším případě na výběr mezi rychlou silnicí mezi auty nebo pomalou cyklostezkou, kde se jim motají pod kola chodci a každých 100 m musí dávat přednost nebo by měli dokonce rovnou sesedat.
Naše přejezdy nejsou v takovém stavu, že něco takového je pouhý pokus o sebevraždu.Mimochodem když se takovýmhle přejezdům opraví povrch na něco kolanetrhajícího, klidně tam stoupne počet nehod o řád.
á tak cyklistům je zatěžko každých 100 metrů dávat přednost!Řidičovi na hlavní ulici snad ne? Proč asi tam ty žlutý čtverce na bílým pozadí teda jsou, když jim to nevadí?
Takže je celkem možné že tam význam a vytížení cyklostezky převáží a taková úprava má smysl.Přesně pro takový případy jsem ty přejezdy s předností myslel. Tam, kde je provoz cyklistů zanedbatelný, pro ně nemá smysl dělat cyklopruh/cyklostezku, na to je uliční prostor moc vzácnej.
Ale vytvářet paušálně přednost cyklistů kvůli ideologii je nesmysl.Mě je nějaká ideologie u zadku. Vycházím z toho, že ve velkých hustých městech prostě není dost místa na to, aby všichni jezdili autem, a aby to bylo z pohledu většiny lidí přijatelný, musí být alternativy k autu dost atraktivní - a to bez věcí typu síť páteřních cyklotras nebo MHD ve vyhrazených pruzích prostě nejde. (Samozřejmě to nejde i bez věcí typu páteřní silnice pro auta, ale na tom se ve srovnání s těma cyklotrasama nebo zrychlování MHD čile pracuje).
A kdyby pak při odbočování muselo to vozidlo zastavit před souběžnou cyklostezkou tak by mu půl auta vyčnívalo zadkem na silnici.Nevidím rozdíl mezi zastavením kvůli chodci a zastavením kvůli cyklistovi. Jinak když je cyklopruh přímo na silnici, tak v něm má kolař přednost před odbočujícím autem už dnes, typicky to neplatí, když je odsazený - což je chyba a nekonzistence.
Čili jednosměrka je jednosměrka a žádný výjimky nebrat.Jako cyklista radši pojedu klidnou jednosměrkou v protisměru s tím, že všem protijedoucím uhnu, než abych jel rovnoběžnou ulicí, řadil se v pruzích a odbočoval na velké křižovatce doleva. Konkrétně v Brně třeba trasa Hybešova - Vodní (to je ta jednosměrka), přes křižovatku na nových sadech převést po přechodu a pokračovat po Nádražní. Pro případy jako tenhle má smysl povolit projížet jednosměrky proti srsti.
A ti idioti jsou pak agresivní když jim řidič dá najevo že právě udělali nebetyčnou pičovinu. Což se projeví sprostýma gestama, pliváním a házením kamení a i fyzickým napadením. Existujou i videozáznamy.Existujou i videozáznamy, jak řidiči bezdůvodně sráží kolaře, ty voly co srazili a zkopali motorkáře jsem viděl taky. Obojí dokazuje existenci takových věcí, ale absolutně nic neříká o jejich četnosti.
Jestli něco dělají řidiči na přejezdech není podstatné. Nedává to žádné právo dělat to taky.To neříkám. Říkám, že když lidi na nějakém místě soustavně porušují pravidla, mělo by se zvážit, jestli 1) ta pravidla slouží nějaké smysluplné věci - pokud ne, měla by se zrušit, pokud ano, tak 2) jak změnit místo tak, aby tam lidi pravidla dodržovali i bez drába v dohledu. Ten Křižanov vypadá pěkně nebezpečně, jestli se teda dívám na správný místo a ti kolaři to tam tak krosí často. Pořádně vidět doleva je až těsně před křižovatkou... Jednu možnost, proč tam kolaři ignorují skutečnou přednost, bych viděl: ta hlavní za radnicí může vypadat jako vedlejší, protože je úzká, obzvlášť pokud značka "dej přednost v jízdě" je vysunutá před křižovatku a opravdu tam chybí jakékoliv vodorovné značky. V06b by tam měla bý coby naprosté minimum, optický zúžení pomocí V12b by nezaškodilo. Nicméně to jsou jen dohady, Křižanovem jsem naposled projížděl před mnoha lety autobusem.
