Byla vydána (𝕏) srpnová aktualizace aneb nová verze 1.104 editoru zdrojových kódů Visual Studio Code (Wikipedie). Přehled novinek i s náhledy a videi v poznámkách k vydání. Ve verzi 1.104 vyjde také VSCodium, tj. komunitní sestavení Visual Studia Code bez telemetrie a licenčních podmínek Microsoftu.
Spotify spustilo přehrávání v bezztrátové kvalitě. V předplatném Spotify Premium.
Spoluzakladatel a předseda správní rady americké softwarové společnosti Oracle Larry Ellison vystřídal spoluzakladatele automobilky Tesla a dalších firem Elona Muska na postu nejbohatšího člověka světa. Hodnota Ellisonova majetku díky dnešnímu prudkému posílení ceny akcií Oraclu odpoledne vykazovala nárůst o více než 100 miliard dolarů a dosáhla 393 miliard USD (zhruba 8,2 bilionu Kč). Hodnota Muskova majetku činila zhruba 385 miliard dolarů.
Bylo vydáno Eclipse IDE 2025-09 aneb Eclipse 4.37. Představení novinek tohoto integrovaného vývojového prostředí také na YouTube.
T-Mobile od 15. září zpřístupňuje RCS (Rich Communication Services) zprávy i pro iPhone.
Společnost ARM představila platformu Arm Lumex s Arm C1 CPU Cluster a Arm Mali G1-Ultra GPU pro vlajkové chytré telefony a počítače nové generace.
Unicode Consortium, nezisková organizace koordinující rozvoj standardu Unicode, oznámila vydání Unicode 17.0. Přidáno bylo 4 803 nových znaků. Celkově jich je 159 801. Přibylo 7 nových Emoji.
Apple představil (YouTube) telefony iPhone 17 Pro a iPhone 17 Pro Max, iPhone 17 a iPhone Air, sluchátka AirPods Pro 3 a hodinky Watch Series 11, Watch SE 3 a Watch Ultra 3.
Realtimová strategie Warzone 2100 (Wikipedie) byla vydána ve verzi 4.6.0. Podrobný přehled novinek, změn a oprav v ChangeLogu na GitHubu. Nejnovější verzi Warzone 2100 lze již instalovat také ze Snapcraftu a Flathubu.
Polské vývojářské studio CD Projekt Red publikovalo na Printables.com 3D modely z počítačové hry Cyberpunk 2077.
Podrobnější články na téma, jak něco zprovoznit.
V minulém díle seriálu jsme se dostali k základní jednotvárné hvězdné obloze. Nyní se podíváme na to, jak si z počítačem generovaného obrazu udělat kousek vlastního nebe. Použijeme k tomu například stopy, klonování a rozostření. AKTUALIZACE: doplněny obrázky.
Ukážeme si, ako možno veľmi jednoducho spojazdniť zrkadlenie diskov (známe aj ako RAID1 alebo pod anglickým pojmom disk mirroring) a ako čo najjednoduchšie nastaviť grafický subsystém vrátane lokalizácie.
V tomto seriálu si na praktických příkladech předvedeme použití nejrůznějších nástrojů a postupů, které nám nabízí oblíbený bitmapový editor GIMP. Nebudeme se zabývat úplnými základy, ale tím, jak naplno využít možností tohoto skvělého programu.
Inštalácia PC s FreeBSD. Popis je pochopiteľne takmer identický pre pracovnú stanicu, terminál aj server, preto to zoberiem ako všeobecný návod a drobné odlišnosti spomeniem priamo v texte.
Ještě nežli si vysvětlíme jak na to, položme si otázku, proč bychom vlastně měli vůbec chtít bootovat Linux po síti. Důvodů je hned několik:
Tento článok je úvodom do seriálu o tom, ako si postaviť funkčný firemný informačný systém na báze unixového systému FreeBSD.
Kterak rozchodit GNU/Linux na stroji, který už má svá nejlepší léta za sebou...
Kompilovat moduly nebo dávat přímo do jádra? Popis konfiguračních voleb určujících stabilitu kódu, obecná nastavení a podporu modulů.
Sběr informací o našem hardware. Popis postupů a nástrojů využitelných ke zjištění hardwarové konfigurace systému. Podrobné informace o hardwarových součástech jsou klíčové pro správné nastavení před kompilací jádra.
Tento návod má za úkol popsat převod filmu v téměř libovolném formátu na DVD tak, aby jej bylo možné přehrát i na stolním přehrávači.
Kompletace potřebného software. Kde vzít zdrojové kódy a které použít. Rozdíly kompilace jader 2.6 a 2.4.
Konfigurace pomocí maker. Co se při balení odehrává za našimi zády. Rady do života.
Volitelná kompilace součástí, přemístitelná rpm, lokalizace.
Temná zákoutí maker: podmínky, funkce, makra s argumenty a odskoky do shellu.
Jak makra expandují, odkud se berou a jak se testuje jejich existence.
Na které architektuře lze balíček kompilovat, na kterých platformách lze potom spustit.
Předinstalační, poinstalační, předodinstalační, poodinstalační... prostě spousty skriptíků.
Které soubory se mají kam instalovat. Pravidla nahrazování konfiguračních souborů.
Zkrocení zlé závislosti: jak závislosti vytvořit, zrušit a ošidit - prostě ovládnout.
Podepisování balíčků. Vedlejší balíčky vytvořené z hlavního zdrojového balíku. Verze, epochy a algoritmus řazení verzí.
Jak využívat důležité makro %setup a nastavit proměnné prostředí.
Dokončení popisu položek hlavičky, formátování seznamu změn a představení nesouborů, nezdrojů a nepatchů.
Konfigurace zdrojových kódů, kompilace, instalace do pracovního adresáře.
Spec soubor popisuje veškerý průběh konfigurace, kompilace, balení a instalace nebo odinstalace.
Jaké jsou využívány adresáře a soubory, jak se v nich vyznat, a jak si připravit pracovní prostředí tak, aby bylo samotné balíčkování co nejpřehlednější.
Novější články • Starší články
Tiskni
Sdílej: