abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    včera 22:44 | IT novinky

    IBM kupuje společnost HashiCorp (Terraform, Packer, Vault, Boundary, Consul, Nomad, Waypoint, Vagrant, …) za 6,4 miliardy dolarů, tj. 35 dolarů za akcii.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 3
    včera 15:55 | Nová verze

    Byl vydán TrueNAS SCALE 24.04 “Dragonfish”. Přehled novinek této open source storage platformy postavené na Debianu v poznámkách k vydání.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 13:44 | IT novinky

    Oznámeny byly nové Raspberry Pi Compute Module 4S. Vedle původní 1 GB varianty jsou nově k dispozici také varianty s 2 GB, 4 GB a 8 GB paměti. Compute Modules 4S mají na rozdíl od Compute Module 4 tvar a velikost Compute Module 3+ a předchozích. Lze tak provést snadný upgrade.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 04:44 | Nová verze

    Po roce vývoje od vydání verze 1.24.0 byla vydána nová stabilní verze 1.26.0 webového serveru a reverzní proxy nginx (Wikipedie). Nová verze přináší řadu novinek. Podrobný přehled v souboru CHANGES-1.26.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 04:33 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 6.2 živé linuxové distribuce Tails (The Amnesic Incognito Live System), jež klade důraz na ochranu soukromí uživatelů a anonymitu. Přehled změn v příslušném seznamu. Tor Browser byl povýšen na verzi 13.0.14.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 04:22 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 30.0.0 frameworku pro vývoj multiplatformních desktopových aplikací pomocí JavaScriptu, HTML a CSS Electron (Wikipedie, GitHub). Chromium bylo aktualizováno na verzi 124.0.6367.49, V8 na verzi 12.4 a Node.js na verzi 20.11.1. Electron byl původně vyvíjen pro editor Atom pod názvem Atom Shell. Dnes je na Electronu postavena celá řada dalších aplikací.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    včera 04:11 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 9.0.0 otevřeného emulátoru procesorů a virtualizačního nástroje QEMU (Wikipedie). Přispělo 220 vývojářů. Provedeno bylo více než 2 700 commitů. Přehled úprav a nových vlastností v seznamu změn.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    23.4. 23:22 | IT novinky

    Evropský parlament dnes přijal směrnici týkající se tzv. práva spotřebitele na opravu. Poslanci ji podpořili 584 hlasy (3 bylo proti a 14 se zdrželo hlasování). Směrnice ujasňuje povinnosti výrobců opravovat zboží a motivovat spotřebitele k tomu, aby si výrobky nechávali opravit a prodloužili tak jejich životnost.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 9
    23.4. 16:11 | Nová verze

    Bylo oznámeno (cs) vydání Fedora Linuxu 40. Přehled novinek ve Fedora Workstation 40 a Fedora KDE 40 na stránkách Fedora Magazinu. Současně byl oznámen notebook Slimbook Fedora 2.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 24
    23.4. 13:44 | Upozornění

    ČTK (Česká tisková kancelář) upozorňuje (X), že na jejím zpravodajském webu České noviny byly dnes dopoledne neznámým útočníkem umístěny dva smyšlené texty, které nepocházejí z její produkce. Jde o text s titulkem „BIS zabránila pokusu o atentát na nově zvoleného slovenského prezidenta Petra Pelligriniho“ a o údajné mimořádné prohlášení ministra Lipavského k témuž. Tyto dezinformace byly útočníky zveřejněny i s příslušnými notifikacemi v mobilní aplikaci Českých novin. ČTK ve svém zpravodajském servisu žádnou informaci v tomto znění nevydala.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 29
    KDE Plasma 6
     (72%)
     (9%)
     (2%)
     (17%)
    Celkem 725 hlasů
     Komentářů: 4, poslední 6.4. 15:51
    Rozcestník

    Ukažte Váš desktop!

    31.1.2006 03:21 | Linux | poslední úprava: 31.1.2006 03:29

    V návaznosti na můj nedávný blábol a diskuzi bych rád viděl (a určitě nejsem sám) vytuněné desktopy linuxových fajnšmekrů... Doufám, že tu vznikne ABCgalerie :-)

    Tady je můj :-)

    Teď se pochlubte vy!

           

    Hodnocení: 92 %

            špatnédobré        

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    31.1.2006 04:35 Jindřich 'GoldenShit' Plešinger | skóre: 16 | blog: Nevěřící | Dolní Bousov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ukažte Váš desktop!
    Tak tady je můj screen a myslím že je nad míru jasné o jaký operační systém se jedná. Můj desktop.
    LINUKS = Lidová Nacionálně Ultralevicová Komunistická Strana
    31.1.2006 07:00 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ukažte Váš desktop!
    Heh MS windows?
    David Watzke avatar 31.1.2006 17:55 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ukažte Váš desktop!
    To se ptáš? Je to jasný ne? Už jen ty ikonky zápstupců :-) a hlavně ikona Gaimu.
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    31.1.2006 18:32 Jindřich 'GoldenShit' Plešinger | skóre: 16 | blog: Nevěřící | Dolní Bousov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ukažte Váš desktop!
    To je jasný že to je Windows.

    Přeci na desktopu nebudu používat něco pomalejšího, neohrabanějšího, něco pro co je daleko méně free aplikací a ještě míň komerčních. Něco, co má mizernou podporu od výrobců hardware a něco co je na desktopech tak málo používané. To bych musel bejt hloupej, nebo by můj názor musel být něčím sakra ovlivněný. Třeba vírou.
    LINUKS = Lidová Nacionálně Ultralevicová Komunistická Strana
    31.1.2006 18:41 Jindřich 'GoldenShit' Plešinger | skóre: 16 | blog: Nevěřící | Dolní Bousov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ukažte Váš desktop!
    Už třeba jen fakt, jak báječně jde nastavit Xserver pro Windows a jak je dokonale rychlej. Na všechno nastavení mají dialogy a když chceš, můžeš si to nastavovat ručně v konfiguráku, máš narozdíl od Linuxu možnost volby.
    LINUKS = Lidová Nacionálně Ultralevicová Komunistická Strana
    31.1.2006 18:57 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ukažte Váš desktop!
    Na všechno nastavení mají dialogy a když chceš, můžeš si to nastavovat ručně v konfiguráku, máš narozdíl od Linuxu možnost volby.

    Ehm, a v čem že je ten rozdíl?

    31.1.2006 19:40 Jindřich 'GoldenShit' Plešinger | skóre: 16 | blog: Nevěřící | Dolní Bousov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ukažte Váš desktop!
    Rozdíl je třeba v tom, že i na blbej alias fontu maj klikací dialog. V okně mám seznam adresářů fontů, vlezu si do nějakýho adresáře a vidm fonty, poklepu na něj a vidim jak vypadá a můži si k němu napsat alias. A je to, tohle základní X.org nemá a neumí, škoda.
    LINUKS = Lidová Nacionálně Ultralevicová Komunistická Strana
    31.1.2006 19:54 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ukažte Váš desktop!
    Ale v Linuxu mám samozřejmě také možnost volby, že ty nástroje nejsou přímo součástí základního balíku X Serveru, na tom nic nemění. Abych pravdu řekl, občas vám nerozumím. Na jednu stranu brojíte proti tomu, aby lidé tvrdili, že ve Windows není sed, na druhou stranu prohlašujete za nevýhodu Linuxu, že součástí X.Org není grafický font manager. Snažte se být aspoň trochu konzistentní, chcete-li, aby vás lidé brali vážně…
    31.1.2006 20:37 Jindřich 'GoldenShit' Plešinger | skóre: 16 | blog: Nevěřící | Dolní Bousov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ukažte Váš desktop!
    Protože Linuxáci říkají že sed, awk, wget a další prográmky jsou super a proto používají Linux, tak jim jen říkám že žvaněj bláboly, protože tyhle prográmky jsou i pro Windows.

    Protože někteří Linuxáci považují Xserver za vrchol a proto jsou u Linuxu, říkám že Xserver je i pro Windows a je naprosto dokonalý. Zmínka o možnosti konfigurace aliasu fontu v Xserveru je jen jedna z mnoho funkcionalit kterou tento produkt nabízí. Nejedná se pouze o aliasy, ale jde o celé konfigurační centrum Xserveru, které jsem na žádném Linuxu neviděl.

    Stačí si projít zdejší diskuze a sami vidíte co se tu ohledně Linuxu řeší. Jak dodat *.ttf fonty, proč nefunguje čeština v xtermu, co je to alias, že zdali umí *.otf fonty, … .
    LINUKS = Lidová Nacionálně Ultralevicová Komunistická Strana
    31.1.2006 21:25 next | skóre: 3
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ukažte Váš desktop!
    Porovnavas jablka s hruskami s pomarancami.

    X server si na jednom HW nakonfigurujem raz v zivote a v pripadne, ze by som z nejakych dovod preinstaloval, tak si konfiguraciu skopirujem. Problem s cestinou v xterme budem riesit raz v zivote. V pripade opakovanej potreby len zopakujem pouzite riesenie. Rovnako s konfiguraciou vsetkeho ostatneho.

    Dolezite je ale to, ze konfiguraciu robim raz v zivote kombinacie pocitac-distro. A distram uz nemenim. Takze v podstate raz v zivote pocitaca. Napriek tomu desktop pouzivam denne. A preto je dolezite to, ako sa mi ten desktop pouziva. Nie to, ako tazko sa konfiguruje. Viac ako rucna konfiguracia X serveru mi vadilo to, ze vo Windows som nenasiel 100% funkcne + free riesenie virtualnych desktopov, klavesovych skratiek na manipulaciu okien, klavesovych skratiek na spustanie programov, zmeny vyzoru "window manageru" a to, ze na notebookovom. LCD mam 2 moznosti fontov - zubate (default) a rozpite tak, ze si pripadam ako opity (cleartype).

    Prvotna investicia casu vs. kazdodenne pohodlie.

    Nedavno som si na firemnom notebooku okrem "firemneho" loginu vytvoril aj "domaci". Jednym cp a vyeditovanim zopar suborov, v ktorych boli cele cesty do nespravneho home adresaru som mal pre "domaceho" rovnake nastavenie X ako pre "firemneho" uzivatela. Spravte to na Windows! O prenose kompletneho nastavenia na iny PC ani nehovorim. Mozno by to slo cez domenovy server, ale kto by to kupoval kvoli nastaveniu desktopu, ze?

    IMHO su Windows mizerny desktopovy OS, len ludia su na ne zvyknuti plus su lenivi/bojazlivi skusat nieco ine.
    Luk avatar 31.1.2006 21:41 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ukažte Váš desktop!
    Už jsem si dlouho nerýpl, takže...
    Linuxáci říkají že sed, awk, wget a další prográmky jsou super a proto používají Linux, ..., protože tyhle prográmky jsou i pro Windows.
    Docela rád bych donutil mplayer/mencoder pod windows pracovat se velkými soubory. Ten z binární instalačky to neumí, a když jsem ho zkusil zkompilovat, stejně se mi to tam nepodařilo dostat. Takže mplayer pod Windows = zatím bída.
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    31.1.2006 21:58 Jindřich 'GoldenShit' Plešinger | skóre: 16 | blog: Nevěřící | Dolní Bousov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ukažte Váš desktop!
    No vidíš to, jednou jsem něco řešil s MPlayerem pod Windows a místní Linuxáci mě vyfakovali že to sem nepatří, protože to není pod Linux.
    LINUKS = Lidová Nacionálně Ultralevicová Komunistická Strana
    31.1.2006 19:05 VícNežNic | skóre: 42 | blog: Spáleniště | Ne dost daleko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ukažte Váš desktop!
    Jó? A kdes ho ukrad? Protože ten od Cygwinu slovy ,báječně nastavitelný` a ,úžasně rychlý` rozhodně popsat nehodlám.
    Copak toho není dost?
    31.1.2006 19:08 VícNežNic | skóre: 42 | blog: Spáleniště | Ne dost daleko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ukažte Váš desktop!
    Tak psát tak, že druhým odstavcem popřu co jsem řekl v tom prvním, to ještě neumím ;-)
    Copak toho není dost?
    31.1.2006 20:25 Jindřich 'GoldenShit' Plešinger | skóre: 16 | blog: Nevěřící | Dolní Bousov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ukažte Váš desktop!
    Mám takovou zkušenost, že pod Windows seženu více free programů než pod Linux. Asi to bude tím, že autor programu není ideově ovlivněný, ale chová se jako racionálně myslící bytost a program tvoří pro ty lidi a systémy, kde bude používaný. Protože Linux používá drtivá menšina a protože Windows jsou používané jsou pro něj kvalitní a podporované vývojové nástroje jako Builder C++, Delphi, DevCpp, … znichž existují i free verze dodávané na CD k časopisům, vývoj a produkce programů pro Windows je větší.

    freshmeat.net sourceforge.net gnuwin32.sourceforge.net www.download.com www.slunecnice.cz.

    To že je pro Windows víc komerčních programů je asi každému jasné.

    Linux mi na desktopu (tj. při zachování komfortu desktopu) žere víc paměti a zatěžuje víc procesor než Windows, proto na Linuxu nepoužívám ani Gnome, ani KDE, ale pracuji v něm převážně v konzoli (bez grafiky) a maximálně si pustím Xka a fluxbox. Netuším čím je to způsobeno, ale asi malinkatým množstvím vývojářů a neexistencí základního API jak a plně a všemi podporovaného základního GUI. Windows má WinAPI a programy psané striktně pro něj jsou rychlé a spolehlivé. To se ale o GTK+ PyGTK, GTKmm, QT, ... říct nedá. Třeba rychlost překreslování oken je příšerná.

    Pokud někomu vyhovuje na desktopu takovýto systém, je to jeho rozhodnutí a jeho věc, ale většinou jsem se setkal s názorem, že pro uživatele je lepší to, na čem fungují požadované programy, co jde snadno rozšířit a to co není omezeno ideovým názorem autora. Jak zde slýchávám Linux používáte proto, že nechcete krást, chcete se cítit svobodní a že k programům máte zdrojáky který můžete kompilovat. To že tam občas něco nefunguje a že něco neumí to či ono považujete za adekvátní kompenzaci svobody a čestnosti. Tohle ale už je omezovení názorem a vírou.

    Xserver který používám na Windows je komerční. Asi právě proto že je komerční je jeho funkcionalita dotažena do detailu a proto se mi může zdát lepší. Cenu neřeším, protože pokud firma bude chtít používat nějaký produkt a nechce řešit problémy, produkt si jednoduše koupí.
    LINUKS = Lidová Nacionálně Ultralevicová Komunistická Strana
    31.1.2006 20:37 VícNežNic | skóre: 42 | blog: Spáleniště | Ne dost daleko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ukažte Váš desktop!
    Já si teda nedokážu představit, že by mi na desktopu trůnilo něco tak nepohodlného jako Windows. GNOME má sice tuny problémů, je nedotažené a vývoj nestojí kvůli krátkým cyklům za nic, ale furt je to promyšlenější a hezčejší desktop než Windows.

    S pamětí a procesorem se di vycpat. Cenou Windows se to hravě vyrovná a tu pameť a procesor můžeš použít i na jiné věci.