Není jednodušší věnovat se provozu, dávání přednosti a v situaci kdy si nejsem jistej si dát bacha?To funguje jenom tehdy, pokud je křižovatka včas vidět při rychlosti, kterou se tam obvykle jezdí. Extrémní příklad - pokud se někde jezdí 40 a křižovatka je kvůli živým plotům vidět až když je auto 10 m před ní, tak ji neznalý projede dřív, než vůbec začne brzdit. Takový křižovatky prostě beru jako nebezpečný. Ještě mě napadlo, že by se to dalo řešit čistě změnou povrchu (třeba z asfaltu na otočenou zámkovku, ať je to dost výrazný a nedělá to kravál).
Stejně tak cyklostezka je místo mimo silnici.Takže tohle je podle tebe zcela v pořádku? V míň extrémní podobě se to vyskytuje všude možně a mě se to nelíbí z principu. Když se někde dělá cyklostezka, mělo by z principu být tam, kde ji využije hodně lidí. Jinak není potřeba vůbec, kolaři můžou jezdit po silnici a jeden kolař za hodinu se s jedním řidičem za hodinu potká jen když zapracuje pan Murphy.
ne proto že by to nějaká ideologie nařídilaVšechna "nefyzikální" a "negeometrická" pravidla jsou výsledkem nějaké ideologie, někdy více, jindy méně podložené reálným světem.
Jízda na červenou při odbočení vpravo by zas šla jen někde. Proč to nejde univerzálně by bylo na dlouhý výklad se spoustou příkladů z praxe.Zváštní že v některých státech USA to univerzálně všude a bez problémů.
Vjetí do jednosměrky proti srsti přestupek prostě je, pokud tam není příslušná dodatková tabulka.S jednosmerkama maji problem i ridici (odhadl bych tak 95%), protoze nenechavaji prostor pro protijedouci cyklisty pokud pri vyjezdu z jednosmerky odbocuji vlevo.
Já vím. Ale je zajímavé, že i lidé, kteří se jako řidiči chovají vcelku slušně, jsou na kole jak utržení ze řetězu a nectí žádná pravidla.Nemám ten pocit. Spíš mi přijde, že se chovaj jako prasata v obou rolích.
Souhlasím.Ale to bys neměl :).
Výpočet je správně, ale na druhou stranu neakceptuje deformační zóny a ostatní ochranná opatření.Právě, že akceptuje velmi dobře (ten z té odkazované diskuze).
Když najedeš ve 180 do pilíře pak jsi na maděru.Zdá se mi, že jsi probíranou problematiku vůbec nepochopil. Zkus si tu diskuzi přečíst ještě jednou (flame o inerciálních systémech můžeš vynechat).
Když to osobák napere do kamiónu pak má osobák převážně smůlu, další rozdíl může být o jaký typ auta se jedná (SUV,MPV, popř. nějaké auto s motorem vzadu).Bavíme se o dvou stejných automobilech.
Jaké nesmyslné výsledky máš na mysli? Rychlost je vypočtená správně. Chybné jsou ostatní předpoklady.Mám rád lidi, kteří si na svoji otázku dokážou sami odpovědět.
Já jen řikám, že člověk co neumí minutu jet bez porušení předpisů nemá na silnici co dělat.Zdá se mi, že jsi právě vyřadil většinu řidičů automobilů.
