Byla vydána (Mastodon, 𝕏) nová stabilní verze 2.10.38 svobodné aplikace pro úpravu a vytváření rastrové grafiky GIMP (GNU Image Manipulation Program). Přehled novinek v oznámení o vydání a v souboru NEWS na GitLabu. Nový GIMP je již k dispozici také na Flathubu.
Google zveřejnil seznam 1220 projektů od 195 organizací (Debian, GNU, openSUSE, Linux Foundation, Haiku, Python, …) přijatých do letošního, již dvacátého, Google Summer of Code.
Na základě DMCA požadavku bylo na konci dubna z GitHubu odstraněno 8535 repozitářů se zdrojovými kódy open source emulátoru přenosné herní konzole Nintendo Switch yuzu.
Webový prohlížeč Dillo (Wikipedie) byl vydán ve verzi 3.1.0. Po devíti letech od vydání předchozí verze 3.0.5. Doména dillo.org již nepatří vývojářům Dilla.
O víkendu probíhá v Bostonu, a také virtuálně, konference LibrePlanet 2024 organizovaná nadací Free Software Foundation (FSF).
Nová vývojová verze Wine 9.8 řeší mimo jiné chybu #3689 při instalaci Microsoft Office 97 nahlášenou v roce 2005.
Coppwr, tj. GUI nástroj pro nízkoúrovňové ovládání PipeWire, byl vydán v nové verzi 1.6.0. Zdrojové kódy jsou k dispozici na GitHubu. Instalovat lze také z Flathubu.
Byla vydána dubnová aktualizace aneb nová verze 1.89 editoru zdrojových kódů Visual Studio Code (Wikipedie). Přehled novinek i s náhledy a animovanými gify v poznámkách k vydání. Vypíchnout lze, že v terminálu lze nově povolit vkládání kopírovaného textu stisknutím středního tlačítka myši. Ve verzi 1.89 vyjde také VSCodium, tj. komunitní sestavení Visual Studia Code bez telemetrie a licenčních podmínek Microsoftu.
Proton, tj. fork Wine integrovaný v Steam Play a umožňující v Linuxu přímo ze Steamu hrát hry určené pouze pro Windows, byl vydán ve verzi 9.0-1 (𝕏). Přehled novinek se seznamem nově podporovaných her na GitHubu. Aktuální přehled her pro Windows běžících díky Protonu také na Linuxu na stránkách ProtonDB.
Byla vydána verze 1.78.0 programovacího jazyka Rust (Wikipedie). Podrobnosti v poznámkách k vydání na GitHubu. Vyzkoušet Rust lze například na stránce Rust by Example.
Výsledky ankety dopadli jednoznačne, preto náš seriál preorientujeme na diskrétne (tj. hlavne konečné) grupy.
Ako napovedá nadpis, rozhodol som sa trochu porozmýšľať nad zmyslom nášho seriálu o symetriách.
Hneď zo začiatku musím poďakovať všetkým, ktorí komentovali predchádzajúci diel, jednak za podporu a jednak za kritiku. Pokúsim sa zmeniť štýl výkladu tak, aby sa najprv ilustrovali problémy a aplikácie a prípadne až neskôr ukážeme abstraktnú teóriu. Týmto sa aj vopred ospravedlňujem ľuďom, ktorí čakali viac matematiky, a ubezpečujem ich, že nabudúce jej bude opäť viac.
Malé upozornenie hneď vopred: tento zápisok bude obsahovať nenulové množstvo matematiky a fyziky. Preto máte jedinečnú možnosť prestať čítať a znechutene odísť práve teraz a ušetriť si nervy a čas!
Už som rok nepísal blog, tak to bude len podnet na krátke zamyslenie, nič viac.
Prečo nie je oficiálna implementácia Pythonu v Pythone, ale v C. Má Guido Radšej C ako Python? Alebo je Python na takúto úlohu úplne nevhodný jazyk?
Obecnejšie, veľa jazykov (presnejšie implementácií ich kompilátor/interpretrov) sa píše v C a nie v nich samých. Je to preto, že ľudia svojím vlastným jazykom neveria, nechce sa im kašľať s bootstrappingom, alebo čím to je?
Po notných ukážkach tohoto jazyka v komentároch na abclinuxu som sa predvčerom rozhodol, že sa mu pozriem na zúbok. A nezostal som sklamaný
Kam vedie vývoj 3D desktopu? Pozoruhodne presnú odpoveď na túto otázku dáva BumpTop (pozrite si video).
Computer Gaming World zverejnil prvých 100 vydaní (1981 - 1992) tohoto magazínu. Mapuje históriu nielen počítačových hier, ale aj počítačov a programovania ako takého.
Nič prevratné sa nekoná. Potreboval som si spraviť digitálnu reprezentáciu rozvrhu, ale nenašiel som nič vhodné, tak som sa rozhodol, že si jednoduchý rozvh napíšem v PHP.
A nie len tak hocijaké, ale vodné. A ani náhodou skutočné, ale digitálne. O to s väčšou chuťou sa dá do nich zahryznúť
Nie je to zaujímavé, ako čiernobielo vedia ľudia uvažovať? Na jednej strane sú zástancovia myšlienok FSF a tie nemajú ďaleko od warezu. Na druhej sú moralisti. Výsledkom je plodná diskusia, ako inak
Tento zápis bude veľmi krátky, ale o to užitočnejší. Obsahuje len linku na 30 sekundové zostrihy známych filmov. Ak sa potrebujete zasmiať, tak len do toho
Toto je pokračovanie diskusie načatej v blogu Rychlokvašné hvězdy. Dôvod jej presunutia je prostý, komentáre sa už nedajú čítať
Nemáte niekedy pocit, že ste už niektoré veci zažili? Hlavne tie nepríjemné veci, ako napríklad diskusiu s človekom, ktorý je v podstate hluchý ku všetkým argumentom?
Ak ste si mysleli, že tieto veci sa vzájomne vylučujú, tak zjavne potrebujete inšpiráciu.
Dnes som narazil na veľmi zaujímavú diskusiu, ktorá ma prinútila zamyslieť sa nad kvalitou príspevkov v abclinuxu.
Dnes ma postretla neuveritelna vec: z nicoho nic odisla klavesnica aj mys.
Jedine co fungovalo, bola mys v opere. Absolutne si neviem vysvetlit, co sa stalo.
Ako si asi viete predstavit, bez klavesnice a mysi sa neda dost dobre pracovat a len Operovat cloveka za chvilku omrzi.
Rozmyslal som, ze co si pocat; restart samozrejme neprichadzal do uvahy.
Tak ma po chvilke napadlo, ze v Opere sa da lubovolny program pouzit na view source webstranky. Nastastie este fungoval copypaste pomocou mysi, takze som z otvorenych stranok po pismenkach zbuchal command "killall -9 fluxbox". Dal som view source a voila...
Neviem sice, ci z toho plynie nejake moralne poucenie, no ja si znova mozem spokojne povedat: moja zlata Opera...
Ani neviem preco, ale v poslednej dobe som si z nicoho nic zacal vsimat, o com sa ludia bavia. Doteraz som nad tym nepremyslal a bral som rozhovor ako nejaku samozrejmu entitu v nasich zivotoch, no uvedomil som si, ze tomu tak nie je a studiom rozhovorov by sa mohla zaoberat nejaka veda (mozno sa aj zaobera, co ja viem).