abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 23:22 | IT novinky

    Evropský parlament dnes přijal směrnici týkající se tzv. práva spotřebitele na opravu. Poslanci ji podpořili 584 hlasy (3 bylo proti a 14 se zdrželo hlasování). Směrnice ujasňuje povinnosti výrobců opravovat zboží a motivovat spotřebitele k tomu, aby si výrobky nechávali opravit a prodloužili tak jejich životnost.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 16:11 | Nová verze

    Bylo oznámeno (cs) vydání Fedora Linuxu 40. Přehled novinek ve Fedora Workstation 40 a Fedora KDE 40 na stránkách Fedora Magazinu. Současně byl oznámen notebook Slimbook Fedora 2.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 4
    dnes 13:44 | Upozornění

    ČTK (Česká tisková kancelář) upozorňuje (X), že na jejím zpravodajském webu České noviny byly dnes dopoledne neznámým útočníkem umístěny dva smyšlené texty, které nepocházejí z její produkce. Jde o text s titulkem „BIS zabránila pokusu o atentát na nově zvoleného slovenského prezidenta Petra Pelligriniho“ a o údajné mimořádné prohlášení ministra Lipavského k témuž. Tyto dezinformace byly útočníky zveřejněny i s příslušnými notifikacemi v mobilní aplikaci Českých novin. ČTK ve svém zpravodajském servisu žádnou informaci v tomto znění nevydala.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 15
    dnes 13:33 | Komunita

    Byla založena nadace Open Home Foundation zastřešující více než 240 projektů, standardů, ovladačů a knihoven (Home Assistant, ESPHome, Zigpy, Piper, Improv Wi-Fi, Wyoming, …) pro otevřenou chytrou domácnost s důrazem na soukromí, možnost výběru a udržitelnost.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 13:00 | Nová verze

    Společnost Meta otevírá svůj operační systém Meta Horizon OS pro headsety pro virtuální a rozšířenou realitu. Vedle Meta Quest se bude používat i v připravovaných headsetech od Asusu a Lenova.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 04:33 | IT novinky

    Společnost Espressif (ESP8266, ESP32, …) získala většinový podíl ve společnosti M5Stack, čímž posiluje ekosystém AIoT.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 23:44 | Nová verze

    Byla vydána nová stabilní verze 3.5 svobodného multiplatformního softwaru pro editování a nahrávání zvukových souborů Audacity (Wikipedie). Přehled novinek také na YouTube. Nově lze využívat cloud (audio.com). Ke stažení je oficiální AppImage. Zatím starší verze Audacity lze instalovat také z Flathubu a Snapcraftu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 16:44 | Zajímavý článek

    50 let operačního systému CP/M, článek na webu Computer History Museum věnovaný operačnímu systému CP/M. Gary Kildall z Digital Research jej vytvořil v roce 1974.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    včera 16:22 | Pozvánky

    Byl zveřejněn program a spuštěna registrace na letošní konferenci Prague PostgreSQL Developer Day, která se koná 4. a 5. června. Na programu jsou 4 workshopy a 8 přednášek na různá témata o PostgreSQL, od konfigurace a zálohování po využití pro AI a vector search. Stejně jako v předchozích letech se konference koná v prostorách FIT ČVUT v Praze.

    TomasVondra | Komentářů: 0
    včera 03:00 | IT novinky

    Po 48 letech Zilog končí s výrobou 8bitového mikroprocesoru Zilog Z80 (Z84C00 Z80). Mikroprocesor byl uveden na trh v červenci 1976. Poslední objednávky jsou přijímány do 14. června [pdf].

    Ladislav Hagara | Komentářů: 6
    KDE Plasma 6
     (72%)
     (10%)
     (2%)
     (17%)
    Celkem 697 hlasů
     Komentářů: 4, poslední 6.4. 15:51
    Rozcestník

    KDE 4.1 - megarecenze (úvod, instalace)

    17. 9. 2008 | Michal Vyskočil, Miroslav Žídek | Recenze | 11381×

    Koncem července vyšlo KDE 4.1 a my chceme zjistit, co se změnilo od předchozího vydání (4.0). Tento článek přináší dlouhodobé uživatelské zkušenosti dvou různých lidí (a ze dvou různých distribucí). Obsahuje tedy dvakrát více subjektivních dojmů než obvykle a dvakrát větší možnost flamewaru v diskusi než u běžných článků! První díl nabízí stručný úvod, instalaci a Plasmu.

    Vývoj nové generace prostředí KDE - KDE4 - probíhal za velkého zájmu nejen linuxových serverů, ale i uživatelů. Vývoj a představované novinky pochopitelně vzbudily velká očekávání, takže není divu, že konečné hodnocení první vydané verze bylo velice rozpačité.

    Ovšem zpět od temné minulosti 4.0, když je tu s námi již verze 4.1. Vyzkoušena byla verze KDE 4.1 (vzhledem k délce psaní tohoto článku došlo i na 4.1.1) dostupná v balíčcích pro openSUSE a Ubuntu. Názory uvedené zkratkou MV patří uživateli Michal Vyskočil (bojující za stáj openSUSE) a zkratka MŽ patří Miroslavu Žídkovi (který zkoušel (K)Ubuntu).

    Předehra - proč chceme nové KDE

    MV: Moje motivace se odvíjí od toho, že jsem dlouholetým a spokojeným uživatelem KDE. Nicméně také jsem zvědavý a o KDE4 se zajímám dlouho, čehož jsou mimo jiné důkazem i články zde na ábíčku. V KDE4 jsem se nejvíce těšil na nový framework pro kontrolu pravopisu, Akonadi a Telepathy - což jsou shodou okolností technologie, které jsou zatím v docela surovém stavu, takže i když jsou součástí tohoto vydání, nejsou ještě integrovány s aplikacemi. Předchozí vydání mě příliš svojí kvalitou a připraveností nepřesvědčilo, takže jsem byl zvědavý na verzi 4.1.

    : Dlouho jsem používal KDE 3.5 a vždy mi na něm vadila malá podpora rozšířené správy oken. Tím myslím zobrazení všech oken najednou – a to jak na jedné ploše, tak na všech. Tedy něco podobné, co nabízí Compiz a podobné a s čím jako s „novinkou“ přišly Windows Vista. Počítač potřebuji v práci a není zvláštností mít otevřené desítky různých oken – terminály, browser, textový editor, a to na více plochách. Když se dělá více různé práce najednou, je otevřeno více terminálů a nutně potřebujete najít jeden konkrétní podle obsahu, není k zahození mít k dispozici živý náhled všech oken. Další požadavek byl na ovládání seznamu oken myší i klávesnicí – podle toho, s čím zrovna pracuji. V KDE 3.5 jsem měl nainstalovaný Compiz Fusion. Vše z toho, co jsem zde vyjmenoval, obsahuje. Když pomineme grafické legrácky typu rotující kostka apod., splňoval vše.

    Problém je s tím, že jako Jabber/ICQ klienta používám Kopete. To má poměrně nepříjemný bug – když se objeví náhledová bublina a kliknete na ni, nepravidelně vám shodí Xserver. Samozřejmě i s rozdělanou prací (bublinu lze samozřejmě vypnout, ale pak se může stát, že přehlédnete příchozí zprávu). Nechtěl jsem se vracet k standardnímu rozhraní. Oželím průhlednost i rotující kostku. To jsou jen vylepšení vzhledu. Využil jsem tedy toho, že je k dispozici KDE verze 4.1. Verzi 4.0 jsem zkoušel někdy před půl rokem a nepřesvědčila mne.

    Mezihra - instalace

    Nechceme ctěné obecenstvo nijak nudit nezáživným a pohříchu textovým popisem instalace. Takže stručně:

    openSUSE
    Použijte projekt KDE:KDE4:Factory z openSUSE Build Service. Uživatelé verze 11.0 nechť kliknou na KDE4.ymp. Pro ostatní verze najdou příslušné instalační odkazy na openSUSE wiki, kde najdou i odkaz na instalaci (zatím) vývojové 4.2.
    Ubuntu

    KDE 4.1 se nainstaluje přidáním

    deb http://ppa.launchpad.net/kubuntu-members-kde4/ubuntu hardy main

    do /etc/apt/sources.list a provedením dist-upgrade (po aktualizaci zdrojů).

    : Osobně doporučuji odinstalovat maximum aplikací „klasického“ KDE 4.0 nebo nabootovat do textového režimu a upgrade provést tam. Já to neudělal a upgrade několikrát spadnul na problémech se závislostmi. Ke slovu pak přišlo dpkg --configure -a v součinnosti s apt-get install -f. Co naplat, 4.1 ještě zdaleka není stabilní verze.