    Jestli je pro tebe výčet kvalitních vývojových nástrojů Builder C++, Delphi a DevCpp, tak to je mi upřímně líto, protože to jsou všechno do jednoho hrůzy které bych dobrovolně nepoužil. Nedobrovolně musím :-(

    Nemel hovadiny o nepoužitelných nástrojích, různých portovaných příšerách, které na Windows vypadají jak kdyby utekly ze ZOO (což se týká i nativních aplikací, budeme-li upřímní) a předveď stejně pohodlné, úplné a konzistentní prostředí jako je dejme tomu GNOME ve výchozí instalaci Fedory. Zapotíš se…
    Copak toho není dost?
    31.1.2006 20:46 Jindřich 'GoldenShit' Plešinger | skóre: 16 | blog: Nevěřící | Dolní Bousov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ukažte Váš desktop!
    Fedora4 Gnome a výchozí nastavení. Nainstalovali jsme ho, jen tak a snažili jsme se chovat se jako běžní uživatelé. Frekvence monitory 60Hz. Tak ji zvýšíme, že jo, protože na to se nedá koukat. No jo, ale nabídka frekvencí je jen na 60 a 75 Hz a nikde jinde jiné nestavení není. Holt pokud chceme používat Linux a neničit si oči, přestaneme být obyčejní uživatelé a musíme spadnout do konzole a změnit frekvenci ručně v konfiguráku. To je realita Linuxu.

    Jinak GTK+ a Gnome mám rád, ale jak je pomelé a žravé. Je to škoda.
    LINUKS = Lidová Nacionálně Ultralevicová Komunistická Strana
    31.1.2006 20:49 VícNežNic | skóre: 42 | blog: Spáleniště | Ne dost daleko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ukažte Váš desktop!
    To se nijak neliší od toho co na bratrově počítači ve výchozím nastavení předvádí Windows… Řešením je samozřejmě nainstalovat zabugované ovladače po kterých to každou druhou hodinu tuhne. To bych tak chtěl.
    Copak toho není dost?
    David Watzke avatar 31.1.2006 22:19 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ukažte Váš desktop!
    No vidíš, já mám opačnou zkušenost s frekvencí. Windows dovolí jen 60 Hz na 1280x1024 a Linux dává automaticky 75 Hz. Nevíš jak to ve Windows udělat?
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    Josef Kufner avatar 1.2.2006 00:52 Josef Kufner | skóre: 70
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ukažte Váš desktop!
    Jak tohle souvisí s vývojovými nástroji? Úplně utíkáš od tématu, beru to jako přiznání, že jsi mimo ;-)
    Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
    1.2.2006 00:14 nula | skóre: 22 | blog: archaic
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ukažte Váš desktop!
    Linux mi na desktopu (tj. při zachování komfortu desktopu) žere víc paměti a zatěžuje víc procesor než Windows
    Hm, tak to je zajimave. Windows mi na desktopu (bez ohledu na to, ze k dosazeni aspon minimalniho mnou pozadovaneho komfortu maji jeste hodne daleko) zerou mnohem vic nez Linux. Tedy zraly - protoze jsem potreboval v praci pracovat a potreboval misto na rozumna data, byl jsem je nucen smazat.
    co jde snadno rozšířit a to co není omezeno ideovým názorem autora.
    Trefa! To je presne to, co mi vadi na Windows.
    Xserver který používám na Windows je komerční. Asi právě proto že je komerční
    BTW, ted pisu z komercniho X Serveru na jednom komercnim systemu (ktery me stal docela dost penez), takze proto bez cestiny. Asi ji neumi proto, ze je komercni, co ja vim?
    Cenu neřeším, protože pokud firma bude chtít používat nějaký produkt a nechce řešit problémy, produkt si jednoduše koupí.
    Amen.

    Samozrejme, a ono pak vsechno skvele funguje, na rozdil od toho nemozneho Linuxu, kde se musi vsechno editovat v textovych konfiguracich a kompilovat. Akorat, ze treba licencni server funguje jen pokud se odpoji novellska sit (protoze v tak slozitem prostredi prece nemuzeme chtit, aby to jelo...), nebo pro jeden SW se musi do skveleho komercniho OS nainstalovat Service Pack XY, zatimco jiny jede jen pokud je pouzit SP maximalne o dve cisla nizsi atd. Jo jo, ten komercni SW je spasa lidstva...
    Mikos avatar 31.1.2006 19:12 Mikos | skóre: 34 | blog: Jaderný blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ukažte Váš desktop!
    Ale ale, už zase si sežral veškerou moudrost světa? ;-)

    To že tobě vyhovujou Windows na desktopu víc než Linux neznamená, že musí vyhovovat všem. A už vubec to neznamená, že lidé kterým Linux na desktopu vyhovuje více jsou hloupí nebo "ovlivněný vírou". Jestli si tohle opravdu myslíš, tak jsi opravdu idiot (to je diagnóza, né nadávka ;-)).

    Ale proč já se tu vubec namáham :-)
    CETERUM CENSEO DRM ESSE DELENDAM Ostatně soudím, že DRM musí být zničeno!
    1.2.2006 11:10 necron
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ukažte Váš desktop!
    pomalší?neohrabanejší? HAHAHAHAHAHAHAHA.........to akože fakt???
    Zafod avatar 1.2.2006 12:18 Zafod | skóre: 17 | blog: Zafodovo | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ukažte Váš desktop!
    Chtěl bych vidět, jak byste na PIII 450 MHz a 256 MB RAM běžel WINXP a displayoval na nich OpenView, k tomu měl stabilně puštěný browser, pošťáka, icq, několik mnoho command promptů, ftp server, firewall, mail server, do toho spouštěl přehrávače multimédií a další aplikace a občas kompiloval něco ze zdrojáků. Přinejlepším by jste skončil na hlášce "Low on virtual memory". V horším případě by vás čekal BSOD.
    1.2.2006 13:30 anon123 | skóre: 35 | blog: ganomi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ukažte Váš desktop!
    Akorad socky pouzivaji PIII 450 Mhz. S tim se moc nechlub. Takove srovnani mam nejradeji. Srovnej radeji ty nejelpsi procesory a pak uvidis.
    1.12.2006 09:07 nightentity | skóre: 5 | dobruška
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ukažte Váš desktop!
    Hmmm. Takze podle tebe, kdyz na 450mhz 256 ram jede nekomu linux lepe nez win, myslis ze kdyby si poridil P4 3GHZ a 1024MB ram ze by mu jeli rychleji naopak win? NE.... Jen by to na winech nebylo tolik znat, ze jsou pomalejsi:) Windows je opravdu rychlejsi - co se gui tyce. Pokud mas spustenych par aplikaci. On totiz multitasking na win je trosku ocuranej, vis? :) Ale spust vice aplikaci a zatimco u linu (o BSD ani nemluve;)) ti to pojede hladce, tak na windows ti to bude tak nejak tuhnout:) Ja mam Athlon xp 1800+, 512ram, geforce fx5500. Kdyz spustim xp, je to blesk. Chvili....Ubuntu mi sice startuje trosku dele, mozna ze to gui neni tak svizny jako cerstve nainstalovany winy, ale zato neztraci na rychlosti. Windows mi po par tydnech zpomali. A za pul roku je radsi preinstalovavam....
    Lama nekouše, jen prská....Hep číííííík
    31.1.2006 07:31 David Jaša | skóre: 44 | blog: Dejvův blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ukažte Váš desktop!
    OS je jasný podle formátu screenshotu. :-D Neznám linuxový program, který defaultně neukládá screenshoty do png.
    Daniel Kvasnička ml. avatar 31.1.2006 08:58 Daniel Kvasnička ml. | skóre: 52 | blog: The Joys and Sorrows of Being an IT Freak | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ukažte Váš desktop!
    no to je teda usudek. Ja zas neznam cloveka, co by si ty obrovsky PNG nezkonvertoval na JPG, kdyz to chce nahrat na net...
    FSF: “screw you for not wanting the stuff we produce”, People: “screw you for not producing the stuff we want."
    31.1.2006 11:04 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ukažte Váš desktop!
    Pominu-li, že pro screenshot je JPEG absolutně nevhodná forma komprese, nemáte pravdu ani s tou velikostí. Např. tento screenshot je oproti jeho větší asi o 17 procent, přestože má o 87 procent více pixelů. Takže vaše poznámka o obrovských PNG je spíše plodem neznalosti…