To vyvolává otázku, jestli by se měla vyměnit pravidla na něco dodržovatelnějšího, nebo upravit protředí tak, aby dodržování se pravidel stalo "cestou nejmenšího odporu", nebo jestli by se měla vyměnit většina cyklistů, řidičů automobilů i chodců za něco, co se bude chovat dle existujících pravidel. :) Osobně si myslím, že 3 je nereálné, lidi byli a jsou v průměru furt stejní, tudíž cesta ke zlepšení stávajícího stavu vede přes 1 + 2.Já jen řikám, že člověk co neumí minutu jet bez porušení předpisů nemá na silnici co dělat.Zdá se mi, že jsi právě vyřadil většinu řidičů automobilů.
Někteří, co nevytáhnou prdel z auta, by možná ty jednosměrky zavedli i pro chodce :).To mi připomíná plakát z newyorského metra:
Keep time for the music Keep to the right on the stairs Keep your word Keep to the right on the stairs [10 more lines like this];)
Stačí se podívat, jak si „zastavení“ představuje spouta, možná většina, řidičů.Jestli ono to nebude tím, že nejdřív nic nevidíš*, tak postupně pomalu vjíždíš… a najednou už vidíš dobře a můžeš projet. *) tudíž nemá smysl zastavovat, protože bys sice předpisově zastavil, pak se rozjet a s někým se srazil
Nebo narážíš na odrazové materiály nahrazující odrazku mohou být umístěny i na oděvu či obuvi cyklisty?Ano, přesně na ty, to si lidé často neuvědomují a pak vykřikují o zlých cyklistech bez odrazek, ti ještě méně znalí ještě přihodí blatník a zvonek
Jakožto cyklolama jsem si nechával při výběru kola radit. A odborníci mi poradili:
1) nekupovat kolo co má kotoučové brzdy
2) nekupovat kolo s odpruženým zadkem
Původně jsem chtěl nějaké MTB, ale po poradě a průzkumu okolí mi vyšlo, že CROSS bude pro mě vhodnější. V součtu mi vyšlo, že mi bude stačit daleko lacinější kolo, než jaké jsem původně zamýšlel. Nakonec to dopadlo tak, že jsem koupil Kellys, který byl ve slavě díky tomu, že prodejna přecházela k jiné značce (myslim Author). Mám ho terpve asi 3 neděle a jsem spokojený. Myslím, že nenajezdím tolik abych se musel bát, že mi přestane časem stačit.
Ale uvidíme.
Bezdrátové tachometry, fakt? :o) To slyším prvně.
Bezdrátové tachometry, fakt? :o) To slyším prvně.V modulu u kola je magnetické relé, 12V baterka (taková ta malá) a při sepnutí laděný obvod vygeneruje strašný bordel, který registruje přijímač na řídítkách. Žere to asi 100× víc energie než by bylo potřeba :).
Stadion S11:
Vejde se všude, spotřeba 1-2l/100km, odneseš v ruce (má na to držadla), stačí ti k tomu řidičák na auto a max. rychlost kolem 50km/h, což ti na tom stroji připadá jak 180km/h, protože se všechno třese
Ale to je jen tip kdyby sis usmyslel, že tě kolo nebaví....nebo ti přebejvaly peníze
Já narážel na sedlo (koukám že jsem ho nezmínil), na tom je radost sedět!
mam tam i predni LEDkove svetlo - takove, ze s nim mohu jet i ve tme, to si nekdy zkus co to je za zazitek.No, noční přesuny z Matfyzu přes Rohaňák byly spíš odstrašující :). Odrazky mám na drátech a prodávají se takové reflexní trubičky na dráty. A v noci ještě občas jezdím v reflexní vestě
Ale to ta prehodilo prave nespravne brzdenie, brzdenie na doraz (zasek) je velmi neefektivne v pripade zadnej brzdy a velmi nebezpecne v pripade prednej brzdy. Pri spravnom brzdeni a dobrych brzdach sa da zastavit na par metroch. Bohuzial prirodzeny instinkt je stlacat brzdu naplno a helmu je preto celkom rozumne nosit.