    Hra - KDE 4.1, první spuštění

    kde4.1 desktop opensuse
    KDE 4.1 v openSUSE
    kde4.1 desktop ubuntu
    KDE 4.1 v Ubuntu

    Obligátní obrázek plochy ani nedává tušit, proč se vlastně kolem celého KDE4 dělá takový humbuk. Prostě máme normální plochu, nahoře nějakou ozdobu a dole klasický panel. Nic, co bychom nemohli vidět i jinde.

    kde4.1 kickoff
    Nabídka Kickoff

    OK, po kliknutí na to kulaté zelené (nebo modré hranaté) vpravo dole se zobrazí menu. To je, pravda, trochu nezvyklé, ale to bylo v openSUSE KDE 3.5 také a nikdo se kvůli němu nevzrušoval. Na první pohled tak působí ona revoluční Plasma až nezvykle konvenčně.

    kde4.1 kmenu
    Tradiční nabídka

    Hra - KDE 4.1, plocha? Ne Plasma

    Plasma je koncept a technologie, která spojuje plochu, panely, spouštěče aplikací a widgety/plasmoidy do jednoho. To znamená, že kdesktop, kicker, krunner, SuperKaramba - to vše je nyní Plasma.

    kde4.1 plasma desktop switch
    Plasma - přepínání desktopů
    kde4.1 plasma desktops
    Pohled na více Plasma desktopů

    MV: Plasma je rovněž věc, na kterou většina uživatelů 4.0 nadávala - málo funkcí, malá stabilita, ... - ne, rozhodně se nejednalo o nejpopulárnější novinku v KDE4. Současná verze už je poněkud dál - pády nebo zamrznutí jsem nezaznamenal.

    : Widgety, plasmoidy, pravá průhlednost, stíny a jiná havěť. Zkrátka to, co se označuje eye-candy. Všechny funkce, které zlepšují vizuální efekt, ale nemají žádný praktický význam – zkrátka vypadají hezky. Pro staré KDE byla něco podobného SuperKaramba. Plasma jde ještě dál. Je přímo součástí KDE. Nejsou nutné žádné další pomocné programy. O tom už ale bylo na AbcLinuxu.cz napsáno dost :-). Widgetů zatím ještě není tolik, ale časem to určitě bude jiné. Už dnes je v KDE 4.1 u přidání widgetu volba „Stáhnout z Internetu“ a u volby „Ze souboru“ najdete možnosti Superkaramba desktop theme a MacOS X dashboard widget.

    : Chybí mi však stabilita, i když se situace s každým updatem (kterých je docela dost) zlepšuje. Nejčastěji jsem pády zaznamenal při ukládání nastavení nebo vypínání aplikace - a to hlavně v případě programu Kontact. Padá i konfigurační rozhraní KDE. Několikrát (naštěstí pouze v začátcích, asi 3× v průběhu 6 týdnů, během kterých si s KDE 4.1 hraji) spadl X server. Otázka je, zda se nejedná o vliv grafické karty – ovladače pro ATI mají všeobecně špatnou pověst.

    kde4.1 kontact crash
    Občas dopadne kontact takto

    MV: S pádem X serveru jsem se nesetkal. Stabilita celého prostředí je rozhodně lepší, ačkoli musím souhlasit s tím, že si Plasma nebo jiné aplikace při pádu (anebo nestandardním ukončení) neuloží nastavení. Trochu mě to překvapuje - s pádem Plasmy jsem se setkal v jediném případě, zamrznutí X serveru jsem nezažil ani při zkoušení XRenderu a šachování s ovladači. Z komponent KDE4 je tak jediným kandidátem na titul "nejméně stabilní program" nepomukserver, který pravidelně padal při ukončování. Pravda, updatů je hodně a jsou časté. Bohužel v tomto případě ani nejsou k dispozici rozdílové aktualizace, které mohou objem stahovaných dat podstatně zmenšit, takže se docela často setkávám s hlášením podobným tomu následujícímu:

    Celková stahovaná velikost: 148,8 M. Po operaci bude dodatečně využito 246,0 K.
    Pokračovat? [ANO/ne]:

    Panel

    MV: Nahradit propracovaný Kicker není snadné. Verze 4.0 byla mimo jiné odmítána pro absenci skoro jakékoli možnosti nastavení panelu. V současnosti už nějaké existují - je možné přesouvat, přidávat panely, měnit velikost, barevné téma nebo měnit pořadí ikon. Jedinou podstatnou chybou tak zůstává fakt, že si panel nepamatuje nastavení ikon v případě pádu (či sestřelení) X serveru. Setkával jsem se rovněž s problémy při kreslení ikon, i když nevím, zda to jde na vrub jim, nebo panelu. Dále pak existuje problém s externím panelem, respektive s plasmoidy umístěnými na panelu bez pruhu úloh. Zdá se, že widgety nebo panel tuto situaci vůbec nepředpokládají a widgety jsou tedy zarovnávány opravdu podivně. Rovněž postrádám funkce Kickeru jako schovávací tlačítko nebo automatické schování. Pokud tyto funkce nevyžadujete za každou cenu, je současná podoba panelu docela dobrá.

    : Panel je oproti KDE 4.0 konečně možno přizpůsobit podle potřeb. Výšku, šířku, pozici jednotlivých widgetů a možnost přidat další nezávislý panel(y). Jsem zvyklý na horní panel s ikonami nejčastěji spouštěných aplikací, a to mi KDE 4.1 umožní.

    kde4.1 panel
    Panel se už dá nastavovat

    MV: Bohužel panel stále trpí tím, že se některé widgety (jako třeba hodiny) natáhnou přes celý panel a není možné je posunout jinam. Viz bug #164317. Hodiny se tak chovají "slušně" jen ve spojitosti s widgetem Správce úloh.

    kde4.1 panel with digital clock
    Ovšem některé widgety se nedají

    Závěr

    V tomto díle jsme se zlehka dotkli hodnocení první technologie KDE - Plasmy. V díle následujícím s tím budeme pokračovat, protože si představíme další věci týkající se Plasmy - jak se nám žije s widgety. Ovšem druhá část obsahuje také velké lákadlo - akcelerovaný KWin.

           

    Hodnocení: 79 %

            špatnédobré        

    Nástroje: Tisk bez diskuse

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    Josef Kufner avatar 17.9.2008 00:30 Josef Kufner | skóre: 70
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE 4.1 - megarecenze (úvod, instalace)
    Jůů... a kdy bude další díl?
    Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
    17.9.2008 07:46 Robert Krátký | skóre: 94 | blog: Robertův bloček
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE 4.1 - megarecenze (úvod, instalace)
    V pátek. Doplnil jsem info do článku.
    17.9.2008 00:44 jiřík | skóre: 9 | Hradec Králové
    Rozbalit Rozbalit vše Velké pokroky
    KDE 4.1.1 přineslo spoustu kvalitních zlepšení. Od té doby používám KDE 4 jako pracovní prostředí. S KDE 4.0 nešlo pracovat. Jinak já hraji z tým Kubuntu :)

    Každopádně je velice znát desetinový upgrade jako velký krok vpřed. KDE 4.4 bude zajímavým konkurentem Windows Seven, jestliže tedy W7 vyjdou dle plánu. Podle toho, čím se ohání Microsoft je možné, že Linux jako takový bude dost pozadu co se týče user-interface. Anebo to celé jsou jen kecy.

    Jen tak pro zajímavost, mladším sourozencům jsem dal KDE 4.1 jako "pracovní" desktop. Zajímá mě, jestli to zkousnou, ty hodně občasné pády. V případě neúspěchu se to přesune na KDE 3.5.10 coby stabilní desktop.