    P.S.: ta lišta dole je samozřejmě samoskrývací

    Daniel Kvasnička ml. avatar 31.1.2006 14:06 Daniel Kvasnička ml. | skóre: 52 | blog: The Joys and Sorrows of Being an IT Freak | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ukažte Váš desktop!
    pro screenshot je JPEG absolutně nevhodná forma komprese
    vubec ne, pri 80% kompresi (muj screenshot) je sice kvalita po dukladnejsim zkoumani oproti PNG znat, ale to je absolutne irelevantni. Musite si uvedomit, k cemu screenshot je a jakym zpusobem se na nej clovek diva. Zkuste si takovy screenshot prohlednout z 45cm beznym zpusobem, zkouknout wallpaper, ikony, etc. Co delate se screenshotem? Jak dlouho se na nej divate? Mate ho jako pozadi na plose?
    nemáte pravdu ani s tou velikostí. Např. tento screenshot je oproti jeho větší asi o 17 procent, přestože má o 87 procent více pixelů. Takže vaše poznámka o obrovských PNG je spíše plodem neznalosti
    No, vybral jste si pripad, ktery se vam hodi :-) Vedel jsem dopredu, co na vami odkazovanem obrazku uvidim. Vim samozrejme moc dobre, ze PNG je dobra komprese pro barevne i kompozicne minimalisticke obrazky. Ale to screenshoty ve vetsine nejsou. Muj screenshot ma jako PNG s maximalni kompresi osminasobnou velikost oproti JPG s kvalitou 80 - coz staci, jak uz jsem napsal. I na max. kvalitu by ten JPG byl o dost mensi.
    FSF: “screw you for not wanting the stuff we produce”, People: “screw you for not producing the stuff we want."
    31.1.2006 14:18 Jindřich 'GoldenShit' Plešinger | skóre: 16 | blog: Nevěřící | Dolní Bousov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ukažte Váš desktop!
       Ono je to s vhodností *.jpg a *.png složitější a asi záleží na barevné hloubce, velikosti, počtu a procentuením zastoupení jednobarevných celistvých ploch a požadavcích uživatele. Z toho jestli je screen v *.jpg, nebo *.png snad nevyplívá operační systém.

       Jsem si vzpomněl na ReactOS a jeho současný právní boj s Microsoftem. Asi to tu nikomu nevadí, protože to není Linux a používá to registry, ale je to GNU projekt a stačí uvědomit souvislost a propojenost ReactOS s Vine.
    LINUKS = Lidová Nacionálně Ultralevicová Komunistická Strana
    stativ avatar 31.1.2006 14:39 stativ | skóre: 54 | blog: SlaNé roury
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ukažte Váš desktop!
    <ot>melo by to byt wine BTW: Jaka byla vlastne posledni verze? Mam 0.2.9 a prijde mi tam docela blby vykreslovani nabidek<ot>
    Ať sežeru elfa i s chlupama!!! ljirkovsky.wordpress.com stativ.tk
    31.1.2006 14:55 Jindřich 'GoldenShit' Plešinger | skóre: 16 | blog: Nevěřící | Dolní Bousov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ukažte Váš desktop!
       Má se dělat na 0.3, ale docela živě si pamatuju kdy systém uměl jen rozpoznat jen hardware a to bylo tak všechno. Já jsem měl 0.29 a všechno mi fungovalo, i nabídky. Ono asi záleží na tom, přes jakou knihovnu se ty nabídky vykreslovaly. Snad to dobře dopadne a budou moci pokračovat, jinak se rozlučte i s Vine.
    LINUKS = Lidová Nacionálně Ultralevicová Komunistická Strana
    Luboš Doležel (Doli) avatar 31.1.2006 19:40 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ukažte Váš desktop!
    Proč bychom se měli rozloučit s Wine? Jsme v celkem svobodné Evropě...
    31.1.2006 14:22 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ukažte Váš desktop!
    Vim samozrejme moc dobre, ze PNG je dobra komprese pro barevne i kompozicne minimalisticke obrazky. Ale to screenshoty ve vetsine nejsou.

    Já zase pro změnu vím, že JPEG je vhodný na obrázky, kde jsou plynulé barevné přechody a nevyskytují se tam (nebo jen velmi zřídka) ostré hrany. Typicky je pak naprosto nevhodný pro jakékoli písmo. A to je přesně případ toho, co na screenshotech najdete téměř vždy. Takže veškeré ikony, menu apod. na JPEG screenshotu (i při vašich 80 procentech) vypadají otřesně, zatímco na PNG srovnatelné velikosti jsou vidět mnohem lépe.

    Daniel Kvasnička ml. avatar 31.1.2006 14:34 Daniel Kvasnička ml. | skóre: 52 | blog: The Joys and Sorrows of Being an IT Freak | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ukažte Váš desktop!
    Takže veškeré ikony, menu apod. na JPEG screenshotu (i při vašich 80 procentech) vypadají otřesně, zatímco na PNG srovnatelné velikosti jsou vidět mnohem lépe.
    veskery text na mem screenshotu je i z 1 metru citelny. Screenshoty delam proto, aby si clovek udelal predstavu o pracovnim prostredi, ve kterem se pohybuju. Kdyz delam obrazek, ktery si nekdo da na plochu, nebo ktery je potreba pro dalsi zpracovani, pouziju jiny format. Nekdo stravi 10 sekund divanim se na muj screenshot a chce wallpaper, ikony, neco...tak se zepta, sezene a ma. Kvalitne.

    Porad odmitate videt cil a souvisloti. PNG i JPG jsou oba dva vhodne na screenshot, nejlepsi je pouzit ten, co je mensi a zachovat kvalitu odpovidajici ucelu. Hnat se za max. kvalitou u screenshotu je nesmysl.
    FSF: “screw you for not wanting the stuff we produce”, People: “screw you for not producing the stuff we want."
    31.1.2006 15:05 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ukažte Váš desktop!
    Porad odmitate videt cil a souvisloti. PNG i JPG jsou oba dva vhodne na screenshot, nejlepsi je pouzit ten, co je mensi a zachovat kvalitu odpovidajici ucelu.

    Cíl vidím zcela jasně. Pro mne je kvalita JPEG screenshotu naprosto nepřijatelná, protože z rozvlněného písma si neudělám představu o tom, jak ta obrazovka na uživatele působí, jak je písmo čitelné nebo do jaké míry by bylo takové pracovní prostředí pro mne použitelné. Je mi líto, ale na screenshot pracovní plochy se nedívám ze vzdálenosti jednoho metru, posuzuji ho ze vzdálenosti, ze které jsem zvyklý se na pracovní plochu při práci dívat.

    Daniel Kvasnička ml. avatar 31.1.2006 15:33 Daniel Kvasnička ml. | skóre: 52 | blog: The Joys and Sorrows of Being an IT Freak | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ukažte Váš desktop!
    udelal jsem ten screenshot jeste jednou, ulozil jako PNG s max. kompresi a optimalizovany progresivni JPG se 100% kvalitou, podvzorkovani "1x1 1x1 1x1" a DCT v plovouci radove carce. A porad jsem na 78% velikosti PNG. A rozdil? Nepostrehnutelny, vcetne pisma.