Z kopca treba brzdit hlavne prednou brzdnou, ta zvykne fungovat omnoho lepsie (gravitacia a pod.), akurat nikdy nie plnou silou stlacit brzdovu packu, to si proste koleduje o problem/prehodenie. Treningom sa na to da ako-tak zvyknut a clovek sa nauci zastavovat na par metroch. Bohuzial ak pride skutocne krizova situacia, clovek to aj tak ma tendenciu stlacit naplno a zalieta si par metrov. Helma a zakladne chranice (lakte, kolena) su preto dobra volba.
Odporucam si to niekedy odskusat a zistit ako moc/ako rychlo bicykel brzdi pri pouziti vyhradne zadnej a oboch brzd, odskusat si, kedy sa uz koleso zasekne a kedy este nie (samozrejme v nizsich rychlostiach). Vzdy je lepsie vediet, co clovek este moze a co uz nie.
Ono v skutocnosti sa da natrenovat aj to padanie (a mnohi ludia, co robia na bicykloch napr. zjazd to aj dost dobre vedia), ale to uz chce mat za sebou velmi vela treningov (a aj nejake tie pady). Aj ked to je v podstate ako so vsetkym, prvy vyskyt neocakavanej udalosti je vzdy najtazsi.
Z kopca treba brzdit hlavne prednou brzdnou+1 Na zadní brzdu jsem dost opatrný. Sice nezpůsobuje let přes řidítka, za to umí člověka hodit nekontrolovaně do silnice.
Přikládam helmě ještě jednu výhodu: člověk je víc vidět i z větší dálky.
Zlatej StrahovNo párkrát už jsem se potřeboval dostat do hvězdárny, na Pohořelec (GJK) nebo na SH a bylo to děsivé (kopec).
Sucitim, ja som sa nedavno odhodlal obnovovat (a upravovat na mieru) moj 7 rokov stary bicykel a momentalne dufam, ze sa nakoniec zmestim do 15k Kc :) . Aktualne nasleduja kupa novych plastov...
Pokial ide o vybavu, v klasickom MTB prevedeni by si zohnal za tie peniaze zrejme o dost lepsiu vybavu, 29er su este stale celkom predrazene. Kazdopadne pokial sa budes o bicykel patricne starat (pravidelne mazat a pod.), tak by ti mala aj tato vybava celkom stacit. Horsie je to s vidlicou, ale snad budes mat viac stastia nez ja a neposkodis ju hned za 2 tyzdne od kupy.
Inak trasy sa oplati pozerat napr. na cykloserveri (pozriet legendu, priblizit mapu a podla chuti planovat).
jenda@fry:~$ grep -E "jpg$" irclogs/freenode/#brmlab.log |wc -l 578Mám, ale nevím, který z nich to je :).
muselo by se to přenýst do nějaký větší místnosti...Což by bylo strašně moc práce
Kolo nebrat, z kola bolí prdel.Máš prdel nekompatibilní se sedlem. Já mám metrák a ještě mě nebolela.
A při delších cestách i nohy.Proto na něm nejezdím delší cesty :).
až na elektrokola, ale ty za tebe ten kopec stejně nevyjedouPokud se vykašleš na regulace a postavíš si nelegální elektrokolo, tak vyjede. Povolený výkon elektrokola je 250 W, což je asi tak můj výkon. Myslím si proto, že s 500W motorem už to musí jet slušně.
Máš prdel nekompatibilní se sedlem. Já mám metrák a ještě mě nebolela.Ty máš metrák? Svoje zdravie máš určite veľmi rád!
Jj, pokud neni dobře vycentrovaný kolo, špalky odcházej dřív.
a v porovnani s rafkovejma to brzdi lipPointa mého komentáře byla v tom, že mně brzdí ráfkové brzdy tak, že už prostě líp brzdit nemůžou. Kolo nemám pořádně vycentrované, ale popsaného chování jsem si nevšiml.
Jj, já kola vycentrovaná mám, obě, MTB i silnici a hydraulické brzdy nechci ani omylem. Klukům co měli Magury z toho neustále chcal olej nebo sháněli šroubky.. Zkusila jsem si na tom jet a brždění je humus v městském provozu. Zlatá Véčka. Chce to teda vychytat dobré brzdové špalky. Levné nee.
Samozrejme moze, cielom brzdenia totiz nie je zaseknut koleso, na to by sa tam nedavali gumene stycne plochy. Cielom brzdenia je vytvorit co najvacsie trenie a to sa vytvori u V-brzd trenim spalikov o raf kolesa (u kotucovych brzd trenim brzdovych platniciek o kotuc).
Brzdenie smykom (tj. zaseknutym zadnym kolesom, obvzlast na smyklavejsom terene) proste funguje strasne (az vobec - napr. dole kopcom v terene) a casto ma za nasledok len zbytocne nicenie plasta.
Brzdenie zaseknutim predneho kolesa moze byt najrychlejsi sposob zastavenia bicykla, ale nedochadza k ziadanej premene kinetickej energie na teplo (trenim) a teda sa nejedna o ziadany efekt brzdenia prednou brzdou a opat plati to iste ako v pripade zadnej brzdy.
Teda rozdiel v brzdnej sile casto znamena prave rozdiel v schopnosti spalikov/platniciek premienat kineticku energiu na trenie za jednotku casu.
Samozrejme moze, cielom brzdenia totiz nie je zaseknut koleso, na to by sa tam nedavali gumene stycne plochy. Cielom brzdenia je vytvorit co najvacsie trenie a to sa vytvori u V-brzd trenim spalikov o raf kolesa (u kotucovych brzd trenim brzdovych platniciek o kotuc). Brzdenie smykom (tj. zaseknutym zadnym kolesom, obvzlast na smyklavejsom terene) proste funguje strasne (az vobec - napr. dole kopcom v terene) a casto ma za nasledok len zbytocne nicenie plasta.To vím samozřejmě taky.
Teda rozdiel v brzdnej sile casto znamena prave rozdiel v schopnosti spalikov/platniciek premienat kineticku energiu na trenie za jednotku casu.A na co jiného by se asi měla přeměňovat? Jedině při zaseknutí předního kola potenciální a pak jinou kinetickou. Jde mi o to, že moje noname V-brzdy a špalíky za 50 Kč nabízí plný rozsah brzdění, od „nebrzdí vůbec“ po „zablokovalo se kolo“ a nechápu, v čem by měly být dražší špalky lepší. Ten nejslabší článek řetězu je někde jinde (zde u zadního kola v přenosu síly z kola na silnici).
Jde mi o to, že moje noname V-brzdy a špalíky za 50 Kč nabízí plný rozsah brzdění, od „nebrzdí vůbec“ po „zablokovalo se kolo“ a nechápu, v čem by měly být dražší špalky lepší. Ten nejslabší článek řetězu je někde jinde (zde u zadního kola v přenosu síly z kola na silnici).
Já jsem dával lepší špalky jenom dopředu, abych je nemusel měnit co měsíc, vzadu mi ty padesátikorunové vydržely v pohodě celkem dlouho.
Výhodou prodloužených třísměsových špalků je lepší trvanlivost a možná trochu lepší účinnost v bahně.
Tak stale mozes potrebovat napr. vacsiu citlivost pre dany rozsah (porovnanie ad absurdum s kovovymi spalikami, kde je citlivost velmi nizka), pripadne lepsiu vydrz.
Ak by sme uvazovali moznost spojiteho brzdenia v celom systeme a schopnost lubovolne spojite hybat prstami, tak sa zrejme moc rozdielov nenajde.