    Stává se vám taky, že tu a tam spadne KRunner když se pokoušíte pustit Kate? U mě to je nejčastější věc, která padá.
    Zapomeňte na pumpičku a na rozhodčí, hrajte Ultimate Frisbee http://www.frisbee.cz
    17.9.2008 08:21 Michal Vyskočil | skóre: 60 | blog: miblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Velké pokroky
    Stává se vám taky, že tu a tam spadne KRunner když se pokoušíte pustit Kate? U mě to je nejčastější věc, která padá.
    Ne (používám svn trunk KDE). Nicméně by to chtělo nainstalovat debugovací balíček a poslat bug report.
    When your hammer is C++, everything begins to look like a thumb.
    Jan Drábek avatar 17.9.2008 21:41 Jan Drábek | skóre: 41 | blog: Tartar | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Velké pokroky
    Ne, u mě Krunner nepadá při spouštění kate, ale pravidelně hlásí chybu po spuštění ktorrent a padá zcela nepředpokládatelně.
    01010010 01000101 01010000 01101100 01001001 00110010 01000100 01100101 01010110
    17.9.2008 22:18 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Velké pokroky
    Nový ktorrent jsem zkusil nainstalovat (nová verze se objevila v Debianu testing a bez padesáti milionů závislostí)

    Zjistil jsem, že to znamená návrat do doby asi tak rok a půl zpátky, kdy ktorrent padal naprosto náhodně a každou chvíli, takže dpkg --purge a návrat k původní verzi.
    Quando omni flunkus moritati
    18.9.2008 08:04 Robert Krátký | skóre: 94 | blog: Robertův bloček
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Velké pokroky
    Nainstaloval jsem ho podobně z unstable a ještě mi ani jednou nespadl... možná je chyba v něčem jiném.
    21.9.2008 22:59 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Velké pokroky
    Tak to vyloučit nemůžu. Nimcéně se v tom nemíním hrabat, starý ktorrent slouží dobře a fatrat skoro taky.
    Quando omni flunkus moritati
    17.9.2008 01:15 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE 4.1 - megarecenze (úvod, instalace)
    To je, pravda, trochu nezvyklé, ale to bylo v openSUSE KDE 3.5 také a nikdo se kvůli němu nevzrušoval.
    No pokud si dobře vzpomínám, tak na to tehdy docela dost lidí nadávalo i tady...
    Quando omni flunkus moritati
    17.9.2008 01:49 Poborskiii
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE 4.1 - megarecenze (úvod, instalace)
    Brr, já na to nadávám furt, mnohem přívětivější mi připadá Lancelot, ten by mohl Kickoff v budoucnu i nahradit.
    17.9.2008 02:22 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE 4.1 - megarecenze (úvod, instalace)
    Mě osobně přijde přívětivější nehrabat do věcí, které fungujou. Na současném KDE menu nebylo nic špatného.
    Quando omni flunkus moritati
    17.9.2008 05:31 pht | skóre: 48 | blog: pht
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE 4.1 - megarecenze (úvod, instalace)
    Neboj, ve verzi 4.5 se tam dostane zpet jako "retro", pak bude "???" a pak "profit!"
    In Ada the typical infinite loop would normally be terminated by detonation.
    17.9.2008 08:41 Septyk | skóre: 2 | Teplice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE 4.1 - megarecenze (úvod, instalace)
    Staré menu je v KDE 4.0 ;-) Stačí ho přepnout.
    ...
    17.9.2008 10:26 Jirka | skóre: 36
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE 4.1 - megarecenze (úvod, instalace)
    Jenomže oproti KMenu a jeho možnostem nastavení z KDE 3.5.x jde o mrzáka.
    17.9.2008 01:19 tom
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE 4.1 - megarecenze (úvod, instalace)
    Na zobrazeni vsech oken uz nekolik let pouzivam kompose.
    3.10.2008 06:32 dra1n
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE 4.1 - megarecenze (úvod, instalace)
    me 2 ;}
    17.9.2008 01:27 DNA
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE 4.1 - megarecenze (úvod, instalace)
    díky za článek, o nové KDE se jako jeho uživatel zajímám...

    jen se mi nezdá toto:

    To má poměrně nepříjemný bug – když se objeví náhledová bublina a kliknete na ni, nepravidelně vám shodí Xserver. Samozřejmě i s rozdělanou prací bublinu lze samozřejmě vypnut, ale pak se může stát, že přehlédnete příchozí zprávu).
    17.9.2008 01:39 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE 4.1 - megarecenze (úvod, instalace)
    Já to pochopil tak, že se to týká nové verze pro KDE 4. (Na základě toho, že mě se nikdy nic takového v KDE 3.5 nestalo)
    Quando omni flunkus moritati
    17.9.2008 07:46 Robert Krátký | skóre: 94 | blog: Robertův bloček
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE 4.1 - megarecenze (úvod, instalace)
    Mně ano - ale není to závislé jen na Compizu/Berylu - stává se to i s kcompmgr. Kdesi jsem narazil na info, že za to může bug v proprietárních nvidia ovladačích, ale autor tohoto článku má stejný problém i s ati, takže čert ví, co to způsobuje.
    17.9.2008 08:21 Miroslav Žídek | skóre: 20 | Prachatice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE 4.1 - megarecenze (úvod, instalace)
    Trochu to upresnim. KDE 3.5.9 pouzivam na notebooku v praci, a prave tam je nVidia - takze to co jsem psal o nahledove bubline a padech Kopete se opravdu tyka nVidie. S ATI jsem si neceho podobneho nevsimnul. Kolega s intel grafikou take nic.

    ATI mam doma na "velkem" pocitaci, kde jsem testoval KDE 4.1. Tam prave parkrat na zacatku spadnul Xserver pri nastvovani. Ale neco podobnee uz jsem v posledni dobe (po hodne updatech) nezaznamenal.
    17.9.2008 08:41 Smajchl | skóre: 39 | blog: Drzy_Nazory | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE 4.1 - megarecenze (úvod, instalace)
    Ja pouzival Kopete 3.5.9 na PC s Nvidii (Ted mam Matrox)a nic takovyho sem nezaznamenal.. (Gentoo). Asi teda nepujde o znacku graficky karty.
    My máme všechno co chcem, my máme dobrou náladu!
    17.9.2008 08:45 Robert Krátký | skóre: 94 | blog: Robertův bloček
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE 4.1 - megarecenze (úvod, instalace)
    A měl jsi zapnutý nějaký kompozitní manažer oken?
    18.9.2008 11:34 Smajchl | skóre: 39 | blog: Drzy_Nazory | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE 4.1 - megarecenze (úvod, instalace)
    Jo takhle.. ja na to zapomnel... jasne nepouzivam...
    My máme všechno co chcem, my máme dobrou náladu!
    17.9.2008 08:14 Miroslav Žídek | skóre: 20 | Prachatice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE 4.1 - megarecenze (úvod, instalace)
    Nova verze KDE je z tohoto hlediska uplne v pohode. Kopete paada jen kdyz jsou zapnute animace a prihlasoval jsme se k pracovnimu jabberu kde je par set kontaktu
    17.9.2008 06:14 ____ | skóre: 15 | blog: _
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE 4.1 - megarecenze (úvod, instalace)
    Chybí tam závorka.
    17.9.2008 07:43 Robert Krátký | skóre: 94 | blog: Robertův bloček
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE 4.1 - megarecenze (úvod, instalace)
    Ano, díky za upozornění - opraveno.
    Lukáš Benda avatar 17.9.2008 07:27 Lukáš Benda | skóre: 12 | blog: benBlog | Štítina
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE 4.1 - megarecenze (úvod, instalace)
    No mne v Kde 3.5.9 Kopete docela pada a kdyz mam propojeny Kopete s Adresarem z Kontactu tak se mi vetsinou nerozbehlo kus KDE pri startu. Proste vsechno co by neco chtelo vytahnout z Kontactu zamrzlo, protoze doslo k nejakemu soupereni mezi Kopete a Kontactem, takze pak jedinou sanci je zhodit Kontact, nechat nabehnout Kopete a pak spustit Kontact.
    Google bomba: benzin blog
    17.9.2008 08:21 Dan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE 4.1 - megarecenze (úvod, instalace)
    V novem panelu mi nejde nastavit pruhlednost. To je vlastnost nebo je na to nejaky trik?

    Dan
    17.9.2008 08:38 Michal Vyskočil | skóre: 60 | blog: miblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE 4.1 - megarecenze (úvod, instalace)
    No jít by to mělo použitím tématu vzhledu, i když se zdá, že to má ve 4.1 mušky.
    When your hammer is C++, everything begins to look like a thumb.
    17.9.2008 08:44 Septyk | skóre: 2 | Teplice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE 4.1 - megarecenze (úvod, instalace)
    Průhlednost panelu jede se zapnutým Compositorem (nebo jak se to píše)
    ...
    17.9.2008 08:24 Krakonoš | skóre: 17 | Nová Ves v Horách
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE 4.1 - megarecenze (úvod, instalace)
    No pánové a dámy, nevím, co mám říct těm, kteří používají KDE4 jako produkční desktop. Já jsem se neodvážil ho nainstalovat ani jako testovací. Co vás k tomu vede? Pokud KDE4 vyvíjíte či jinak přispíváte, tak to chápu, jinak ne :-)

    Souhlasím také s názorem, že na "KDE 3.5 není nic špatného". Sám zůstávám u 3.5, dokud to jen bude možné. A proč? Protože se mi politika vývoje KDE4 vůbec nezamlouvá! Hned obhájím svůj názor:

    - Snaží se dohnat co zameškala (compiz, nový vzhled - snad nemají pocit, že KDE troufly Visty?)

    - Některé části kopírují vzhled Windows Vista (nebo možná ty to od někoho taky odkopírovaly, to nevím, ale pravdou je, že ty velké hodiny a panel napravo naploše mi přijdou velice podezřelé... Navíc k tomu nevidím žádný důvod mimo eye-candy)

    - Vývoj se soustřeďuje více na vzhled než na funkčnost (aneb všechno nám padá, ty super frameworky na kterých to mělo být postavené se nestihly dodělat, což sečteno a podtrženo vyšlo v to, že jsou aplikace postavené zase na starém dobrém jádře a ani to nesplnilo účel... Kdo je pak bude přepisovat?)