    Kdybych mel wallpaper minimalisticky, nebo zadny a par ikon. pouzil bych PNG, v pohode.
    FSF: “screw you for not wanting the stuff we produce”, People: “screw you for not producing the stuff we want."
    31.1.2006 16:29 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ukažte Váš desktop!
    Opravdu typický desktop, jen co je pravda… Ale barvičky nebarvičky, stačí pár sekund a jsem velikostí pod tím JPEGem… Kdybych si s tím chtěl hrát, dostal bych se samozřejmě ještě výrazně níž. A při stejné velikosti by PNG stále vypadalo lépe než JPEG. Ale to je samozřejmě dáno principem té komprese. Stejně jako nebudu v PNG ukládat fotky, nebudu používat JPEG na čárovou grafiku…
    31.1.2006 17:16 #Tom
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ukažte Váš desktop!
    Hádat se o tom je ztráta času. Kdo chce malé obrázky s dobrou kvalitou, může použít JPEG 2000 nebo třeba DJVU.
    Daniel Kvasnička ml. avatar 31.1.2006 20:50 Daniel Kvasnička ml. | skóre: 52 | blog: The Joys and Sorrows of Being an IT Freak | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ukažte Váš desktop!
    desktop to neni nijak extravagantni, krome wallpaperu. Mista je tam dost, je tam to co potebuju a nic navic.

    nicmene, libi se mi to s tim PNG - jen nevim, jestli se tyhle veci daji delat v Gimpu...nekde jinde nez pri ukladani? Nebo to byl ImageMagick nebo neco podobneho?
    FSF: “screw you for not wanting the stuff we produce”, People: “screw you for not producing the stuff we want."
    31.1.2006 22:04 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ukažte Váš desktop!
    Narážel jsem na ten "čirou náhodou zrovna otevřený" GNOME Colorscheme. Kdybych chtěl být podobně férový, tak jsem si pro ten první příklad taky mohl přehodit pozadí z gradientu na jednobarevné…

    Byl to convert z balíčku ImageMagick. Export do PNG bohužel nepatří mezi silné stránky GIMPu. Když potřebuji optimalizovat nějaké logo na web, většinou to uložím jako TIFF a pak si hraju s convert-em.

    Daniel Kvasnička ml. avatar 31.1.2006 22:22 Daniel Kvasnička ml. | skóre: 52 | blog: The Joys and Sorrows of Being an IT Freak | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ukažte Váš desktop!
    no, na zacatku v tom samozrejme ucel nebyl, ten screenshot je starsi nez tenhle puvodni blogpost. Nicmene pak se na tom dobre dalo ilustrovat na co PNG je a neni od startu pripraven. Dulezite je, ze se da optimalizovat, skoda je ale ta nekompetence GIMPu... divim se, ze to neni mezi vysokymi prioritami jeho vyvojaru.

    Dik za info.
    FSF: “screw you for not wanting the stuff we produce”, People: “screw you for not producing the stuff we want."
    Daniel Kvasnička ml. avatar 31.1.2006 22:00 Daniel Kvasnička ml. | skóre: 52 | blog: The Joys and Sorrows of Being an IT Freak | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ukažte Váš desktop!
    uz jsem nasel OptiPNG...
    FSF: “screw you for not wanting the stuff we produce”, People: “screw you for not producing the stuff we want."
    31.1.2006 14:24 next | skóre: 3
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ukažte Váš desktop!
    Pokial chcete ukazat, aky (subjektivne) pekny mate desktop, tak je podla mna vhodne neukazovat obrazok plny JPEG-rezidui okolo kazdeho pismenka a ostreho prechodu.
    31.1.2006 12:44 Jindřich 'GoldenShit' Plešinger | skóre: 16 | blog: Nevěřící | Dolní Bousov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ukažte Váš desktop!
       Tak tohle jsem teda nečekal. Posuzovat operační systém podle formátu screenu. (a nejsem jedinej co má screen v *.JPGu Jen pro vysvětlení to opravdu je WindowsXP a rozjel jsem si na něm Xserver a na něm aplikaci, která je původně psaná pro Unix a potřebuje Xlib a Motif. Ty fičurinky okolo jako virtuální plochy a tak jsem si postil jen ze srandy.

       Je docela sranda pustit si pod Windows Xserver a aplikace posílat a pracovat na nich na stanici třeba s Linuxem. Cože, Windows nemá Server? Cože, Windows nemá různé WindowManagery? Cože, Windows nemá prográmky jako je vim, bash, gcc, cp, cv, …? Cože, Windows nemá FreeSoftware, nebo jich má míň než Linux? Těmhle bludům nevěřte!
    LINUKS = Lidová Nacionálně Ultralevicová Komunistická Strana
    31.1.2006 12:51 David Jaša | skóre: 44 | blog: Dejvův blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ukažte Váš desktop!
    Odhalils mě, nebylo to podle formátu obrázku ale podle ikony googletalku. :-D
    31.1.2006 13:11 Jindřich 'GoldenShit' Plešinger | skóre: 16 | blog: Nevěřící | Dolní Bousov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ukažte Váš desktop!
       Jo, je tam Talk a podle něj se to nechá poznat. Jen mě napadlo že tam Talk není, ale že je tam jen ikona. Je to to samé, jako když se někdo na ABCLinuxu registruje. Jak moc můžu věřit informacím které o sobě píše a o kolik jsou slova registrovaného a informace že je to třeba Pavel Trumpeta pravdivější, nežli u neregistrovaného?
    LINUKS = Lidová Nacionálně Ultralevicová Komunistická Strana
    31.1.2006 13:41 David Jaša | skóre: 44 | blog: Dejvův blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ukažte Váš desktop!
    :-)
    31.1.2006 13:52 Jindřich 'GoldenShit' Plešinger | skóre: 16 | blog: Nevěřící | Dolní Bousov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ukažte Váš desktop!
       Asi jsem to nevysvětlil a taky to sem nepatří, ale občas se nestačím divit kecům typu, ty nejsi registrovanej a tak ti nevěřím, nebo zaregistruj se, abych se o tobě něco dozvěděl. Jeto podobné jako že má tam ikonu tak je tam i program. Bohužel jsem už několikrát v Linuxu zažil, že ikona na ploše či v menu byla, chtěl jsem spustit program a hodiny hrabaly, ale nic se nespustilo. Bohužel jsem se taky nedozvěděl v čem je problém. Ani jedno okno třeba že program není, nemá knihovnu, nebo něco podobného a musel jsem ho hledat ručně.
    LINUKS = Lidová Nacionálně Ultralevicová Komunistická Strana
    31.1.2006 15:55 Martin Kelečeni
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ukažte Váš desktop!
    Má Windows sed, alebo awk ?
    31.1.2006 16:03 Jindřich 'GoldenShit' Plešinger | skóre: 16 | blog: Nevěřící | Dolní Bousov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ukažte Váš desktop!
       Prográmky typu sed, awk, wget a další nejsou sučástí operačního systému jak se dá předpokládat, ale pochopitelně si je můžeš zdarma doinstalovat, tak jako každý jiný svobodný software. Na GNUWin32 je většina žádaných prográmků.
    LINUKS = Lidová Nacionálně Ultralevicová Komunistická Strana
    Daniel Kvasnička ml. avatar 31.1.2006 16:07 Daniel Kvasnička ml. | skóre: 52 | blog: The Joys and Sorrows of Being an IT Freak | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ukažte Váš desktop!
    FSF: “screw you for not wanting the stuff we produce”, People: “screw you for not producing the stuff we want."
    31.1.2006 10:08 creon | skóre: 18 | blog: creonsnotes
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ukažte Váš desktop!
    xxx avatar 31.1.2006 11:56 xxx | skóre: 42 | blog: Na Kafíčko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ukažte Váš desktop!
    no peknej rozvrh :-)
    Please rise for the Futurama theme song.
    31.1.2006 12:34 alium | skóre: 38 | blog: Category 1100
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ukažte Váš desktop!
    ty ikonky jsou moc pekny, co jsou zac ??
    31.1.2006 13:34 creon | skóre: 18 | blog: creonsnotes
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ukažte Váš desktop!
    tematko je tady , nenasel jsem bohuzel zdroj.
    Bastlil jsem to take pekne dlouho.
    btw: rozvrh OK, ja ale do skoly stejne skoro vubec nechodil ;)
    31.1.2006 13:35 creon | skóre: 18 | blog: creonsnotes
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ukažte Váš desktop!
    31.1.2006 15:48 alium | skóre: 38 | blog: Category 1100
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ukažte Váš desktop!
    díky!
    31.1.2006 15:50 alium | skóre: 38 | blog: Category 1100
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ukažte Váš desktop!
    díky!
    Cubic avatar 31.1.2006 12:18 Cubic | skóre: 24 | blog: obcasne_vyplody | Essex
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ukažte Váš desktop!
    to me zajima, co to je? ten HP-UX co mas v profilu?
    31.1.2006 12:29 Jindřich 'GoldenShit' Plešinger | skóre: 16 | blog: Nevěřící | Dolní Bousov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ukažte Váš desktop!
    Mám tam puštěnej Gamgit, to je prográmek na tvorbu CFD sítí a HP-Unix je Unix od HP, prostě komerční Unix. Na tom ale dělám v práci. Jestlipak si už ale viděl Winternals? To je vychytávka.
    LINUKS = Lidová Nacionálně Ultralevicová Komunistická Strana
    Cubic avatar 31.1.2006 12:37 Cubic | skóre: 24 | blog: obcasne_vyplody | Essex
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ukažte Váš desktop!
    vim co je hp-ux, jen jsem se chtel ujistit, winternals jsem nevidel ale ted jsem se teda po tom kouknul a nejak mi unika souvislost :-) jak jsi to myslel?
    31.1.2006 12:50 Jindřich 'GoldenShit' Plešinger | skóre: 16 | blog: Nevěřící | Dolní Bousov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ukažte Váš desktop!
       Winternals je bootovací operační systém, takříkajíc záchranné CD pro Windows. Umí plně pracovat s NTFS, registry, service a jiný krávoviny. Na ono CD si můžeš doplnit další fičurinky jako třeba antiviry, antispyware, totalcommander, ghost, prostě co chceš používat a uděláš si vlastní nativní bootovací CD které znovu připomínám umí NTFS. Doporučuji vlastnit tento systém každému, kdo spravuje více počítačů na kterých NTFS je.
    LINUKS = Lidová Nacionálně Ultralevicová Komunistická Strana
    Cubic avatar 31.1.2006 12:54 Cubic | skóre: 24 | blog: obcasne_vyplody | Essex
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ukažte Váš desktop!
    lehkym nahledem jsem zjistil ze to stoji 500$ :-)) teda pokud dobre koukam, nezkoumal jsem to do hloubky, ale jinak se snazim vyskyt NTFS ve svem okoli minimalizovat :)
    nerikam ze to je spatne ale pro me zbytecne
    31.1.2006 14:22 kotyz
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ukažte Váš desktop!
    BartPE je to samy a zadarmo (http://nu2.nu/pebuilder)
    31.1.2006 05:51 paulo | Stakčín
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ukažte Váš desktop!
    Moj prispevok do galeria desktopov.
    31.1.2006 08:41 Cece
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ukažte Váš desktop!
    Nic v zlom, ale z toho tvojho desktopu by som potreboval ist po dvoch tyzdnoch k ocnemu.
    David Ježek avatar 31.1.2006 10:50 David Ježek | skóre: 83 | blog: Mostly_IMDB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ukažte Váš desktop!
    wow, no nic proti, ale ja tak po pulhodine
    Michal Fecko avatar 31.1.2006 07:41 Michal Fecko | skóre: 31 | blog: Poznámkový blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ukažte Váš desktop!
    Ja si napríklad svoje desktopové výtvory zbieram a ukladám ;) Moja zbierka
    31.1.2006 12:51 mc_bizon | skóre: 3
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ukažte Váš desktop!
    http://194.145.139.212/gallery/picture.php?cat=40&image_id=440

    co su tam za ikonky? vyzera to ze opustim dropline etiquette
    Michal Fecko avatar 31.1.2006 18:03 Michal Fecko | skóre: 31 | blog: Poznámkový blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ukažte Váš desktop!
    Nespomeniem si už... ale asi niečo z gnome-look.org
    31.1.2006 16:59 Max
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ukažte Váš desktop!
    http://194.145.139.212/gallery/picture.php?cat=52&image_id=489

    Prosim Vas, jak se jmenuje ten skin pro fluxbox popr. kde by se dal sehnat? Projel jsem fluxbox na sourceforge, ale tento jsem nenasel. Diky
    Michal Fecko avatar 31.1.2006 18:02 Michal Fecko | skóre: 31 | blog: Poznámkový blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ukažte Váš desktop!
    http://www.tenr.de/fbstyles/fbstyles05.html -> waterDrops.tar.bz2 ale ten môj je ale trošku upravený tuším... ;)
    31.1.2006 07:49 hydrandt | skóre: 35 | blog: Kanál | Herzogenburg
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ukažte Váš desktop!
    A to jsem si myslel, ze ten sileny tabletkovy vzhled v xfce nemuze nikdo pouzivat :-)
    I am Jack's wasted life.
    31.1.2006 07:57 Dag | skóre: 25 | blog: bzuk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ukažte Váš desktop!
    Úplně vidím dospívajícího Tuxíka s Tuxičkou: „Ukaž mi to. Neukážu, já se stydim. Ukáááž! Tak jo -- tohle je můj desktop. A teď mi ukaž toho svýho.“ :-)
    31.1.2006 08:37 next | skóre: 3
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ukažte Váš desktop!
    Tu. A to som ho este pred fotenim trochu naaranzoval, aby bolo viac vidiet :).
    xvasek avatar 31.1.2006 08:57 xvasek | skóre: 21 | blog: | Zlín
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ukažte Váš desktop!
    Hihi. Já zrušil zatím jenom docky, lišty u aplikací přežívají, používám dvojklik na stažení do lišty, ale pomalu to začínám považovat za přežitek. Můj starší desktop je tady, teď mám na pozadí xplanet s mrakama.
    31.1.2006 11:54 Petr "Glubo" Sýkora | skóre: 21 | blog: Glubnik
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ukažte Váš desktop!
    To jste jen zneužil nějaký terminál s rootem k importnutí, nebo opravdu pracujete pod rootem??
    „O mrtvých jen v dobrém." „Pojďme se bavit o Stalinovi."
    xvasek avatar 31.1.2006 12:17 xvasek | skóre: 21 | blog: | Zlín
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ukažte Váš desktop!
    Jasněže dělám pod rootem. :) Stejně se furt v něčem vrtám, takto je to rychlejší.
    Dalibor Smolík avatar 31.1.2006 08:57 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ukažte Váš desktop!
    Tak to já mám desktop trochu z jiného soudku .. :-)
    Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
    StefanV avatar 31.1.2006 08:59 StefanV | skóre: 11
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ukažte Váš desktop!
    Podle očka jde poznat co mam za systém. Screen
    Viva el presidente...
    Daniel Kvasnička ml. avatar 31.1.2006 09:10 Daniel Kvasnička ml. | skóre: 52 | blog: The Joys and Sorrows of Being an IT Freak | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ukažte Váš desktop!
    OK, sem prvni Gnomista :-) Jsem uchylny na meneni temat a wolpejpru, nicmene ted zrovna se pohybuju v tomto.
    FSF: “screw you for not wanting the stuff we produce”, People: “screw you for not producing the stuff we want."
    31.1.2006 09:17 kaaja | skóre: 24 | blog: Sem tam něco | Podbořany, Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ukažte Váš desktop!
    moc se mi libi soubor vydaje.ods :-)
    Daniel Kvasnička ml. avatar 31.1.2006 10:02 Daniel Kvasnička ml. | skóre: 52 | blog: The Joys and Sorrows of Being an IT Freak | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ukažte Váš desktop!
    jj, pred chvili jsme to se spolubydlou taky komentovali :-) Jeden znamy ma dokonce rozpocet.ods ;-)
    FSF: “screw you for not wanting the stuff we produce”, People: “screw you for not producing the stuff we want."
    31.1.2006 09:36 djbart | skóre: 9 | Bartošovice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ukažte Váš desktop!
    Tak tady je moje plocha, ikdyž pozadí se mi mění při každém spuštění, takže asi jednou za týden.

    Na ostatních plochách jsou skoro samé xtermy.
    Nejmocnější je ten, kdo přemůže sám sebe. jaluvka.info
    31.1.2006 09:49 Dag | skóre: 25 | blog: bzuk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ukažte Váš desktop!
    Tenhle můj je teda chudáček. :( . Budu ho muset vyzdobit.
    31.1.2006 10:06 imout | skóre: 10 | blog: imout blog | Ostrava - Hrabůvka
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ukažte Váš desktop!
    Tu (ale teď dočasně používám Gnome s defaultním Fedoráckým tématem)
    ++++++++++[>+++++++<-]>-.<++++++++++[>--<-]>.<++[>+++<-]>.<<+++++[>++<-]>.
    Fill avatar 31.1.2006 10:42 Fill | skóre: 19 | blog: Fill | Třebíč
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ukažte Váš desktop!
    Preferuji čistou, dle zásad ergonomie modrou a zelenou barvou oplývající plochu.

    Škoda, že v Gnome 2.x nejde (neumím) nastavit tloušťku schovaných panelů (dal bych 0 či 1 pixel).
    jose17 avatar 31.1.2006 10:50 jose17 | skóre: 44 | blog: Joseho_blog | Bratislava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ukažte Váš desktop!
    desktop a'la flash video (chvíľku slúžil ako učebná pomôcka -- ukážka toho, ako sa dá nakonfigurovať Linux na desktope)

    pzn: dole je nenápadné tlačítko Next

    Ja vim, on vi, ty nano!
    31.1.2006 11:01 bodo | skóre: 3
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ukažte Váš desktop!
    uctievač red hatu :) shot
    31.1.2006 11:03 Semo | skóre: 45 | blog: Semo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ukažte Váš desktop!
    moje usporne nastavenie: je tu
    If you hold a Unix shell up to your ear, you can you hear the C.
    31.1.2006 11:12 maleprase | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ukažte Váš desktop!
    wake avatar 31.1.2006 11:49 wake | skóre: 30 | blog: wake | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ukažte Váš desktop!
    Tento příspěvek má hlavičku i patičku!
    Zafod avatar 31.1.2006 12:00 Zafod | skóre: 17 | blog: Zafodovo | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ukažte Váš desktop!
    A tady je můj.
    xxx avatar 31.1.2006 12:04 xxx | skóre: 42 | blog: Na Kafíčko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ukažte Váš desktop!
    Jenom takovej obycejnej, Obrazovka.png
    Please rise for the Futurama theme song.
    vogo avatar 31.1.2006 12:05 vogo | skóre: 34 | blog: "Skládat papír"
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ukažte Váš desktop!
    S okýnkama a bez nich, Composite rozšíření a to je pak oční cukr :) Plastik Laptop dekorace oken, Lipstik styl pro QT a QTCurve pro gtk aplikace, Dektop skript do amaroKa, GKrellM se skinem lueHeart_gkrellm, KNotes a to je tak všechno. Jsou to jen jpegy, na sweb nedam větší soubory, možná pak někam dám i png :)
    Nejsem paranoidní, ale to ještě neznamená, že po mě nejdou.
    cooler avatar 31.1.2006 15:19 cooler | skóre: 19 | Medzilaborce
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ukažte Váš desktop!
    Mozte mi prezradit, co to je za aplikaciu to pripinanie odkazov na plochu ? vdaka
    31.1.2006 15:38 next | skóre: 3
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ukažte Váš desktop!
    Je to napisane v povodnom prispevku. "KNotes". Ale za slovo ma neberte, nepouzivam to.Len citam prispevky :)
    vogo avatar 31.1.2006 19:04 vogo | skóre: 34 | blog: "Skládat papír"
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ukažte Váš desktop!
    jj KNotes
    Nejsem paranoidní, ale to ještě neznamená, že po mě nejdou.
    Cubic avatar 31.1.2006 12:07 Cubic | skóre: 24 | blog: obcasne_vyplody | Essex
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ukažte Váš desktop!
    Rezza avatar 31.1.2006 12:15 Rezza | skóre: 25 | blog: rezza | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ukažte Váš desktop!
    31.1.2006 12:22 xkesh | skóre: 46 | blog: eXtempore
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ukažte Váš desktop!
    No, ja vim, ze o to v tomhle "chvastani" nejde, ale tyhle prehlidky maj zasadni nedomyslenost: bud mam desktop vyladeny pro co nejpohodlnejsi praci, anebo pro ukazovani :P

    Takze vetsina "tuneni" co se da ukazovat, se tyka ikonek a wallpaperu, sem tam "dekorace oken", pricemz prakticnost ustupuje "cool" vzhledu a obracene. To se to pak kritizuje...

    A asi jsem na tom jako vetsina lidi, co s compem normalne pracujou: tzv. "desktop" vidi v cely svy nadhere jen malokdy. Je fakt, ze by si z nich ale mohli vzit priklad vyvojari napr. KDE, aby neprodukovali vychozi vzhled, ktery je jak hnusny na pohled, tak neprakticky.
    vogo avatar 31.1.2006 12:36 vogo | skóre: 34 | blog: "Skládat papír"
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ukažte Váš desktop!
    Mám KDE vyladěný na líbení a na hodně pohodlonou práci (pro mě pohodlonou, většině lidí ripadá neovladatelné), jde o to najít správnou hranici mezi minimalizmem a přeplácaností. když vezmu svůj desktop, tak panel je minimalistický, a jsou na něm jen podstané věci, na ploše nemám ikony, na co taky ;), ale je tam GKrellM a amaroK tam vyktesluje obal alba co právě hraje, mě se to líbí a nijak to neruší. KNotes jsou užitečné, to bezesporu. Kliknutím na plochu vyvolám hlavní nabídku, nebo nabídku se záložkami, nebo menu s nejpoužívanějšími aplikacemi. A ta průhlednost? Ano to jediné tam je na machrování, ale proč by ne když je to svižné a na svém HW to utáhnu, vavíc pořád neminimalizuji okna, protože když se překrývají tak zkrz ně vidím :)
    Nejsem paranoidní, ale to ještě neznamená, že po mě nejdou.
    31.1.2006 12:48 Robert Krátký | skóre: 94 | blog: Robertův bloček
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ukažte Váš desktop!
    Nevím jak pro ukazování, ale i tak se mi pohodlně pracuje na desktopu, který se mi zároveň líbí.
    stativ avatar 31.1.2006 13:31 stativ | skóre: 54 | blog: SlaNé roury
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ukažte Váš desktop!
    asi tak, mne muj desktop vyhovuje jako zadnej jinej a zaroven se mi libi
    Ať sežeru elfa i s chlupama!!! ljirkovsky.wordpress.com stativ.tk
    31.1.2006 12:55 appolito
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ukažte Váš desktop!

    Já mám rád funkčnost a jednotný vzhled, proto pekwm a téma QtCurve, který umí být podobojí (Qt i GTK) a ikony nuoveXT (taktéž podobojí)