Tak stale mozes potrebovat napr. vacsiu citlivost pre dany rozsah (porovnanie ad absurdum s kovovymi spalikami, kde je citlivost velmi nizka), pripadne lepsiu vydrz.To jde ale proti sobě. Protože čím měkčí guma, tím lépe se dávkuje brzdná síla, ale zase se rychleji opotřebovávají. A jinak jak se tady řeší, jestli brzdit zadní nebo přední brzdou - optimální je brzdit vždycky oběma. Při intenzivnějším brzdění je samozřejmě většina na předku, to je logické. Zadek je dobré nezablokovat, ale v přímém směru je to většinou jedno a je pak epší radši brzdit pořádně se zablokovaným kolem, než laborovat s páčkou a hledat optimum. Zablokování předku pak doporučuji jen v případě, pokud je to záměr
To jde ale proti sobě. Protože čím měkčí guma, tím lépe se dávkuje brzdná síla, ale zase se rychleji opotřebovávají.Samozrejme, vsak preto som aj pouzil pripadne namiesto a sucasne (aj ked najlepsi by tam bol xor) :) . Rozdiel v cene potom bude zrejme v nakladoch na vyrobu jednotlivych zmesi, pouzivanosti/rozsirenosti jednotlivych zmesi a mnozstve zmesi na spalikoch.
A jinak jak se tady řeší, jestli brzdit zadní nebo přední brzdou - optimální je brzdit vždycky oběma. Při intenzivnějším brzdění je samozřejmě většina na předku, to je logické. Zadek je dobré nezablokovat, ale v přímém směru je to většinou jedno a je pak epší radši brzdit pořádně se zablokovaným kolem, než laborovat s páčkou a hledat optimum. Zablokování předku pak doporučuji jen v případě, pokud je to záměr
Suhlasil by som az na ten smyk (zablokovanie zadneho kolesa), ktoremu sa podla mojich skusenosti treba snazit vyvarovat vzdy (ak to opat nie je cielene), ono take abs sa do aut nemontuje len tak zo srandy.
ktoremu sa podla mojich skusenosti treba snazit vyvarovat vzdyPokud si mám vybrat mezi zastavením na kratší vzdálenosti se zablokovaným zadním kolem a zastavením na delší vzdálenosti bez zablokování, volím to první. Prostě není čas hledat optimální bod, kde to nejvíc brzdí a ještě neblokuje.
abs sa do aut nemontuje len tak zo srandySamozřejmě, ale pokud tam ABS není, tak při přímé jízdě je obvykle nejlepší to zašlápnout nejvíc, co to jde. Říkám "obvykle", protože například pokud je každá strana auta na jiném povrchu (zejména pokud oba kloužou, třeba sníh-led nebo voda-břečka), hrozí roztočení.
Pokud si mám vybrat mezi zastavením na kratší vzdálenosti se zablokovaným zadním kolem a zastavením na delší vzdálenosti bez zablokování, volím to první. Prostě není čas hledat optimální bod, kde to nejvíc brzdí a ještě neblokuje.
Na to cas byt nemusi, ale podla mojich skusenosti brzdia vecka omnoho lepsie aj ked su celkom daleko od optimalneho bodu (samozrejme este pred zaseknutim) nez zablokovane koleso. To vravim hlavne po skusenostiach, ked som so zablokovanym kolesom (sucho, ale dole dost strmym kopcom s celkom vysokou pociatocnou rychlostou) stale pridaval na rychlosti az po velmi pekny pad. Od vtedy brzdievam postupnym zatlacanim brzdovej packy (podla poziadavok na brzdnu drahu) a vsetko bez problemov (a par krizovych situacii uz bolo). Samozrejme je potrebne to mat natrenovane a vediet v akom stave su brzdy.
To máš kliku na materiál, když je v tom špalku víc plastu než gumy je to na prd. V mokru to skřípe a ničí to ráfky. Probržděný ráfky jsem viděla u kluků co se o kolo moc nestarali. Nemusím chodit daleko, herky, na kterých jezdí někteří mesíci jsou hanbou kurýrů na kole Ta čest už je stejně dávno pryč....
ja mam hydraulickou kotoucovou brzdu a v porovnani s rafkovejma (co jsem mel na kole nekdy pred 10 rokama) to brzdi lip.Netuším přesně, čemu říkáš líp. S véčkem jsem schopný za všech okolností bez velké námahy zablokovat kolo. Takže by mě zajímalo, o čem je řeč.
Mechanicke kotucove brzdy su takmer na nic (aj klasicke v-brzdy maju lepsiu silu brzdenia).