    - Byl vydán "stabilní" release dřív než vůbec bylo co vydávat. A to mi fakt vadí. Vydat KDE 4.0 byla neuváženost. Jak někdo může vydat novou major verzi, když je nepoužitelná, jenom proto, že se už dlouho o ní mluví a chtějí to mít vydané? Já osobně jsem čekal nástup 4.0 FAMÓZNÍ, kdy nainstaluju zbrusu nový DM, který bude mít přinejmenším všechny možnosti toho předešlého na nových technologiích a další nové přidané. Teď je 4.1.1 a já si nainstaluju DM, který nemá ani ty možnosti, polovina technologií není dodělaná a pořád to ještě padá... Ne, nezazlývám vývojářům, že to není hotové a není to stabilní - je to makačka, já vím, a trvá to dlouho, já vím, ale neměli to vydávat v takovém stavu jako to vydali. Teď by byl čas podle mě na 4.0-rc2 a pak ještě jednu rc alespoň, když už. Možná ještě víc. A více funkčnosti, méně fancy-looking vzhledu...

    Snad jsem někoho neurazil, rozhodně to není myšleno jako urážka, ale jako argumentace a odůvodnění mého odporu :-)
    17.9.2008 10:32 Kaacz
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE 4.1 - megarecenze (úvod, instalace)
    +1
    17.9.2008 10:36 Zdeněk Štěpánek | skóre: 57 | blog: uz_mam_taky_blog | varnsdorf
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE 4.1 - megarecenze (úvod, instalace)
    Souhlasim. Arch linux pred casem vyhodil KDE 3 z repozitaru coz mi prineslo naprosto sileny problemy, protoze KDE4 je samozrejme nepouzitelny, z tech eyecandy nesmyslu me boli hlava. Takze jsem drastickym zpusobem presel na kdemod3 nasledkem cehoz nefunguje bluetooth, gwenview a spousta dalsich veci, protoze jsou zavisly na "kde". Docela uvazuju ze prejdu na jiny distro, nebo to prekopiruju z jinych kompu kde jsem nastesti stacil aktualizaci kde* zakazat v pacman.conf.
    www.pirati.cz - s piráty do parlamentu i jinam www.gavanet.org - czfree varnsdorf
    tralala avatar 17.9.2008 10:59 tralala | skóre: 9 | blog: tralala
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE 4.1 - megarecenze (úvod, instalace)
    v AUR su balicky pre kdemod3 - gwenview,kdebluetooth a ine ... u mna fungovali vsetky dokial som nepresiel na gnome. kde4 je pre mna stale testing, 4.2 vyskusam :)
    18.9.2008 11:36 Smajchl | skóre: 39 | blog: Drzy_Nazory | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE 4.1 - megarecenze (úvod, instalace)
    jj ja sem taky pracne prechazel z kdemod na kdemod-legacy a presne tak vetsina veci je v auru, jediny co tam nebylo byl kkbswitch a ten stacilo nainstalovat bez zavislosti. Ale i tak to bylo dost prace, predtim jsem to mel tak pekne vyladeny...
    My máme všechno co chcem, my máme dobrou náladu!
    Marián Kyral avatar 18.9.2008 11:48 Marián Kyral | skóre: 29 | blog: Sem_Tam | Frýdek-Místek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE 4.1 - megarecenze (úvod, instalace)
    A to nejde mít obě verze najednou? V Gentoo to není problém, tak by to mohlo jít i jinde. Můžu si vybrat jestli chci spustit verzi 3.5 nebo 4.1, budoucí 4.2 (4.1.66) nebo svn. Taktéž míchání aplikací není problém (pokud má člověk dost RAM na knihovny).
    Zdenek.Z avatar 18.9.2008 12:35 Zdenek.Z | skóre: 14
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE 4.1 - megarecenze (úvod, instalace)
    V (K)ubuntu to taky není problém, můžu mít najednou KDE3 a 4 a aplikace z jednoho používat ve druhém. Což taky dělám, doteď jsem používal KDE3 a v nich pár KDE4 aplikací, s vydáním KDE 4.1.1 jsem je začal používat i jako DE a v nich pár KDE3 aplikací. Konfigurace je oddělená (~/.kde, ~/.kde4) A z Archu mám dojem, že to je taková víc "geeky" distribuce, tak tím spíš bych čekal že tam s dvěma major verzema KDE nebude problém.
    18.9.2008 13:36 Smajchl | skóre: 39 | blog: Drzy_Nazory | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE 4.1 - megarecenze (úvod, instalace)
    Ja ale nechci pouzivat KDE4, me to prijde nepouzitelny, prirovnal bych to k Viste ta je taky nepouzitelna ve srovnani s XP.

    A ramky mam 256MB a do ty doby nez prislo KDE4 jsem pouzival 4GB partitionu, ta se mi diky prechodu uplne zaplnila tak, ze sem ji musel pracne zvetsit. Musel sem odinstalovat cely KDE a pak pracne instalovat zpatky jednotlivy baliky z kdemod3, achjo. Ale uz je to za mnou...
    My máme všechno co chcem, my máme dobrou náladu!
    Marián Kyral avatar 18.9.2008 13:56 Marián Kyral | skóre: 29 | blog: Sem_Tam | Frýdek-Místek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE 4.1 - megarecenze (úvod, instalace)
    Však já ti kde4 nenutím :-) Jen mě překvapuje, jak je to u Archu blbě vyřešeno.
    18.9.2008 14:18 xm | skóre: 36 | blog: Osvobozený blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE 4.1 - megarecenze (úvod, instalace)
    To není blbě vyřešené, to je jiná filosofie systému (KISS - Keep It Simple, Stupid). V Archu by vždy měla být pokud možno jen jedna verze od každé aplikace (vyjímku tvoří třeba starší verze knihoven, pokud jsou vyžadovány nějakými aplikacemi... a KDE 3 knihovny v Archu jsou). A to pokud možno ta nejnovější verze ;-)

    A přesně tohle se mi právě na Archu líbí...
    Svoboda je tím nejdůležitějším, co máme. Nenechte se o ní připravit, podporujte Pirátskou stranu!
    Marián Kyral avatar 18.9.2008 14:49 Marián Kyral | skóre: 29 | blog: Sem_Tam | Frýdek-Místek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE 4.1 - megarecenze (úvod, instalace)
    <rejp>Aha, další Gnome :-D</rejp>

    Ne vážně, jsem rád, že jsem zakotvil u Gentoo. Sice to není tak jednoduché, ale alespoň si můžu jednoduše vybrat. Ono to tak z počátku taky nebylo, ale pak se to vykrystalizovalo do současné podoby. Každá distribuce se vydala jinou cestou.

    Nicméně včera jsem zase po delší době zkusil 4.1.66 a musím říct, že se zase udělal velký krok kupředu. Panely se už skoro dají nastavit stejně jak jsem zvyklý z kde3. Jen škoda, že mám nvidii a pořád to ještě není ono :-(
    Rezza avatar 17.9.2008 10:39 Rezza | skóre: 25 | blog: rezza | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE 4.1 - megarecenze (úvod, instalace)
    Prave knihoven se stihlo nadelat celkem dost a proste bylo potreba to pustit do sveta, at se na to vice pise. To je proste open source, neocekava se pouha konzumace, ale i prilozeni ruky k dilu. Pokud to nekomu nevyhovuje, muze prejit na jednou za pet roku vydane stable Windows a ma po problemech. Ano, nekdy me to stve, ale zase to pohani vyvoj dopredu.
    17.9.2008 11:54 ed | skóre: 18
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE 4.1 - megarecenze (úvod, instalace)
    mohli to v pohode vydat ako KDE 3.9.0 beta release podobne, ako to spravili v XFCE, ktore sice pri vydani xfce 4.4 tiez nebolo nejako extremne stabilne (aspon na slacku casto padal xfdesktop4, ak sa to skompilovalo s podporou HAL-u).

    tak si ludia mohli na 3.9.0 otestovat, co to vie, ponahlasovat bugy, popisat nove styly, atd. atd. a nikto nerobil vopruz za to, ze je to vydane ako 4.0 stable a aj tak to nic nevie.
    Josef Kufner avatar 17.9.2008 12:34 Josef Kufner | skóre: 70
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE 4.1 - megarecenze (úvod, instalace)
    KDE 4.0 nebylo vydání desktopu, ale knihoven. Účel to splnilo, a nebyl to špatný krok. Škoda, že to mnoho lidí nepochopilo.
    Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
    17.9.2008 16:51 lada1234
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE 4.1 - megarecenze (úvod, instalace)
    No to snad ne... To je opravdu vstricny pristup komunity vuci beznemu uzivateli. Verim, ze tento nazor v komunite neprevlada!
    Rezza avatar 17.9.2008 16:57 Rezza | skóre: 25 | blog: rezza | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE 4.1 - megarecenze (úvod, instalace)
    Bezny uzivatel je soucasti komunity, na tom je cely princip zalozeny. Neni tu vztah vyrobce - zakaznik.
    17.9.2008 17:53 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE 4.1 - megarecenze (úvod, instalace)
    To je idealizovaná představa, ve skutečnosti běžného uživatele nezajímá, kdo to vyvíjí, proč atd. Většina uživatelů prostě chce, aby jim něco fungovalo bez dodatečných manipulací (stáhnu - funguje). Proto u většiny programů existují odladěné "stable" verze, které toto splňují.

    Toho KDE 4.0 využilo, označením verze vývojáři vyvolali pocit, že je to stable, aby nalákali uživatele. A teď se diví, že se jim za takový podraz nadává.
    Quando omni flunkus moritati
    17.9.2008 13:15 Miroslav Žídek | skóre: 20 | Prachatice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE 4.1 - megarecenze (úvod, instalace)
    - Některé části kopírují vzhled Windows Vista (nebo možná ty to od někoho taky odkopírovaly, to nevím, ale pravdou je, že ty velké hodiny a panel napravo naploše mi přijdou velice podezřelé... Navíc k tomu nevidím žádný důvod mimo eye-candy).
    To neni defaultni plocha. Tu muzete videt na levem obrazku. Muzete si ji upravit podle sebe. Ja s KDE4.1 pracoval nekolik tydnu, a tak jsem si ji upravil podle sveho. Libi se mi hodiny vpravo tak tam jsou. Garfielda ma rada dcera mam ho tam kvuli ni (a jeste si procvicim anglictinu). Panel vpravo je Superkaramba a take neni defaultne v KDE4.1. Proc ho tam mam? Jednoduse se mi to libi, neprekazi mi to, na vykonu se to neprojevi a navstevy obdivuji :)))
    17.9.2008 17:27 Lord Vetinari
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE 4.1 - megarecenze (úvod, instalace)
    No k pouzivaniu KDE4 na produkcnom stroji ma vedu okrem ineho aj eye-candy. Totiz ak sa mam pozerat na deskop x hodin(pricom x je dost vela ) nech to aspon vyzera pekne. Ci KDE4 vyzera ako Vista /alebo sa snazi kopirovat jej vzhlad neviem. Visty som fakt nikdy nevidel takze posudit nemozem, ale ak sa pouzivaju rovnako dobre ako KDE4.1 asi ich vyskusam :P . Myslim ze vyvojari urobili dobre ze vydali KDE kedy vydali,dovody su najmenej 2: http://www.catb.org/~esr/writings/cathedral-bazaar/cathedral-bazaar/ar01s04.html a Enlightenment(windows manager).
    Jan Drábek avatar 17.9.2008 21:51 Jan Drábek | skóre: 41 | blog: Tartar | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE 4.1 - megarecenze (úvod, instalace)
    Bohužel nemůžu souhlasit, používám KDE 4.1.1 (konqueror, dolphin, kmail, kaddressbook, agregator, kopete...) a naprosto si nemůžu stěžovat na špatnou stabilitu nebo špatnou funkčnost.

    S trendy vzhledem se musí poprat každý sám, já jsem v tomto ohledu konzervativní (ne že bych nezkoušel nové vzhledy, ikonky a témata, ale jen se vždy vracím k tomu, v čem se mi dobře pracuje a to je v prostě KDE.
    01010010 01000101 01010000 01101100 01001001 00110010 01000100 01100101 01010110
    17.9.2008 08:33 Septyk | skóre: 2 | Teplice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE 4.1 - megarecenze (úvod, instalace)
    Opravdu je kRunner plasma? Jeho vzhled se řídí stylem plasmy, ale když mi spadne plasma tak ji nahodim přes kRunner, tak mi nepřijde že by byl plasma :)
    ...
    17.9.2008 09:59 xm | skóre: 36 | blog: Osvobozený blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE 4.1 - megarecenze (úvod, instalace)
    Je to Plasma (je postavený na knihovnách Plasmy), ale běží v samostatném procesu, právě kvůli tomu aby byl dostupný za každých okolností.
    Svoboda je tím nejdůležitějším, co máme. Nenechte se o ní připravit, podporujte Pirátskou stranu!
    17.9.2008 08:34 Smajchl | skóre: 39 | blog: Drzy_Nazory | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE 4.1 - megarecenze (úvod, instalace)
    Tím myslím zobrazení všech oken najednou – a to jak na jedné ploše, tak na všech. Tedy něco podobné, co nabízí Compiz a podobné a s čím jako s „novinkou“ přišly Windows Vista.
    Já myslim, ze to byl Apple s OS X. Ale na tom nesejde...

    Docela pěkný povídání, ale KDE 4 se mi pořád nelíbí, je to akorát polofunkční eye-candy a k čemu to... Navíc mě se ten černej design vůbec nelíbí.
    My máme všechno co chcem, my máme dobrou náladu!
    17.9.2008 08:50 Miroslav Žídek | skóre: 20 | Prachatice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE 4.1 - megarecenze (úvod, instalace)
    Navíc mě se ten černej design vůbec nelíbí.
    No tak proc si nenastavit svetly design? Motivy vzhledu najdete na kde-look.org a pokud se vam nechce hledat pak v KDE4.1 je do menu kde vybirate temata integrovane jejich stazeni z netu. Staci jen vybrat "stahnout z Internetu" (nebo tak nejak - ted nejsem u compu s KDE4.1) a vybrat si. No a nakonec lze prece barvy upravit podle vlastnich preferenci.
    17.9.2008 09:00 Michal Vyskočil | skóre: 60 | blog: miblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE 4.1 - megarecenze (úvod, instalace)
    No tak proc si nenastavit svetly design?
    No v tomto je výchozí nastavení KDE trochu jako Ford - můžete mít jakýkoliv vzhled, pokud bude tmavý :-D
    When your hammer is C++, everything begins to look like a thumb.
    17.9.2008 11:34 abc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE 4.1 - megarecenze (úvod, instalace)
    Blbé kecy, člověče tys to neviděl snad ani na těch screenshotech. Tak si stáhni to opensusí kde live cd, nebo nainstaluj opensuse a výchozí je co? - no přece naprosto až odporně jásavý světlý vzhled.
    17.9.2008 11:48 Robert Krátký | skóre: 94 | blog: Robertův bloček
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE 4.1 - megarecenze (úvod, instalace)
    Možná sis nevšiml, ale ten člověk, na kterého reaguješ, je autorem článku, pod kterým je tato diskuse (a KDE4 používá na openSUSE každý den). Hint: mluvil o výchozím nastavení, ne o tématu v openSUSE.
    17.9.2008 13:12 abc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE 4.1 - megarecenze (úvod, instalace)
    hups, toho sem si fakt nevšimnul. :) Jo tak to výchozí nastavení bude ve všech distribucích stejné? To si žádná dnes běžně používaná distribuce nenasadí vlastní výchozí téma aby jim zapadlo do jejich grafiky?
    17.9.2008 13:14 Michal Vyskočil | skóre: 60 | blog: miblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE 4.1 - megarecenze (úvod, instalace)
    No já některé ty screenshoty dokonce i dělal, takže jsem je opravdu viděl (a nejednou) ;-). No a v openSUSE je standardně vzhled Aya, což je nejsvětlejší styl, co v KDE4 ve výchozím stavu (tj. nemluvím o kde-looks.org) je. Zbytek je šedivý až černý.
    When your hammer is C++, everything begins to look like a thumb.
    17.9.2008 13:21 abc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE 4.1 - megarecenze (úvod, instalace)
    Omlouvám se Vám, včerejší noc sem tak na půl probděl nad instalováním opensuse, tak sem trochu unavený a nepozorný. :)
    17.9.2008 13:24 Michal Vyskočil | skóre: 60 | blog: miblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE 4.1 - megarecenze (úvod, instalace)
    Omlouvám se Vám
    Ni se neděje.
    probděl nad instalováním opensuse, tak sem trochu unavený a nepozorný. :)
    Alpha3Plus? ;-)
    When your hammer is C++, everything begins to look like a thumb.
    17.9.2008 13:31 8an | skóre: 30
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE 4.1 - megarecenze (úvod, instalace)
    Já hlavně nechápu, proč se barva panelu nastavuje zvlášť nějakým tématem, místo aby se prostě použilo barevné schéma ze zbytku KDE. Uznávám, že někdo potřebuje mít hračičky na ploše (já ne), ale nechápu proč mezi ně zařadili i ten panel. To neudělal ani Microsoft ve Vistách. S přechodem na KDE4 budu čekat minimálně než bude mít panel automatické skrývání a skrývací tlačítko, ale tímhle tempem to bude nejdřív kolem roku 2010.
    If you build an operating system that even an idiot can use, only idiots will use it.
    17.9.2008 13:45 Michal Vyskočil | skóre: 60 | blog: miblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE 4.1 - megarecenze (úvod, instalace)
    Příloha:
    S přechodem na KDE4 budu čekat minimálně než bude mít panel automatické skrývání a skrývací tlačítko, ale tímhle tempem to bude nejdřív kolem roku 2010.
    Rok 2010 je blíž, než se zdá (SVN verze) ;-)
    When your hammer is C++, everything begins to look like a thumb.
    17.9.2008 14:13 8an | skóre: 30
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE 4.1 - megarecenze (úvod, instalace)
    Ještě to skrývací tlačítko :-D
    If you build an operating system that even an idiot can use, only idiots will use it.
    Rezza avatar 17.9.2008 14:58 Rezza | skóre: 25 | blog: rezza | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE 4.1 - megarecenze (úvod, instalace)
    Ve 4.1.1 uz to je, takze ani neni trebas SVNka :)
    17.9.2008 18:50 Michal Vyskočil | skóre: 60 | blog: miblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE 4.1 - megarecenze (úvod, instalace)
    Kde? Já to nikde neviděl ...
    When your hammer is C++, everything begins to look like a thumb.
    Jiří Poláček avatar 17.9.2008 08:51 Jiří Poláček | skóre: 47 | blog: naopak | Sivice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE 4.1 - megarecenze (úvod, instalace)
    Přechodu na KDE 4.1 zatím jenom lituju. Pokud pominu příšerně pomalé skrolování v Konqueoru (za což údajně může nvidia, ale zatím jsem nepřišel na to, jak si od toho pomoci – pouze mohu konstatovat, že v KDE 3.5 s tím prostě problém nebyl), deptá mě zejména špatná podpora více monitorů, mizerná konfigurovatelnost panelu a padání mnoha aplikací (i když to se trošku zlepšilo s verzí 4.1.1). A hlavně v celém novém KDE nevidím nic nového, co by mi přinášelo jakýkoliv užitek.

    Ač to není přímo chyba KDE, trpím také nedotažeností Krusaderu 2.0 či sklerotickým Kate, které si není schopno pamatovat konfiguraci.

    Celkově vzato, KDE 4.1 není nic, co bych mohl někomu doporučit, spíše naopak.
    Sudoku omrzelo? Zkuste bobblemaze! | Statistiky jsou jak bikiny. Napoví hodně, všechno ale neukážou.
    17.9.2008 10:23 KejPi | Praha 4
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE 4.1 - megarecenze (úvod, instalace)
    Pokud pominu příšerně pomalé skrolování v Konqueoru...
    A zkusil jsi v nastaveni prepnout na rychle skrolovani? Nevim, jak se to presne jmenuje, ale je to v zalozce "Chovani na webu", jsou tam tri moznosti - pomale, inteligentni, rychle. Ja pouzivam rychle a funguje mi to na NVidii bez problemu. Je fakt, ze mam GeForce 7600, kde by snad problem s vykonem v KDE4 nemel byt, teda pokud jsem to z ruznych diskusi pochopil spravne.
    17.9.2008 10:28 Kaacz
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE 4.1 - megarecenze (úvod, instalace)
    nvidia ma problem v 2D akceleraci (tak trochu to orezali v zajmu 3D), takze 3D vlastnosti nadupane nvidie moc nepomuzou.
    Jiří Poláček avatar 17.9.2008 10:59 Jiří Poláček | skóre: 47 | blog: naopak | Sivice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE 4.1 - megarecenze (úvod, instalace)
    Díky za tip, zakázal jsem „Jemné posouvání“ a trochu to pomohlo. (Jinak mám přesně tentýž grafický čip.)
    Sudoku omrzelo? Zkuste bobblemaze! | Statistiky jsou jak bikiny. Napoví hodně, všechno ale neukážou.
    17.9.2008 10:26 hmm | skóre: 13 | blog: BSD bloček
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE 4.1 - megarecenze (úvod, instalace)
    ja chvilku (jsem gnomar a xfceckar :-)) pouzival KDE 3.5 a nedavno jsem zkousel jak 4.0 tak 4.1 a imo je to krok zpet ve smyslu realne vyuzitelnosti, sice to ma hezke barvicky, jde tam nasekat plno zbytecnych apletu (ano o jejich realne vyuzitelnosti taky pochybuji, na vistach vypinam vzdy postrani panel hned po prvnim bootu), ale presne jak rikas, obsahuje plno bugu, momentalne mam posledni gnome v tmavem prevleku a zatim nemam problem (vse je stabilni, s minimem bugu, kontrolu pravopisu mi resi aplikace, vic nepotrebuji) , dokonce mi na nastaveni stacil ten chudy vyber moznosti ve standartnim system->volby...
    BSD is for people who love Unix, Linux is for people who hate Windows...
    17.9.2008 10:27 masi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE 4.1 - megarecenze (úvod, instalace)
    Muzes prosim ozvest tu spatnou podporu vice monitoru? Sam mam dva a dukud toto nebude chodit, je pro me KDE4 nezajimave.
    17.9.2008 10:29 Kaacz
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE 4.1 - megarecenze (úvod, instalace)
    pridam se k prosbe, ve vmware to nevyzkousim .. jedine slehnout LiveCDR . hmmm
    Jiří Poláček avatar 17.9.2008 11:05 Jiří Poláček | skóre: 47 | blog: naopak | Sivice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE 4.1 - megarecenze (úvod, instalace)
    KDE jakoby občas o druhém monitoru ani nevědělo:
    • nejde mít jeden obrázek na pozadí přes oba monitory, lze mít pouze jeden obrázek klonovaný na obou monitorech
    • nejde mít lištu přes oba monitory
    • nejde přesunout maximalizované okno na druhý displej
    Nevím, jestli je to dualheadem, ale položka Monitor v Nastavení systému vyvolá pád Nastavení systému, takže netuším, jestli by se tam nedalo něco nastavit.
    Sudoku omrzelo? Zkuste bobblemaze! | Statistiky jsou jak bikiny. Napoví hodně, všechno ale neukážou.
    17.9.2008 11:19 masi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE 4.1 - megarecenze (úvod, instalace)
    Ach jo... tak presne toho jsem se bal. Vsechno co v KDE3.5 tak hezky chodi ti pitomci zahodili a ted se k tomu budou zas nekolik let dostavat...
    Marián Kyral avatar 17.9.2008 12:10 Marián Kyral | skóre: 29 | blog: Sem_Tam | Frýdek-Místek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE 4.1 - megarecenze (úvod, instalace)
    Příloha:
    • nejde přesunout maximalizované okno na druhý displej
    A jde to okno přesouvat mezi plochami? Viz "Povolit přesun a změnu velikosti maximalizovaného okna" na obrázku.
    Jiří Poláček avatar 17.9.2008 12:47 Jiří Poláček | skóre: 47 | blog: naopak | Sivice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE 4.1 - megarecenze (úvod, instalace)
    Áááá, tak toho jsem si nevšiml, díky za upozornění. S povolením v konfiguraci tedy maximalizované okno přesouvast lze.

    Ještě tak zajistit, aby prostřední tlačítko myši na aplikaci v liště znameno „na současnou plochu“ …
    Sudoku omrzelo? Zkuste bobblemaze! | Statistiky jsou jak bikiny. Napoví hodně, všechno ale neukážou.
    Václav 17.9.2008 12:52 Václav "Darm" Novák | skóre: 26 | blog: Darmovy_kecy | Bechyně / Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE 4.1 - megarecenze (úvod, instalace)
    KDE jakoby občas o druhém monitoru ani nevědělo:
    • nejde mít jeden obrázek na pozadí přes oba monitory, lze mít pouze jeden obrázek klonovaný na obou monitorech
    Ehm, tohle je pravda jen napůl. Jeden obrázek přes oba monitory opravdu nejde (nevím jestli nemelu blbost, ale podle chování desktopu tuším že je to tím že každé pozadí je v podstatě samostatný plasmoid). Ale 2560x1024 wallpaper rozstřižený na dva 1280x1024 mi v pohodě použít šel, na každé pozadí jedna půlka. Sice se tím ztratí trocha komfortu, ale wallpapery tak často neměním.
    Cross my heart and hope to fly, stick a cupcake in my eye!
    17.9.2008 14:27 tele
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE 4.1 - megarecenze (úvod, instalace)
    uz chodi kombinace nvidia + "separate x screen" ??? v kde 3.5 to slapalo uplne v pohode a v kde 4.0 furt nic.
    belisarivs avatar 17.9.2008 14:47 belisarivs | skóre: 22 | blog: Psychobláboly
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE 4.1 - megarecenze (úvod, instalace)
    Dva monitory OpenSUSE11, KDE4 z Factory a nemam problem.
    IRC is just multiplayer notepad.
    17.9.2008 10:20 Kaacz
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE 4.1 - megarecenze (úvod, instalace)

    hmm , pouzivam 6 ploch a nikdy mi nenapadlo videt vsechna okna najednou .. naopak. Na plochy si rozdeluji okna podle ruzne cinnosti (posta, IM, prace s daty mezi disky, Media, ruzne momentalni prace) a kdyz neco chci, vim preci do jake plochy to spada. Leda ze bych byl nesystematicky bordelar a oteviral okna na plochach kam nepatri :-)

    Spis mne na KDE 4.x drtilo, ze nelze "kicker" nastavit na FIXNI CISELNOU vysku. Pouzivam 64. Nejak ho nastavim, ale! jak je vysoky ?? 58? 62? 65? DOBOHA !! jedna ze zakladnich vlastnosti linuxu byla nastavitelnost skoro vseho, to se musi opicit po windows a uzivatele takhle dusit??. Az tohle zase pujde, zacnu uvazovat. Jo a az bude task widget na vic radku pro vyssi kicker, protoze ten jednoradkovy, to je hnus velebnosti. On sice existuje, ale jak pisi nize, nesel pridat

    A to nemluvim o tom, ze mi na Fedora KDE4 nefungovalo pridavani widgetu z inetu. Nabidnul widgety na inetu, vybral, nainstaloval, NENABIDNUL v seznamu nainstalovanych widgetu! toz jako k cemu je takovy shit ?? Jak to vubec mohlo projit ven jako "stabilni" verze ?! Zkusim livekde4.1 osuse, jestli uz to OPRAVILI.

    Takze pochvalen bud osuse chameloun ze mi nabidne stale KDE 3.5.x (kde prvni co udelam je prepnuti menu do klasic a v kontrol centru vratim zpet pohled na tree). Protoze zatim to stale potrebuju POUZIVAT, KDE4 je pro mne zatim jen na hrani. Hezky hrani mozna, ale tim to konci :-D

    17.9.2008 10:26 Kaacz
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE 4.1 - megarecenze (úvod, instalace)
    Jo ale jinak celkove ten krok schvaluju, 20 roku se na desktopu defakto nic nezmenilo a vyvojari KDE chteji udelat velky krok, ktery bude vzdy bolestny. Spis mne stvou tvurci distribuci, kteri nasadili nehotove KDE4 jako jedinou moznost pro KDE-oriented usery, proto jsem odkvacil na osuse. Bohuzel u desktopu clovek musi mit cerstvejsi verzi, je tam velky vyvoj i v ostatnich oblastech. Puvodne uzivana Fedora8 je dnes defakto mrtva a kvuli KDE4-only vizi do F9 jit nelze .. :-(
    17.9.2008 12:09 Jiří (BoodOk) Kadeřávek | skóre: 19 | blog: BoodOk | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE 4.1 - megarecenze (úvod, instalace)
    Docela by mne zajímalo, co je na KDE4 tak převratného, že bychom chtěli řící, že na toto jsme 20 let čekali?
    Věda má v sobě určitou zpupnost, že čím dokonalejší techniku vyvineme, čím více se dozvíme, tím lepší budou naše životy.
    Rezza avatar 17.9.2008 15:05 Rezza | skóre: 25 | blog: rezza | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE 4.1 - megarecenze (úvod, instalace)
    4.0 byly o knihovnach, 4.1 at je to trosku pouzitelne, ale jaksi to jeste nejsou KDE 4. Na 4.2 se chystaji napriklad aktivity, ktere by mely predejit tomu popisovanemu bordelu a napady nove se objevuji furt.
    Rezza avatar 17.9.2008 15:04 Rezza | skóre: 25 | blog: rezza | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE 4.1 - megarecenze (úvod, instalace)
    Co jsem tu cetl, tak kluci (a holky, pokud tam maji KDEacky) z OpenSuse taky chystaji kompletni prechod na KDE 4. To pridavani appletu z netu opravdu nefunguje, jdu se na to mrknout kde je problem. 4.1.1 uz je na ceste do stable, tohle jako blocker neprojde.
    Rezza avatar 17.9.2008 15:55 Rezza | skóre: 25 | blog: rezza | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE 4.1 - megarecenze (úvod, instalace)
    Tak to vypada, ze ty dva applety co KNS nabizi nejsou urcene pro Plasmu.
    Rezza avatar 17.9.2008 16:01 Rezza | skóre: 25 | blog: rezza | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE 4.1 - megarecenze (úvod, instalace)
    Ci jeste lip - ten downloader se nediva co je to za typ balicku a proste se ho snazi instalovat jako Plasma balicek. Pri rucni instalaci je moznost zvolit typ a nastavit spravne Super Karamba balicek.
    18.9.2008 16:01 Milan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE 4.1 - megarecenze (úvod, instalace)
    Jde jít do F9, ale je třeba přejít z KDE na GNOME - nic jiného mi nezbylo a začínám uvažovat, že odejdu i od Fedory...
    17.9.2008 10:28 KejPi | Praha 4
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE 4.1 - megarecenze (úvod, instalace)
    Spis mne na KDE 4.x drtilo, ze nelze "kicker" nastavit na FIXNI CISELNOU vysku. Pouzivam 64. Nejak ho nastavim, ale! jak je vysoky ?? 58? 62? 65? DOBOHA !! jedna ze zakladnich vlastnosti linuxu byla nastavitelnost skoro vseho, to se musi opicit po windows a uzivatele takhle dusit??.
    Technicky vzato, ono to nastavit jde - editaci ~/.kde4/share/config/plasmarc ;-)
    17.9.2008 10:30 Kaacz
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE 4.1 - megarecenze (úvod, instalace)
    jasne .. a to si ten desktop hraje na USER-FRIENDLY co strci visty do kapsy ?? LOL
    17.9.2008 10:38 xm | skóre: 36 | blog: Osvobozený blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE 4.1 - megarecenze (úvod, instalace)
    Jde o to, že na vektorovém desktopu (což Plasma je, je kompletně postavená nad SVG) nepotřebujete nějakou přesnou fixní velikost panelu, k čemu to? Všechno se krásně naškáluje do libovolné velikosti.

    A pokud vám jde o to, aby vícero instalací vypadalo stejně, tak to by byl stejně naprostý nesmysl všude tu velikost nastavovat ručně. To se řeší přenášením konfiguráků.
    Svoboda je tím nejdůležitějším, co máme. Nenechte se o ní připravit, podporujte Pirátskou stranu!
    multi avatar 17.9.2008 12:10 multi | skóre: 38 | blog: JaNejsemOdsut
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE 4.1 - megarecenze (úvod, instalace)
    testoval jsem KDE4 co je v mandrive 2009 RC1 a uz to vypadalo pouzitelne - hlav to uz nelagovalo, ale porad kdyz jsem zapnul efekty (mam nvidiu) tak to casto prekreslivalo blbosti, ale uz jsem nabyl pocitu ze by to ve finalni verzi mdv mohlo byt pouzitelne
    belisarivs avatar 17.9.2008 14:48 belisarivs | skóre: 22 | blog: Psychobláboly
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE 4.1 - megarecenze (úvod, instalace)
    Názory uvedené zkratkou MV patří uživateli Michal Vyskočil
    IRC is just multiplayer notepad.
    Luboš Doležel (Doli) avatar 17.9.2008 15:10 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE 4.1 - megarecenze (úvod, instalace)
    Opraveno, díky.
    dayvee avatar 17.9.2008 16:59 dayvee | skóre: 4 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE 4.1 - megarecenze (úvod, instalace)
    jedna z mala veci, ktera me na kde (zejmena kde4) je nehorazne plytvani mistem. casto se toho nelze jen tak zbavit.
    jinak chvalim recenzi a tesim se na dalsi dil :-)
    debian was first announced on my 3rd birthday :)
    17.9.2008 17:11 jiřík | skóre: 9 | Hradec Králové
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE 4.1 - megarecenze (úvod, instalace)
    Sdílím tento názor. Občas jedno okno zabere opravdu nehorázně moc místa.
    Zapomeňte na pumpičku a na rozhodčí, hrajte Ultimate Frisbee http://www.frisbee.cz
    Luboš Doležel (Doli) avatar 17.9.2008 17:14 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE 4.1 - megarecenze (úvod, instalace)
    Nepomůže změna Qt stylu? Ten jejich default nejen, že se mi moc nelíbí, ale také mi připadá roztahaný.
    17.9.2008 21:50 KejPi | Praha 4
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE 4.1 - megarecenze (úvod, instalace)
    Souhlas, defaultni tema je fakt dost roztahane a alternativ bohuzel moc neni :-( QtCurve, ktere pouzivam na KDE3.5, vypada na KDE4 nejak divne a navic je take dost roztahane. Nejlepsi mi zatim prislo Skulpture, ale taky to neni zadna slava.
    18.9.2008 08:46 xm | skóre: 36 | blog: Osvobozený blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE 4.1 - megarecenze (úvod, instalace)
    To je otázka vkusu a názoru, mně se to například líbí ;-) Vůbec obecně Oxygen považuju za nejpovedenější styl, jaký kdy pro KDE vzniknul.
    Svoboda je tím nejdůležitějším, co máme. Nenechte se o ní připravit, podporujte Pirátskou stranu!
    mirec avatar 18.9.2008 09:55 mirec | skóre: 32 | blog: mirecove_dristy | Poprad
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE 4.1 - megarecenze (úvod, instalace)
    No nejde o to ako vyzerá, lenže pri tomto štýle sa mi takmer nič nezmestí ani na 22" LCD. Mať tak klaustrofobiu tak to ani radšej nebudem spúšťať. Akože nechcem hodnotiť ako čo vyzerá, ani neviem ohodnotiť, mne je to proste úplne fuk, stačí mi nech sú gombíky hranaté s borderom (aby sa dali rozoznať, že sú to gombíky), malé medzery a rýchle renderovanie.
    LinuxOS.sk | USE="-fotak -zbytocnosti -farebne_lcd +vydrz +odolnost +java" emerge telefon
    Fluttershy, yay! avatar 23.9.2008 21:44 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE 4.1 - megarecenze (úvod, instalace)
    Já to používám na 12". ^_^
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    frEon avatar 18.9.2008 17:52 frEon | skóre: 40 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE 4.1 - megarecenze (úvod, instalace)
    presne, na to si stezuju jiz od prvni bety. Ale jak pravil klasik:
    "to co pro nekoho je plytvani mistemu, muze byt pro jineho pocit vzdusnosti zvysujici pouzitelnost"
    Talking about music is like dancing to architecture.
    17.9.2008 17:10 KejPi | Praha 4
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE 4.1 - megarecenze (úvod, instalace)
    Ja teda prozatim KDE4 jen testuju, obcas to kompiluju z SVN, ale musim rict, ze to, co jsem zkompiloval asi pred 14ti dny, mi prislo dost dobre pouzitelne. Uz bych na to asi i presel, ale zatim mi chybi napriklad amarok a k3b, takze zatim vyckavam na KDE 3.5.9 a az se mi to podari konecne prelozit, tak prejdu na 3.5.10 a vyckam na 4.2. Krome chybejicich aplikaci mi zatim nejvic vadi, ze k tomu neexistuje dostatek stylu, aby to k necemu vypadalo :-))))
    17.9.2008 17:12 jiřík | skóre: 9 | Hradec Králové
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE 4.1 - megarecenze (úvod, instalace)
    Na dobře fungující Amarok 2 si asi ještě počkáte. Já normálně používám klasický Amarok i K3b.
    Zapomeňte na pumpičku a na rozhodčí, hrajte Ultimate Frisbee http://www.frisbee.cz
    17.9.2008 21:48 KejPi | Praha 4
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE 4.1 - megarecenze (úvod, instalace)
    No myslim, ze jsem cetl, ze bude vydany jste pred 4.2, takze by to melo byt v pohode. V kazdem pripade az prejdu na kde4, tak chci ze systemu definitivne odstranit kde3.5 a to zatim se starym amarokem a k3b myslim nejde.
    17.9.2008 17:58 ivan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE 4.1 - megarecenze (úvod, instalace)
    Skusam kde 4.1.1 uz dlhsie vlastne od 4.1 ale uz mi trpezlivost vyprsala a prehodil som si kde 3.5.9. a preco len jeden dovod bol.

    Strasne pomale reakcie na 5200+ x2 + nvidia 8800GT, viem asi to bude driverom na nvidia no cakat do nekonecna nebudem ani 177-beta diver nesiel vobec lepsie. Aby som po kliku na folderview vzdy cakal 2-5 sekund tak to snad nie. Vsetko prekleslovanie slo ako na 486-ke a bolo jedno ci mam aelbo nema zapnute opengl akceleraciu

    To len mne tak super chod?
    17.9.2008 19:12 Lord Vetinari
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE 4.1 - megarecenze (úvod, instalace)
    skus v konzole (ako uzivate,l najlepsie je dat ako startup skript po logine):

    nvidia-settings -a InitialPixmapPlacement=2 -a GlyphCache=1

    a xorg.conf sekcia "Devices":

        Option "AllowSHMPixmaps" "0"             
        Option "PixmapCacheSize" "1000000"    
    
    17.9.2008 19:34 Firzen
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE 4.1 - megarecenze (úvod, instalace)
    No to je s prominutím děsnej článek.. na jednu stranu uvádíte, že kde4 není nic nového, což doložíte screenshoty hodně ochuzeného gnome a starých windows xp... pak ukážete jak vypadají menu a shrnete je jako nezvyklé, dále řeknete, že plocha není plocha ale plazma a konec.. příště by to chtělo krapet vylepšit ;-)
    18.9.2008 08:31 Michal Vyskočil | skóre: 60 | blog: miblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE 4.1 - megarecenze (úvod, instalace)
    No to je s prominutím děsnej příspěvek, když na jednu stranu nepochopí obrat - Na první pohled není KDE4 nic nového, ale na druhý už ano - a na straně druhé pak ztrhá úvodní díl vícedílného článku (tyto praktiky utípnutí v nejlepším máme ze sledování pokleslé televizní zábavy :-D), že skončil předčasně ... příště by to chtělo krapet pozorněji číst ;-)
    When your hammer is C++, everything begins to look like a thumb.
    18.9.2008 09:14 Miroslav Žídek | skóre: 20 | Prachatice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE 4.1 - megarecenze (úvod, instalace)
    což doložíte screenshoty hodně ochuzeného gnome a starých windows xp... pak ukážete jak vypadají menu a shrnete je jako nezvyklé, dále řeknete, že plocha není plocha ale plazma a konec.. příště by to chtělo krapet vylepšit ;-)
    Jak bych to rekl. Dovolim si parafrazovat jeden (uz nevim jaky) film "Mira prizpusobeni vzhledu zavisi na osobnich preferenci kazdeho konkrentiho soudruha". Clanek popisuje zkusenosti "bezneho uzivatele" s KDE4. Screenshotu a popisu rucnych "ficur" KDE4 bylo na abclinuxu uz nekolik. Copak byste navrhoval jako konkretni vylepseni aby to nebylo jen v obecne rovine? Staci rict. Nebo napsat neco jineho. Robert urcite bude rad :-)
    mirec avatar 17.9.2008 20:30 mirec | skóre: 32 | blog: mirecove_dristy | Poprad
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE 4.1 - megarecenze (úvod, instalace)
    animácie

    Mimochodom to príšerne pomalé načítavanie je prehrávanie animácie. Žiadne kompozitné rozšírenie ani podobné sračkay typu compiz či čo to niektorí ľudia používajú nemám.

    To ľuďom čo vyvíjajú KDE nejde o nič len o to aby ľuďom znepríjemňovali život grafickými blbosťami? Mimochodom ten problém s presúvaním appletov na paneli a veľkosťou appletov by sa bez problémov dal vyriešiť štandardným qt spôsobom - stretch. V prípade, že je stretch 0 bude mať widget automaticky minimálnu veľkosť. Ak je nenulové použije sa na widget minimálna veľkosť widgetu + proporcionálna časť nevyužitého priestoru v paneli. Systém dokonale funkčný a jednoduchý ako facka, neviem prečo radšej namiesto jednoduchého konfiguračného dialógu trvajú na tom aby všetko fungovalo BFU spôsobom (drag & drop).
    LinuxOS.sk | USE="-fotak -zbytocnosti -farebne_lcd +vydrz +odolnost +java" emerge telefon
    mirec avatar 17.9.2008 20:42 mirec | skóre: 32 | blog: mirecove_dristy | Poprad
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE 4.1 - megarecenze (úvod, instalace)
    Jaj este som zabudol, preco konecne neopravia toolbary?
    LinuxOS.sk | USE="-fotak -zbytocnosti -farebne_lcd +vydrz +odolnost +java" emerge telefon
    18.9.2008 10:34 mirrec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE 4.1 - openSUSE "start" menu logo
    dobry, neviete niekto o nejakom sposobne ako sa pri openSUSE 11 zbavit toto loga SuSE a mat tam namiesto toho ikonku KDE4, myslim ze sa ten plazmoid vola lautch nieco :D, proste nieco ako startmenu

    dakujem za odpoved

    Založit nové vláknoNahoru

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.