    kuk

    rou7 avatar 31.1.2006 12:59 rou7 | skóre: 12 | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ukažte Váš desktop!
    David Watzke avatar 31.1.2006 13:42 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ukažte Váš desktop!
    Mám docela normální KDE :-) Určitě ale ne ten debilní defaultní panel. Nahoře je panel s velkejma ikonama a dole úlohy, plochy a systray. A na ploše ikony her a nějakých blbostí...
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    stativ avatar 31.1.2006 13:45 stativ | skóre: 54 | blog: SlaNé roury
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ukažte Váš desktop!
    Muj desktop(enlightenment 16.8 pre2): screen
    Desktop z Arachnixu: screen
    Ať sežeru elfa i s chlupama!!! ljirkovsky.wordpress.com stativ.tk
    31.1.2006 14:02 janosh | skóre: 8 | blog: janosh_blog | Třebíč
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ukažte Váš desktop!
    Linux is like teepee, no windows, no gates, apache inside!
    31.1.2006 14:42 perun | skóre: 2
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ukažte Váš desktop!
    31.1.2006 15:29 honzaB | skóre: 10 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ukažte Váš desktop!
    můj desktop je zaměřen na rychlou práci skoro bez myši a přitom je IMHO docela hezký.. viz. desktop_screenshot.jpg
    David Watzke avatar 31.1.2006 15:36 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ukažte Váš desktop!
    Kde najdu tu holku, prosím? :-)
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    stativ avatar 31.1.2006 15:53 stativ | skóre: 54 | blog: SlaNé roury
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ukažte Váš desktop!
    A telefon by na ni nebyl? :-D
    Ať sežeru elfa i s chlupama!!! ljirkovsky.wordpress.com stativ.tk
    31.1.2006 15:53 Ondřej
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ukažte Váš desktop!
    V Rusku.
    31.1.2006 16:10 diverman | skóre: 32 | blog: život s tučňáčkem
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ukažte Váš desktop!
    deb http://ftp.cz.debian.org/debian jessie main contrib non-free
    David Watzke avatar 31.1.2006 16:39 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ukažte Váš desktop!
    D9k >/] Dík :-)
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    David Watzke avatar 31.1.2006 16:47 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ukažte Váš desktop!
    Ale blbé rozlišení... :-( Nevíš jak se jmenuje, abych si to našel v jiném rozlišení (a případně jiný wally)?
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    31.1.2006 17:18 diverman | skóre: 32 | blog: život s tučňáčkem
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ukažte Váš desktop!
    deb http://ftp.cz.debian.org/debian jessie main contrib non-free
    David Watzke avatar 31.1.2006 17:22 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ukažte Váš desktop!
    Jů, to jsem nevěděl, že je to ona.. :-) Díky.
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    31.1.2006 15:37 Ondřej
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ukažte Váš desktop!
    31.1.2006 16:03 next | skóre: 3
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ukažte Váš desktop!
    Desktop Zen. Nic. A nic obsahuje vsetko. :)
    31.1.2006 23:29 © | skóre: 37 | blog: escaped
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ukažte Váš desktop!
    Mas recht!!! :-D U me to ale jsou XTermy... Jinak cerne pozadi v Xkach atd. Vsecko cerne. Cerna je dobra... :-)
    31.1.2006 16:16 Piki_ | skóre: 10 | blog: Pikiho_blog | Horno Porno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ukažte Váš desktop!
    moc si na vzhled nepotrpim, ale na plose ma byt neco
    na co se da koukat
    tu
    Az pokacite posledni strom a zabijete posledni zvire, tak zjistite, ze penez se nenajite.
    31.1.2006 16:34 nula | skóre: 22 | blog: archaic
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ukažte Váš desktop!
    Klasika - FVWM.
    31.1.2006 23:40 nula | skóre: 22 | blog: archaic
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ukažte Váš desktop!
    No a jeste jiny desktop. Ze nepoznate operacni system? :-)

    A co je asi tohle? Mimochodem je tam videt napoveda na prvni otazku ;-)
    Mikos avatar 31.1.2006 17:58 Mikos | skóre: 34 | blog: Jaderný blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Moje krásné "vytuněné" KDE ;-)
    Tak moje screenshoty desktopu najdete TADY. Sice je z konce listopadu, ale od té doby se nic nezměnilo :-)
    CETERUM CENSEO DRM ESSE DELENDAM Ostatně soudím, že DRM musí být zničeno!
    31.1.2006 18:46 Dumaru | skóre: 14 | blog: dumaru
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ukažte Váš desktop!

    Pridávam svoj súčasný SuSE desktop bez väčšieho upravovania, predošlý a v minulosti som sa pohral s Mandrake.

    31.1.2006 18:57 reddick | skóre: 11 | Kolín
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ukažte Váš desktop!
    " In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates? "
    31.1.2006 18:59 Jan Grmela | skóre: 45 | blog: Kilo šťávy z lachtana | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ukažte Váš desktop!
    To tu nikdo nemá Xfce?
    31.1.2006 19:34 Pepa Rokos | skóre: 8 | Buková
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ukažte Váš desktop!
    Samozřejmě má. Kuk... :-)
    Ondrej avatar 31.1.2006 19:02 Ondrej | skóre: 20 | blog: darkblair_server | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ukažte Váš desktop!
    No, teda, nevim kde mate ikonky :) Ja pouzivam plochu jako skvelej odkladaci prostor na soubory a slozky (jo, vim, mel bych si tam uklidit)

    Desktopik

    Jo a ad JP: Proc pouzivat linux? Napriklad proto ze nez vyuzije swap, tak zaplni ramku do posledniho byte. Jinak receno - swap u me nepouziva, staci mu tech giga a ctvrt. To wokna neumej - ty i kdyz maj pul giga ramky volny, swapujou.
    Nikdo neni nikdy lepsi nez ty! Pouze ty jsi obcas horsi nez ostatni.
    31.1.2006 19:07 Jan Grmela | skóre: 45 | blog: Kilo šťávy z lachtana | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ukažte Váš desktop!
    Tolik ikon jsem měl naposledy na deskoptu, když jsem používal Windows Server 2003 :-)
    Mikos avatar 31.1.2006 19:14 Mikos | skóre: 34 | blog: Jaderný blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ukažte Váš desktop!
    Aaaaaa, to je odpornýýýýý, pomooooc :-) Tolik ikon na ploše, fuj mě je z toho zle ;-)

    (proti ikonám na ploše nic nemám, taky je používam, ale tohle je alespoň z mého pohledu opravdu šílenej humus ;-))
    CETERUM CENSEO DRM ESSE DELENDAM Ostatně soudím, že DRM musí být zničeno!
    Ondrej avatar 31.1.2006 20:43 Ondrej | skóre: 20 | blog: darkblair_server | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ukažte Váš desktop!
    Jo, souhlasim, je to bordel. ale hold sem linej to cistit
    Nikdo neni nikdy lepsi nez ty! Pouze ty jsi obcas horsi nez ostatni.
    Josef Kufner avatar 1.2.2006 00:56 Josef Kufner | skóre: 70
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ukažte Váš desktop!
    Tak si udělej skriptík, kterej vyzobe vše starší X dnů a odsune to stranou... (find + xargs + mv)
    Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
    David Watzke avatar 1.2.2006 19:18 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ukažte Váš desktop!
    Ve Windows je to ale lepší, je tam na to průvodce smazáním nepoužívaných ikon (:-D).
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    stativ avatar 31.1.2006 19:33 stativ | skóre: 54 | blog: SlaNé roury
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ukažte Váš desktop!
    Fuuuj...to je na muj vkus trochu moc.
    Ale v tom bordelu mne zaujal soubor Forporn.avi :-)
    Ať sežeru elfa i s chlupama!!! ljirkovsky.wordpress.com stativ.tk
    31.1.2006 19:46 nanuk | skóre: 7
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ukažte Váš desktop!
    Toto je

    moje:)

    31.1.2006 20:05 prOm3TheuS | skóre: 18 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ukažte Váš desktop!
    Můj Linux From Scratch Ikdyž momentálně používám fluxbox po tom, co mne nedávno navnadil zde zveřejněný článek ;-)
    31.1.2006 23:41 prOm3TheuS | skóre: 18 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ukažte Váš desktop!
    Heh... Taky vám to píše hlášku, že soubor nebyl nalezen? Zajímalo by mně, co dělám špatně? Ještě před chvílí to šlo. Zajímavé je na tom to, že z lokálu to vidim, ale z netu ne.
    31.1.2006 21:11 Fuck You | skóre: 16 | blog: NeOpToLeMoS
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ukažte Váš desktop!
    lankvil avatar 31.1.2006 21:14 lankvil | skóre: 8 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ukažte Váš desktop!
    plocha

    abych se taky pochlubil.. fvwm2, ten pager je docasne po stisknuti pravyho tlacitka, jo a dost casto mam taky na pozadi xplanet.
    Já mám taky blog
    31.1.2006 21:19 Thunder.m | skóre: 35 | blog: e17
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ukažte Váš desktop!
    Taky přihodím pár screenshotů :)

    první druhý třetí
    31.1.2006 21:29 Thunder.m | skóre: 35 | blog: e17
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ukažte Váš desktop!
    1.2.2006 08:40 Coques
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ukažte Váš desktop!
    ja som si dal tu namahu najst moj zhruba 2rocny desktop..

    klik

    ..no a neskor som zistil v com spociva sila pekwm a "cistej" plochy, ale to nieje o co stat :]

    Založit nové vláknoNahoru

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.