Hydraulicke kotucove brzdy mavaju uz lepsiu brzdnu silu nez mechnicke v-brzdy, ale hlavne su menej nachylne na vycentrovanie kolesa a su dalej od zeme a preto skor vhodne do blata/dazda a podobneho pocasia.
Este existuju aj hydraulicke V-brzdy, ktore by mali mat najlepsiu bzdnu silu, ale nie su moc pouzivane (vo vacsine pripadov, kedy je ta brzdna sila potrebna, je viac potrebna zvysena odolnost voci okolitym podmienkam).
V praxi to znamena, ze na obycajny bicykel do mesta su najlepsie mechanicke V-brzdy. Pokial sa bicykel bude pouzivat aj v terene a za zhorsenych podmienok, su hydraulicke kotucove brzdy lepsia volba.
Stlacenim na doraz sa moc nebrzdi, je to vlastne jeden z najmenej efektivnych sposobov brzdenia. Pokial sa zasekne koleso, zbytocne sa derie plast a brzdna draha je tiez zbytocne dlha.
Pokial sa bicykel bude pouzivat aj v terene a za zhorsenych podmienok, su hydraulicke kotucove brzdy lepsia volba.Mozna do doby, nez se ohne kotouc.
Tak to sa podobne moze ohnut/zlomit packa V-brzdy, takze tam uz je to jedno. Skor by som tam videl problem v pouziti nekvalitnych materialov nez v samotnom principe kotucovej brzdy.
To mi pride ako kotuc z nekvalitneho materialu, ale s kotuckami nemam moc skusenosti, som celkom spokojny uzivatel V-brzd (aspon kym nezacne prsat...).
ze začátku jsem dával 2 km rychlostí tak 4 km/sTo není špatnej začátek. Sice jsi běžel jen 500 milisekund, ale tou rychlostí jsi to vykompenzoval
ze začátku jsem dával 2 km rychlostí tak 4 km/s.Pokud tohle byly opravdu jen začátky a teprve postupně ses vypracoval, nejspíš nám už teď píšeš z ISS nebo z Marsu. Rozhodně pro autora blogu dobrá motivace, díky i za nás ostatní. Jdu si změřit dva kilometry ve skafandru.
ale kupodivu se pak přitom člověk cítí dobře, čas ubíhá, baví vás toAlespon do doby, kdy si nevhodnou obuvi a technikou vykurvi kolena.
Zkoncil jsem na 8 z 20.Tim jsem myslel obtiznost 8 z 20. Dojel jsem to, ale pak ta kolena ...
Prvni jsem chodil behavat v takovych rozslapanych kruskach a v pohode. Pak jsem si omylem vzal boty co mam do posilky a nedobehl jsem snad treti kolecko jak me bolela kolena. A ted nevim, jestli je to botama, nebo jsem chodil behat moc casto.O tomhle jsem četl pár článků a nejspíš to bude opravdu botama. Pokud si to jako neběhavec pamatuju dobře, tak když človek běží v "křuskách", tj. botách s minimálním odpružením, tak tělo zapojuje do pohlcení nárazu všechny svaly k tomu určené, hlavně na chodidle. Také velmi rychle donutí človeka nedopadat prvně patou, ale buď špičkou nebo prostředkem chodidla tak, aby noha samotná fungovala jako aktviní odpružení a pohltila náraz. Když ale člověk běží v opružených botách, tak si tělo myslí, že běží po měkkém (protože chybí zpětná vazba z chodidel) a na pohlcování nárazu se vykašle. Jenže ve skutečnosti člověk po měkkém neběží, takže energii dopadu musí převzít jiné části těla a to buď kolení nebo stehení klouby. Ty na to ale nejsou vybaveny a tudíž trpí ... Bylo tam ještě spousta povídání o technikách běhu (což to šlo mimo mně), ale závěrem doporučovali boty s podrážkou jen tak tlustou, aby kompenzovala tvrdost povrchu, případně neběhat po tvrdých površích (což půjde ve mněstě asi dost těžko).
Tiskni
Sdílej: